Allah rahmet eylesin, yakınlarına sabırlar versin...
Hayatımız böyle bir tehlikedeyken lütfen bana bir şey olmaz demeyin arkadaşlar..
Herkesin çok dikkatli olmasını rica ediyorum..
Allah rahmet etsin.. Yakınlarına sabır versin.. Çok üzücü bir durum..
Rabbim hepimize hayırlı ölüm nasip etsin..
Allah rahmet eylesin üzüldüm.
Bizim türk insanları bilip bilmeden herşeye muhalefet olmaları yokmu.
Yorum yapan 2 adam suçu hemen motorcuda buluyor.
ilk röportaj veren adama ise uyuz oldum.
Suç motorcudaydı falan deyip duruyor o an orda olsam.İnanın o adamı allak bullak ederdim.
Çok üzücü bir haber.
Allah rahmet eylesin.
Kalanlara Allah sabır versin.
Motorcuların bakılsa bile görülmediğini biraz tecrübe sahibi her motorcu bilir.
Dostlarım, önde giden aracın şöförünün gözlerini dikiz aynasında görseniz dahi,
bu sizi gördüğü anlamına gelmez.
KTM 990 sürücüsü, 52 yaşındaki Oktay Parlak hafriyat kamyonuna çarparak vefat etti.
Vstromturkiye.org'dan Devran Çorbacıoğlu'ndan alıntıdır:
Hafriyat kamyonları, çok tehlikelidir. İçinde aptal, gerizekalı, salak, engelli varmış ve frenleri tutmazmış gibi yaklaşın her durumda.
(1) görüş açıları çok dardır, özellikle kör noktalarında. yanınızdaki hafriyat kam. hemen sağa kırıp üstünüze çıkabilir.
(2) Hafriyat şöförleri çok cahildir. Genelde şöförlerin tecrubeleri ve kaliteleri bu sıra ile gider : Şehirlerarası Otobüs-Ülkelerarası Kamyon-Şehirlerarası Prestijli Nakliye Firması-Şehirlerarası Sıradan Kamyon.
İnşaatlarda genelde trafiğe kapalı alanlarda kum alıp döken kamyonlardır hafriyat kamyonları. Bu durumda, kamyonu kullanmaya en eğitimsiz ve kabiliyetsizi verirler. Diğerleri duvar yapar, demir büker, JCB kullanır falan. Şöförleri de, aslında 1-2-3 vitesleri kullanabilen gençlerden oluşur. Bunlar ne eğitim alırlar, ne de ehliyet sınavına girerler. Patronların (arkadaşlarının) kurslarından birer E sınıfı ehliyet alır kullanırlar. Bu şöförler şantiyede hata yapsa dozere çarpar, traktöre vurur, kendi içinde halledilir. Ama günümüzde bunlar hafriyatlarını dökmek için Belediyelerin hedef gösterdiği hafriyat alanlarına dökmek mecburiyetindeler. Bu sebeple genelde e-5, otoban, tem gibi yolları da kullanıyorlar. O genç ve eğitimsiz şöförlerin ana yolda trafiğe çıktığını düşünün.
(3) Kamyonların motorları çok kuvvetli.Hem atiklik açısından, hem de çekiş açısından çok iyiler. Bunların içindeki cahil genç şöförler, genelde diğer araçlarla yarış halindeler. Bu kadar dev araçlarda bu kadar kabiliyetli motor olursa, bunların da yarışması çok doğaldır.
(4) Çok ağırlar. Devletin mecbur kıldığı HARDOX (kurşun geçirmez plakaların ana maddesi, oksidize edilmiş sert çelik) kasalar sayesinde, eskiden 12-14 tonluk tırlar, şimdi 20 ton ve üzeri ağırlıklarda (yüksüz). Konulacak 10 ton hafriyatı da koyun.
(5) Yaptıkları şantiye ve moloz döküm alanı arasında yapabildikleri turlar karşılığında para alırlar. Aynı gün içinde 4 tur çekmek ile 5 tur çekmek arasında çok büyük ödeme farkı vardır. Aynı zamanda, geceleri daha fazla hız yapabildiklerinden ve trafik olmadığından, daha fazla tur yapabildiklerinden, daha da tehlikeli hal alırlar.
Sonuçta, otobanda, özellikle akşamları, 30-35 ton çeken, lastikleri genelde çalıştığı şantiyenin çamurlarının birikintisini taşıyan, üstündeki motor 400 beygir ve üstü olan, 120-140 km leri rahatlıkla yapan, bakımları doğru yapılmayan, daha da hızlı gitme güdüsü ile, ve de trafikte önünü kapatan bir araç olursa dibine kadar girip selektör yapan cahil ve eğitimsizin birinin kullandığı araçlar.
Diğer herhangi bir "XX Kargo", "YY Lojistik", v.b kamyon yakınlarında normal davranın, %90 sorun olmayacaktır. Ama bu hafriyat kamyonlarının yanında, sanki hayatınız tehlikedeymiş gibi dikkat edin, bırakın geçsin, bırakın takılsın.
emo çok saol kelime kelime okudum ve inan cok faydalı bir bilgi. Bu tarz bilgilerin yayınlanması için de bu kötü olayların olmasını beklememk gerek aslında. Ama zararın neresinden dönersek kardır. Saol emo
Gece yolculugu yapan arkadaslara;
bir de hale sebze ve meyve tasiyan kamyonlarina da dikkat. Ozellikle gece saatlerinde yolda olurlar. Gece saat 03.00 a kadar sebze ve meyveleri hal'e yetistirmek zorundalar. Bazisi var ki 140 HP arabamla zor yakaliyorum ama onlari sollarken tirsiyorum zira deli kullaniyorlar. Depolarina mazot yerine yag koyuyorlar ve yanan yag mazottan daha fazla enerji cikarttigi icin mazotlu kamyonlara gore cok daha hizli gidiyorlar. Hal kamyonlari sadece motorlarin degil arabalarin da kasabi olabilecek potansiyele sahipler. Her kosulda geceleri, sebze ve meyve tasiyan Adapazari - Istanbul arasindaki kamyonlara dikkat.
Çok yerinde bir anlatım olmuş, tabi bu gibi istisna şoförler var Emrullah paylaşım için teşekkürler...
Emrullah , Burak paylaşımlar için teşekkürler arkadaşlar....