Yamaha XT 660 R (XTR660) inceleme -
VeYSeL - 02-27-2014
İlk inceleme başlığını ben açayım,
Öncelikle şunu belirtmek isterim ki Motosikletten beklentiler ve kişisel faktörler motor seçiminde çok önemli bir rol oynamaktadır.
Benim için kötü olan bir motor bir başkası için ideal olabilir, ben bu yazımda mümkün olduğu kadar tarafsız bir gözle XT660R için edindiğim bilgi ve tecrübeleri paylaşacağım.
Efsane motor Yamaha XT 660R (Mavi Ejderha)'mı 1.97 boy ve 87 kilo bir sürücü olarak yaklaşık dört sene(50000) km kullandım,
Asfalt, Uzun yol, Arazi, Şehir içi, dere tepe aklınızın gelebileceği her yola soktum.
Yamaha XT660R kesinlikle her yolun makinası sadece biraz daha araziyi seviyor..
Arazi izlenimleri:
ancak bu makineyi alıp ben ağır arazi yapacağım derseniz yaklaşık 200kg 'lık bir canavarı zorlu parkurlarda ayakta tutmakta zorlanabilirsiniz.
XT660R'da grenaj yok denecek kadar az , olan kısım ise esnek bir malzemeden yapılmış, buda düşmelerde büyük bir avantaj sağlıyor, o kadar düştüm kalktım grenaja zarar vermeyi beceremedim :utan:
Yüksek tork sizi arazide daha çok memnun edecektir. (Yoğun çamurdan uzak durun :utan: )
Viraj ve Uzun yol:
viraj kabiliyeti harika, ağırlık merkezi çok iyi ayarlanmış buda virajlarda büyük avantaj sağlıyor, ayrıca çok geniş bir gidon döndürme açısı var buda şehir içinde xt660r'ı bisiklet gibi kullanma avantajı sağlıyor.
Tek silindir olmasından kaynaklı titreşim lafını çok duyarsınız. Eğer dört silindirli bir motorla kıyaslarsanız evet titreşim çok ama tek silindirin doğasında olduğu kadar , eğer motoru çok sıkıştırmadan 120km hızı geçmezseniz sizi hiç rahatsız etmeyecek. Tek silindirin o muhteşem torku sizi sizden alıp götürecek..
130km ve sonrasında ise evet titreşimi gidonda hissetmeye başlıyorsunuz.
Benim boyum uzun olduğu için rüzgar sorununu yaşadım Xt660R'da en yüksek cam+MRA dahi kurtarmadı.
bir diğer dezavantajı ise artçı. XT660R'da artçı almak pek keyifli olmuyor, öne doğru eğim olmasından dolayı artçı hep ensenizde oluyor..
Bakım:
Parçaları diğer markalara göre gerçekten ucuz, zaten kolay kolay arıza vermeyen bir makine ayrıca motor bloğu XT660Z Tenere ve MT-03 ile aynı olduğu için parça sıkıntınız yok. en bulunmaz parça bile bir ay içinde geliyor.
Makina çok torklu ve bunun size verdiği hissiyat paha biçilemez.
Tabiki bunun size dezavantajı da oluyor ne mi?
Kaplinler torkdan dolayı çabuk aşınıyor, iki veya üç yağ değişiminde bir kontrol etmelisiniz. Ayrıca zincirde yüksek torktan nasibini alıyor zincir bakımına özen göstermelisiniz ve zamanında zincir değişimini mutlaka yapmalısınız.
ve çoğu XT660R kullanıcısının dikkat etmediği bir husus;
Mutlaka Tek parça (Eksiz) zincir kullanmalısınız !
Ne yakıyor, Kaç yapıyor?
kesin ne yakıyor diyeceksiniz, bu kişisel kullanıma göre çok değişkenlik gösteren bir durum, ancak ortalama 5.5 lt diyebiliriz.
kaç yapıyor derseniz, bu motor hız için tasarlanmamış, ben 178 km yaptım deneme için ama hiç keyifli gelmedi,
bu makinenin en konforlu hızı 120 km'dir. 160 ile de rahat gidersiniz ama aerodinamik yapısı ve bana özel rüzgar sorunu bu hızlarda keyifli ve güvenli sürüş yapmanıza engel oluyor.
XT660R' için olması gereken aksesuarlar:
* Elcik Koruma
* Kartel Koruma (Egzozlar alttan geçtiği için mutlaka olmalı)
* Elcik Isıtma (Elcik korumalar genelde kros tip olduğundan elinize rüzgar alır)
* Uzun Tur Camı
* Ön amortisörlere çorap (Keçelerin ömrünü uzatır)
* Daha konforlu bir sele
* Topcase
Şimdi biraz da fotoğraflar üzerinden konuşalım :utan:
XT660R uzun yol makineleri kadar konforlu değildir (varadero,dl650..) ancak ben kendisiyle çok uzun yol yaptım eğer 100km'de bir 15dk mola verirseniz hiç bir sıkıntı yaşamazsınız.
O kadar da konforsuz değil :]
Uzun yol motoru değil dediysek de hakkını yemeyelim, sizi üzmeden her yere taşır.
Ağırlık merkezi ve yol tutuşu çok iyi. (Lastikler Mitas E09)
Her yola geliyor dedik de uçuyor dememiştik ama...
Xt660r gerçek bir yol dostudur..
Her koşulda yanınızdadır, sağlamdır, dayanıklıdır.
Arazide yüksek tork ve performansı sizi kendine hayran bırakacak.
Tekrar söylemek istiyorum motosiklet alırken beklentiler çok önemlidir, beklentilerinizi iyi analiz ediniz.
Racing ruhuna sahip birisi XT serisi ile mutlu olamaz bunu unutmayın.
Şimdi biraz XT660R fotoları
XT660R almak için düşünen arkadaşlar pişman olmayacaklar !
Umarım incelemem sizlere fikir verebilir.
Son olarak Yamaha'nın sitesinden XT660R Teknik veriler
yamaha-motor.eu Adlı Kullanıcıdan Alıntı:
A.Veysel TOPLU
www.GebzeMoto.com
:kalp:
RE: Yamaha XT 660 R (XTR660) inceleme -
1kan - 02-27-2014
Güzel paylaşım başkanım teşekkürler emeğin için
RE: Yamaha XT 660 R (XTR660) inceleme -
MetinKeleş - 02-27-2014
çok güzel bir anlatım başkanım. ellerine sağlık :çiçek:
RE: Yamaha XT 660 R (XTR660) inceleme -
MuratS - 02-27-2014
aynı gövdeye sahip lastikleri yol tipi (17") XT660X modeli kullanmış biri olarak
özlüyom la 660 x i :.(
sevmediğim özellikleri;
-140km den sonra ön tarafın sallanmaya başlaması (bir çok kişinin şikayeti)
-gidon açısının çok dik olması , en ufak direksiyon hareketinizi affetmiyor.
-ön amortisör keçelerini patlatması
-arazi kabiliyetinin kötü olması (lastiklere bağlı)
sevdiklerim
-gazı açtığınızda ön amortisörün yükselmesi
-tork
-yamaha kalitesi
-güzeldi alet niye sattım lan (gaza getirdiler, onlar kendilerini bilir)
RE: Yamaha XT 660 R (XTR660) inceleme -
VeYSeL - 02-27-2014
Murat abi görüşlerine bende ekleme yapmak istiyorum, okuyanları bilgilendirmek açısından..
(02-27-2014, 09:22 AM)MuratS Adlı Kullanıcıdan Alıntı: -140km den sonra ön tarafın sallanmaya başlaması (bir çok kişinin şikayeti)
Yazımda da belirttim Murat abi. Bu racing bir makine değil, 140 sonrası dediğin 150-160-170 demek.. Makineden ne beklendiği çok önemli. Arazi ağırlıklı bir motor alıp 150 de kafa sallıyor demek bence yanlış.
(02-27-2014, 09:22 AM)MuratS Adlı Kullanıcıdan Alıntı: -gidon açısının çok dik olması , en ufak direksiyon hareketinizi affetmiyor.
Şahsen ben bununla ilgili bir sorun yaşamadım, ayrıca gidon açısı aparatlar ile ayarlanabilir bir durum.
(02-27-2014, 09:22 AM)MuratS Adlı Kullanıcıdan Alıntı: -ön amortisör keçelerini patlatması
Fotoğraflarda görüldüğü üzere sokmadığım yer kalmadı, 50000km'de bir kere keçe değiştirdim. Ancak 660x ön amortisör yağ değerleri farklı, belki bozuk yollara XT660X bu sorunu yapabilir, bir şey demeyeceğim.
(02-27-2014, 09:22 AM)MuratS Adlı Kullanıcıdan Alıntı: -arazi kabiliyetinin kötü olması (lastiklere bağlı)
Abi zaten araziye gireceksen 660X değil 660R alacaksın :tamam:
RE: Yamaha XT 660 R (XTR660) inceleme -
SEYFO - 02-27-2014
Öyle görünüyor ki Veysel de Murat Abi de özlemiş : ))
Bilgiler için teşekkürler.
RE: Yamaha XT 660 R (XTR660) inceleme -
1kan - 02-27-2014
hazır arabada satılmışken yakında Veysel abide XT660R görebileceğimizin sinyalleri flaşör gibi çaktı sanki :)
Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
RE: Yamaha XT 660 R (XTR660) inceleme -
ilyas YÜCEL - 02-27-2014
makinada anlatımda süper abi :)
RE: Yamaha XT 660 R (XTR660) inceleme -
VeYSeL - 02-27-2014
(02-27-2014, 01:57 PM)1kan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: hazır arabada satılmışken yakında Veysel abide XT660R görebileceğimizin sinyalleri flaşör gibi çaktı sanki :)
Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Birkan 4 sene kullandım , sırada inceleme yazılacak yeni makineler var :mutlumotorcu:
Teşekkürler İlyas
RE: Yamaha XT 660 R (XTR660) inceleme -
senturk_69 - 02-27-2014
başkan eline sağlık iyi içini dışını cok iyi anlatmışında arkada
ki artcı için uzun yoldaki acıyı yazmamışın :]