10-17-2011, 11:29 AM
10-17-2011, 12:54 PM
offff ben işyerinden videolaı göremiyorum:sinirli::sinirli:
10-17-2011, 01:04 PM
Bende eve bıraktım izlemeyi akşam rahat kafayla daha iyi olur.
10-17-2011, 06:23 PM
abi allah razı olsun cihan abi buna ihitiyacımız vardı
10-17-2011, 06:38 PM
Cihan abi. Biz kağıt üzerinde öğrenmemiştik ama teknik olarak bilmek iyi geldi. Sağol
10-17-2011, 07:00 PM
Valla bende kullanmaya başladıktan çok sonra eğitimlerde öğrendim ve anladımki bilmeden bunu yapıyormuşum. Yada diğer kullandığım tüm teknikler aslında bu tekniğe destek veren şeylermiş. Fakat teorik bilgi benim bir sefer ciddi hayatımı kurtardı. Çok hızlı girdiğim beklemediğim keskin bir virajda motoru kontra ile yeteri kadar yatıramasaydım dönemeyip savrulacaktım. Jiroskobik gücü yenmek için en basit ve az güç harcanan yöntem bu gerçekten.
OMM'nin eğitimlerinde kıvırmaca dediğimiz 50Km süratle ani sağa ve sola dönüşler çalıştık. Bu gibi kaçış manevralarında ise uygulanacak kesin tek yöndem. Başka hiç bir şekilde motor ani yön değiştirmiyor. İlginç olan ne kadar sert uygulansada motor devrilmiyor ve sadece yatarak dönüyor.
OMM'nin eğitimlerinde kıvırmaca dediğimiz 50Km süratle ani sağa ve sola dönüşler çalıştık. Bu gibi kaçış manevralarında ise uygulanacak kesin tek yöndem. Başka hiç bir şekilde motor ani yön değiştirmiyor. İlginç olan ne kadar sert uygulansada motor devrilmiyor ve sadece yatarak dönüyor.
10-17-2011, 07:39 PM
Motorun nimetlerinden. Eğitimle ilerletmek gerek. Dediğin gibi zor anlarda kurtarıcı bir olay.
10-17-2011, 08:28 PM
Cihan Abi banada ogretsene...
10-18-2011, 06:15 AM
Her viraj ayrı bir tecrübe gerektiriyor, kontra güzel oldugu kadarda acemiler için riskli bir yöntemdir diye düşünüyorum.
Ben bu tekniği ilk kullanmaya çalıştıgımda lowside veya highside'a düşerim diye çok tırsıyordum.Çünkü bu tekniği uygularken fren kontrolünü sağlamak zordur.
ahanda buu
http://www.youtube.com/watch?v=66ZtZ8m63...re=related
http://www.youtube.com/watch?v=GD5XK3gDaLE
http://www.youtube.com/watch?v=wx2J4o4qr...re=related
Ben bu tekniği ilk kullanmaya çalıştıgımda lowside veya highside'a düşerim diye çok tırsıyordum.Çünkü bu tekniği uygularken fren kontrolünü sağlamak zordur.
ahanda buu
http://www.youtube.com/watch?v=66ZtZ8m63...re=related
http://www.youtube.com/watch?v=GD5XK3gDaLE
http://www.youtube.com/watch?v=wx2J4o4qr...re=related
10-18-2011, 07:06 AM
(10-17-2011, 07:00 PM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]OMM'nin eğitimlerinde kıvırmaca dediğimiz 50Km süratle ani sağa ve sola dönüşler çalıştık. Bu gibi kaçış manevralarında ise uygulanacak kesin tek yöndem. Başka hiç bir şekilde motor ani yön değiştirmiyor. İlginç olan ne kadar sert uygulansada motor devrilmiyor ve sadece yatarak dönüyor.
Cihan hocam, bu güzel video için teşekkürler.
Dediğine katılıyor ve birşey ilave etmek istiyorum.
Çıkışını gördüğümüz virajlarda zaten çok harika çalışıyor. motor yatışta ve kalkışta sürücüyü kasmıyor.
Zaten süreç nispeten yavaş işliyor.
Nekadar sert uygularsan uygula, hareket devam ettiği sürece kesinlikle motor devrilmiyor ve size katılıyorum.
Esas bilmemiz gereken ve hayat kurtaracak tarafı, önümüze çıkan yada önümüzde aniden duran kamyonun kasasından bizi kurtarmasındaki başarısıdır.
Burada biraz dikkat gerekiyor. Ani kontra ile motor aniden yatıyor ve hop.... kasadan kurtuluyorsun.
Esas hassas konu kurtulduğun an ve motoru topladığın andır. Eğer, kamyon kasasını önünde görmüş olmanın şoku hala üzerinde ise ve tecrübe de az ise, bu sefer motoru toplamak için kasadan kurtulmak için yaptığın hareketin tam tersini yapar ve motoru bu sefer de ters yöne yatırabilirsin.
Bu ani pozisyon değişikliği nedeniyle muhtemelen motor yalpalamaya başlayacak ve yine muhtemelen 30 - 50 metre sonra seni üzerinden atacaktır.
Harika bir teknik. Ama biraz zor durum çalışması yapmak gerekiyor.
Hayat kurtarır........