Gebze Motosiklet Kulübü Forumları

Tam Versiyon: MİNİMUM İKİ SANİYE KURALI
Şu anda tam olmayan bir versiyonun içeriğine bakıyorsunuz. Tam versiyon'a bakınız.
Sayfa: 1 2
MİNİMUM İKİ SANİYE KURALI……. 88, 89

160104223159_viewer.png

Arkasınan gitmekte olduğunuz araç sabit bir noktadan(kedi gözü, lamba direği, ağaç v.s.) geçtikten sonra sayın. Şayet sizde o noktadan geçemeden 88, 89 diyebildiyseniz takip mesafeniz doğrudur. Eğer süratiniz saate 96 kilometrenin altında ise bu süre yeterlidir. Süratiniz daha fazla ise bu yeterli değildir. Şayet 90 diyemeden o noktadan sizde geçerseniz öndeki aracı çok yakından (zamanında durmanızın mümkün olamayacağı tehlikeli bir yakınlıktan) takip ediyorsunuz demektir. Bu durum sizin süreyi uzatmanızın yani aranızdaki mesafeyi artırmanızın gerektiğinin işaretidir.

Kendinize öncelikle: Ne kadar hızlı gidebilirim değil; zamanında durabilecek miyim sorusunu sorun.

Unutmayın Dalgın, Yorgun, Üşümüş, İçkili Olmamak kaydıyla 96 km/saat sabit hızla giderken dikkatli bir sürücü Rüzgarın, Hava Durumunun, Yol Sathının ve Sürtünmenin de Optimum olduğu varsayıldığında fren yaptıktan sonra 54 metrede durabilir. Bu hesaplama alttaki değerler esas alınarak hesaplanmıştır.

. Bir sürücünün frenleme reaksiyon zamanı 0.5 saniyedir.
. Bir motorun fren/çekim gücü 0.9G dır.


Belirtilen Şekliyle Sayıldığında İki Saniyede Sürate Göre Frenleme/Durma Değerleri Aşağıdaki Gibidir:

48km/saat de;bu sabit hızla iki saniyede alacağınız mesafe 26 metre ve durma mesafeniz 16 metredir. (ÇARPMA YOK)

72km/saat de;bu sabit hızla iki saniyede alacağınız mesafe 40 metre ve durma mesafeniz 32metredir. (ÇARPMA YOK)

96km/saat de;bu sabit hızla iki saniyede alacağınız mesafe 53 metre ve durma mesafeniz 54metredir. (ÇARPMA HIZI -1KM/saat)

168km/saat de;bu sabit hızla iki saniyede alacağınız mesafe 93 metre ve durma mesafeniz 148metredir. (ÖLÜMCÜL ÇARPMA HIZI -55km/saat)


U y a r ı.: İki saniye kuralı optimum şartlarda dikkatli bir sürücünün yağışsız bir günde ve 96 km/saat sınırları içinde kalmak şartıyla öndeki araçları takip mesafesini belirleyen M İ N İ M U M mesafe/zaman ölçüsüdür. Tekrar ediyoruz minimum süredir nihai hedef değildir. Şartların değişmesiyle bu sürede uzatma yönünde değişmelidir. Durma mesafesinin sadece yorgunlukla %25 artmakta olduğu istatistiklerce tespit edilmiştir. Yağışlı günde süre minimum 4 saniye olmalıdır çünkü durma mesafeleri iki misli artmaktadır.

Sürate göre uygun sayma süreleri:(5 saniyeden sonrası teorik olarak verilmiştir)

40-50mph 4 saniye
50-60mph 5 saniye
60-70mph 6 saniye
70-80mph 7 saniye

Yanlış Takip Pozisyonu:
160104223319_6-1.jpg

Doğru Takip Pozisyonu:
160104223409_5-1.jpg

Not: Üçgenin boyu süratin her 15km si için bir araç boyudur.

Yanlış Konum:
160104223559_wrong.jpg

Doğru Konum:
160104223914_right.jpg


:kalp: Hayat kurtaran bilgiler :kalp:
Alıntıdır...
Gerçekten önemli bilgiler.. İki saniye kuralı çok defa beni tehlikeden kurtarmıştır.

Teşekkürler.
(01-05-2016, 07:27 AM)Alper.Şensöz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Gerçekten önemli bilgiler.. İki saniye kuralı çok defa beni tehlikeden kurtarmıştır.

Teşekkürler.

Motor üzerinde pratik yapamadığımız şu günlerde kafa yorarak teorik bilgiler edinmek iyi sonuçlar verir diye düşünüyorum başkanım :))
Motor üzerinde pratik yapamadığımız şu günlerde makarna yapmak da iyidir :]
Çok faydalı bir alıntı teşekkürler bilgilendirme için.
Güzel bilgiler icin teşekürler selcuk
88,89 kralı benimde çok iyi bildiğim ama uygulamasını yapmak istediğim ama hep unuttuğum bir kuraldı hatırlattığın için teşekkürler abi :tamam:
Bunu biliyordum ama aklima gelmoyodu hatirlatma icin teskkurler
Hepimiz moto gardaşız sıkıntı yok :çiçek:
88 89 kuralı guzel ama uygulaması pek mumkun olamayan bır kural

mumkun olamayan dıyorum cunku ıster arac kullanın ıster motorsıklet onunuzdekı aracla aranıza bıraz mesafe verdıgınızde
Otomobil kullanıyorsanız arkadan yurusene be tarzı hareketler, kornalar
motorize iseniz sağınızdan solunuzdan sizi gecip önünüze kıran adamlar türüyor.

Selçuk alıntın için ayrıca teşekkur ederim.
Sayfa: 1 2