Arkadaşlar sizin tecrübe ve fikrinizi almak istiyorum. Motosikletin el kitabında yazan lastik hava basınçları ile şu an kullandığım lastiğin üzerinde yazan hava basınçları arasında dağlar gibi fark var.
Kitap önerdiği iki standart enduro lastiği için 30 PSI değerler vermiş. Oysa aldığım Conti. lastiği üzerinde değerler 37-38PSI ..
Bu gün 37 bastım ilk defa ve evden işe geldim fakat lastikler feci sertleşti ve yoldaki tüm tümsekleri taşları popomda hissettim resmen.
Tamam toprakta arzide acık indiriyorum fakat asvaltta ne etmem lazım karar veremedim. Siz lastik üzerindeki değerleremi sadık kalıyorsunuz? yoksa ne yapıyorsunuz.
Sevgiler
mehmet abi lastiğin üzerindeki değer olastiğin ideal lastik basıncı değil maksimum basacağın değerdir ben motorumda ön 90-90-21: 28-30 psi arka 130 - 80 - 17: 32 psi hava kullanıyorum daha önceki arka lastiğimde lastiğin üzerindeki lastik basıncını kullandım hem sende olduğu gibi rahatsızlık verdi bir süre sonrada lastikte desen aralarında yarılmalar oldu garantiden değiştirdiler.
En ideal hava basıncı 30-31 dir hava yagışlı oldugu zamanlarda 27-28 yapıyorum. Büyük bir ihtimail ile max. değerdir lastik üzerindeki.
Lastik çap ve boyutlarına göre en ideal değer bence lastik üzerinde yazan değerlerdir :tamam:
lastik üzerindeki değerler max kaldırabileceği basıncı gösterir aman diyim gümletmeyin lastiği.Motosiklete yükleyeceğiniz yüke göre 30-33psi civarında hava olması yeterlidir.Servis manuelinde yazar bu değerler.
xtx ve xtr için bu değerler
Lastik hava basýncý (lastikler
soðukken ölçülür):
0-90 kg (0-198 Ib)
Ön:
XT660R 200 kPA (20 psi) (2.00
kgf/cm2)
XT660X 210 kPA (30 psi) (2.10
kgf/cm2)
Arka:
XT660R 200 kPA (29 psi) (2.00
kgf/cm2)
XT660X 210 kPA (30 psi) (2.10
kgf/cm2)
90-186 kg (198-410 Ib)
Ön:
XT660R 200 kPA (29 psi) (2.00
kgf/cm2)
XT660X 230 kPA (32 psi) (2.20
kgf/cm2)
Arka:
XT660R 225 kPA (33 psi) (2.25
kgf/cm2)
XT660X 230 kPA (33 psi) (2.30
kgf/cm2)
Arazide kullaným:
Ön:
XT660R 200 kPA (29 psi) (2.00
kgf/cm2)
Arka:
XT660R 200 kPA (29 psi) (2.00
kgf/cm2)
Maksimum yük*:
186 kg (410 Ib)
* Sürücü, yolcu, bagaj ve aksesuarlarýn
ben ön 30 arka 30 basıyorum ideal oluyor.. yaz, kış, kar, çamur aynı..
ancak artçılı gidilecekse bir kaç basınç arttırmakta fayda var ..
30- 32 . Ezberden..bişey bildiimden değil.
Evet 30-32 arası devam ozaman
tesekkurler.
(08-04-2011, 10:25 AM)mehmet_cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Arkadaşlar sizin tecrübe ve fikrinizi almak istiyorum. Motosikletin el kitabında yazan lastik hava basınçları ile şu an kullandığım lastiğin üzerinde yazan hava basınçları arasında dağlar gibi fark var.
Kitap önerdiği iki standart enduro lastiği için 30 PSI değerler vermiş. Oysa aldığım Conti. lastiği üzerinde değerler 37-38PSI ..
Bu gün 37 bastım ilk defa ve evden işe geldim fakat lastikler feci sertleşti ve yoldaki tüm tümsekleri taşları popomda hissettim resmen.
Tamam toprakta arzide acık indiriyorum fakat asvaltta ne etmem lazım karar veremedim. Siz lastik üzerindeki değerleremi sadık kalıyorsunuz? yoksa ne yapıyorsunuz.
Sevgiler
Genel olarak; Lastiğin kalınlık ve yanak genişiliğini değiştirmediğiniz (yani ebatlarıyla oynamadığınız) sürece mutlaka aracı (otomobil, motorsiklet vb.) üreten mühendislerin tavsiyelerine uymak gerekli. Aksi taktirde bu değişiklik, araçlarda yol tutuşunda ki değişme, benzin kullanımında ki artış, sürüş konforu ve lastiğin hızlı yıpranması olarak geri gelecektir.
Arz ederim.
Batuhan : )
duplex lastik havasızda kullanabiliriz aslında:P