Gebze Motosiklet Kulübü Forumları

Tam Versiyon: YAĞ VE FİLTRE DEĞİŞİM ARALIĞI NE OLMALIDIR ?
Şu anda tam olmayan bir versiyonun içeriğine bakıyorsunuz. Tam versiyon'a bakınız.
Sevgili abiler ablalar ve kardeşler bu konu hakkında fikir alışverişi yapmak lazım herkes kendinin uyguladığı yağ değişim aralığını paylaşabilir mi ? :)

Örneğin bende Honda CBR 250 R var motoru geçen sene kasım 2013 de aldım Rodaj da 1000 km bakımını Honda Haldızda yapıldı. Kullanım kılavuzunda motor için 1 -12-24 bin km diye belli aralıklarla bakıma gidilmeli yazıyor ayrıca tempolu sürmek piste çok giriyorsanız servise daha çok götürmeli diye de bir ibare var. Herneyse ben şimdi 6000 km de bakıma gideceğim zaten servisi fazla tutmuyor 1 litre yağ 15 yada 20 tl yağ filtresi toplam 70 Tl yada 80 tl tutar. Ama kitapçıkta 12 bin km diye bir periyot var çok fazla gibi geliyor ne bilim. Japonlarında bildiği var ki kitapçığa yazmışlar yani yapan mühendis o japon mühendis gece sabahlara kadar düşündü uykusuz kaldı çalıştı :) :)

Kısaca bu konu hakkında tecrübeli abilerimiz bilgilerini paylaşırsa iyi olur şimdiden teşekkür ederim :çiçek:
Her 4 bin de bir değişim yapıyorum genelde :)
(10-02-2014, 02:02 AM)Glt.Özt Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Her 4 bin de bir değişim yapıyorum genelde :)

4000 6000 bin iyidir devamm :))
ilk kaynak tabiki servis kitapçığı
önerilen yağ (markaya bağımsız olarak) 10/40 10/50 gibi (hava şartlarına bağlı olarak)
en önemliside yağın rengini ve kıvamını kontrol etmek
yağ kararmış , su gibi olmuşsa değiştirmemiz gerekecektir.
(10-02-2014, 05:57 AM)MuratS Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]ilk kaynak tabiki servis kitapçığı
önerilen yağ (markaya bağımsız olarak) 10/40 10/50 gibi (hava şartlarına bağlı olarak)
en önemliside yağın rengini ve kıvamını kontrol etmek
yağ kararmış , su gibi olmuşsa değiştirmemiz gerekecektir.

Sağol abi bunları yapıyorum zaten hatta yağ ekledim iki kere toplamda 200 cc kadar buda normal motorsiklet için.
ben her 6000-7000 de değişiyorum
(10-02-2014, 10:28 AM)muratkan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]ben her 6000-7000 de değişiyorum

Aynen abi 6000 km ideal bencede :))
Günümüzde yedek parçaların ki yağ filtresi vb sarf malzemelerinin bir çoğunun orjinal harici yan sanayileri ve ne yazık ki çin menşeileri olduğu aşikardır ( otomotiv sektörü deneyimlerine ve rekabet ortamındaki maliyet düşürme baskılarına istinaden) ...
Naçizane tek tavsiyem , her bakımda bu tip sarf yedek parçaların kontrol edilerek ( görsel ) gerekli ise km , zamana bakmadan mümkünse temizlenmesi , görsel bir bozulma varsa değiştirilmesidir ...
Günmüzde hiçbir yedek parçanın %100 orjinal veya orjinali performansında olacağını garanti edemeyiz , ana sanayii yaklaşımı da hep yeni modellern satılmasını istemesinden dolayı yedek parçaya "0" araç yaklaşımında olmadığını da söyleyebiliriz, bu da tüketim ekonomisinin bir çıktısıdır , sözüm sadece araç üreticilerine değil ..

Ana konuya dönersek ; özetle ; her bakımda ya da bakıma gelmeden kafanıza estiğinde parçaların kontrol edilmesi ve görsel olarak bir problem yoksa ve mümkün ise basit temizlik ve bakım ile kullanıma bir süre daha devam edilmesidir ...