Gebze Motosiklet Kulübü Forumları

Tam Versiyon: Kask kullanımıyla ilgili dikkat edilmesi gereken hususlar ! ! !
Şu anda tam olmayan bir versiyonun içeriğine bakıyorsunuz. Tam versiyon'a bakınız.
Sayfa: 1 2 3 4
bellvolt4.bmp

Kask kullanımıyla ilgili dikkat edilmesi gereken hususlar
İçişleri Bakanlığı, motosiklet sürücülerini uyardı, belirlenen standartları açıkladı. K.K.T.C. İçişleri ve Yerel Yönetimler Bakanlığı, ekim ayında yürürlüğe girecek zorunlu kask kullanımıyla ilgili dikkat edilmesi gereken hususlar ve kask modeli seçimi konusunda motosiklet kullanıcılarını bilgilendirip, uyaran bir açıklama yaptı.

Kaskın kazalarda yüksek oranda hayat kurtarıcı rol oynadığına dikkat çekilen açıklamada, kaskın motosiklet sürücüsü için önemli oranda koruma sağlayan bir ekipman olduğu belirtildi. Açıklamada, “Sürüşün keyifli ve güvenli olması, ancak başta kask olmak üzere diğer koruma donanımları ile sağlanabilir” denildi.

Yapılan birçok araştırmada, ölümle sonuçlanan motosiklet kazalarında kask kullanılmadığının ortaya çıktığı kaydedilen açıklamada, kaskın sadece yasaların bir gereği olarak değil, motosiklet sürüşünde sürücünün ayrılmaz bir parçası olarak görülmesi gerektiği belirtildi.

Açıklamada, kask alınırken dikkat edilmesi gereken hususlara da dikkat çekildi.

Kaskların uluslararası standartta olması gerektiğine vurgu yapılan açıklamada, kask alınırken ECE22-05 (Avrupa Birliği), D.O.T.(ABD), TUV (Alman), BSI (İngiliz), DOT FMVSS (ABD), Snell (ABD); NZ (Yeni Zellanda), CSA CAN3 (Kanada) ve JIS (Japonya) gibi standartlardan en az birine sahip olmasına özen göstermek gerektiği kaydedildi.

Açıklamada ayrıca, bu standartlardan en makbulünün Avrupa Birliği standardı “ECE” olduğu da ifade edildi.

Kafaya iyi oturmalı

Açıklamaya göre, kask ağırlığının modeline göre en fazla 1100- 1550 gram civarında, görüş açısının geniş ve ses yalıtımı ile konforunun iyi olması gerekiyor. Vizör kısmının buğulanmaya karşı folyosunun olmasına özen gösterilmeli. Vizörün UV ışıklarına karşı hassasiyeti test edilmiş olmalı. Gözü yoracak ve güneş ışıklarını direk alacak, plastik vizörlerden kaçınılmalı. Vizör için ayrıca uluslararası standart ibaresi bulunması tercih sebebi olmalı.

Kaskın kafaya iyi oturması gerekiyor. Kafada öne veya arkaya doğru sallanmamalı, kafa hızla yanlara çevrildiğinde dönmemeli.

Kaskların ömrünün yaklaşık beş yıl olduğu da belirtilen İçişleri Bakanlığı açıklamasında, bu yüzden hiç düşmemiş olsa bile kaskın beşinci yıl değiştirilmesi gerektiğine dikkat çekildi. Kask düştükten sonra ise özelliğini yitirdiğinden, düşürülmüş kaska güvenilmemesi ve yeni kask alınması gerektiğine vurgu yapıldı.

Açıklamaya göre, kasklar kullanım amaçlarına göre dizayn edildiklerinden, farklı motosiklet çeşitlerinde güvenli olmayabilirler. Dolayısıyla, motosikletin cinsi ile kask uyumlu olmalı. Örneğin, çok yüksek hız yapabilen bir yarış motosikletinin kaza anında, sürücüsünün kafasını koruyabilmesi için kafatasını tamamen saran ve darbe hızını en aza indirgeyen Tam Kapalı (Full-Face) bir kask giymesi gerekir.

Kaskın hava giriş düzeneği ve arka kısmında hava tahliye kanallarının olması tercih sebebi olmalı. Hangi motosiklet türü olursa olsun kaskın çeneyi koruyan tipi tercih edilmeli. Kaskın boynu sarması gerekir, boyun açıkta kalmamalı.

Kaskın açık renkli, tercihen beyaz olmasının görünülebilirlik açısından avantaj olduğu da vurgulanan açıklamada, 12 yaşından küçük çocukların motosikletle taşınmaması tavsiye edildi.

Kaynak: Kıbrıs Gazetesi
Özellikle tekrar vurgu yapılması gereken bir kaç satır..

(08-24-2011, 07:33 AM)MaRaNtZz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Yapılan birçok araştırmada, ölümle sonuçlanan motosiklet kazalarında kask kullanılmadığının ortaya çıktığı kaydedilen açıklamada,



Kafaya iyi oturmalı

Kaskların ömrünün yaklaşık beş yıl olduğu da belirtilen İçişleri Bakanlığı açıklamasında, bu yüzden hiç düşmemiş olsa bile kaskın beşinci yıl değiştirilmesi gerektiğine dikkat çekildi. Kask düştükten sonra ise özelliğini yitirdiğinden, düşürülmüş kaska güvenilmemesi ve yeni kask alınması gerektiğine vurgu yapıldı.

sürücüsünün kafasını koruyabilmesi için kafatasını tamamen saran ve darbe hızını en aza indirgeyen Tam Kapalı (Full-Face) bir kask giymesi gerekir.

Kaskın hava giriş düzeneği ve arka kısmında hava tahliye kanallarının olması tercih sebebi olmalı. Hangi motosiklet türü olursa olsun kaskın çeneyi koruyan tipi tercih edilmeli. Kaskın boynu sarması gerekir, boyun açıkta kalmamalı.

Kaskın açık renkli, tercihen beyaz olmasının görünülebilirlik açısından avantaj olduğu da vurgulanan açıklamada, 12 yaşından küçük çocukların motosikletle taşınmaması tavsiye edildi.

Kaynak: Kıbrıs Gazetesi

Paylaşım çok faydalı teşekkürler Hamit :çiçek:
Hamit teşekkürler.
Bu arada bende bazı şeylerin altını çizmek istiyorum. Tamam güvenlik ilk sırada en güvenli kaskı almak şart. Fakat buğu önleyici vizör yada güneşlik gibi şeyler bazen lüks ve fiyatı arttırdığı için göz ardı ediliyor. Oysa bunlarda güvenlik özellikleri arasında yer alır. Soğukta nefesinizden bile aniden buğulanan bir vizör size kaza yaptırabilir. Yazın ise güneşlik vazgeçilmez özellik. İyi havalanmayan bir kask işkence aracı gibidir. Kısaca bunları sakın lüks diye tanımlamayalım hepsi çok önemli şeyler.
Umarım bazı arkadaşlara kask kullanmamanın nekadar tehlikeli bir oyun olduğunu açıklamıştır :tamam:
Hamit, bu güzel ve faydalı yazıyı bizim ile paylaştığın için teşekkürler.

Dilerim, en az 1 kişi dahi olsa bu yazıdan etkilenir ve kaskın önemini idrak eder.

Daha dün, Gebze'den eve giderken 4-5 motor kullanan arkadaş gördüm.
Hiç birinde kask yoktu.
Hatta, 2 motor Gebze'den E5'e bağlandılar. Birinin artçısı vardı.
Hiç birinde kask yoktu. E5'te yan yana sürüp muhabbet ediyorlardı.
Ya kalın kafalılar ve düşsek de bize birşey olmaz diye düşünüyorlar.
Ya da yine kalın kafalılar, kaskın önemini anlamak istemiyorlar.

Çözüm:
Öncelike motosikletli polislerin hepsi kask takacak. (aynaya yada arkaya değil)
Sonra da en az 1 ay ve yoğun olarak sürecek kask denetimi yapacak.
(08-24-2011, 08:47 AM)MehmetK Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Hamit, bu güzel ve faydalı yazıyı bizim ile paylaştığın için teşekkürler.

Dilerim, en az 1 kişi dahi olsa bu yazıdan etkilenir ve kaskın önemini idrak eder.

Daha dün, Gebze'den eve giderken 4-5 motor kullanan arkadaş gördüm.
Hiç birinde kask yoktu.
Hatta, 2 motor Gebze'den E5'e bağlandılar. Birinin artçısı vardı.
Hiç birinde kask yoktu. E5'te yan yana sürüp muhabbet ediyorlardı.
Ya kalın kafalılar ve düşsek de bize birşey olmaz diye düşünüyorlar.
Ya da yine kalın kafalılar, kaskın önemini anlamak istemiyorlar.

Çözüm:
Öncelike motosikletli polislerin hepsi kask takacak. (aynaya yada arkaya değil)
Sonra da en az 1 ay ve yoğun olarak sürecek kask denetimi yapacak.

Hocam evet ben anlamış değilim niye polis kask ve koruma kullanmaz.

ayrıca daha büyük risk altında olan hızlı motora binenler daha az kask kullanıyorlar. Niçin? havalarımı bozuluyor?
Faydalı ve eğitici bilgiler için teşekkürler.
Hergün en az 4-5 kask kullanmadan motorsiklet kullanan insan gördüğümden dolayı üzüntü duyuyorum kendimce.Oysaki hayat 3 saniye içinde kaybedilebilecek kadar hassas bir döngü üzerinde.Ki özellikle mevzu motorsikletse..
Herkese bol güvenlikli günler diliyorum.

Bu gibi kullanıcılar yüzünden insanların tüm motorcuları ve motor severleri aynı keseye koymaları beni üzüyor. :.(
(08-24-2011, 11:38 AM)MaRaNtZz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Bu gibi kullanıcılar yüzünden insanların tüm motorcuları ve motor severleri aynı keseye koymaları beni üzüyor. :.(

benimde en cok katlanamadığım olay bu motorcuların hepsini aynı kefeye koyuyorlar:kızgın::kızgın:

abi bu polisleri kim uyarıcak bence bu konuda bir çalışma başlatalım. ve kask takmayan polislerin fotoğrafını çekelim
Sayfa: 1 2 3 4