Gebze Motosiklet Kulübü Forumları
Bajaj Dominar 400 - Yazdırılabilir Sürüm

+- Gebze Motosiklet Kulübü Forumları (https://gebzemoto.com/forum)
+-- Forum: GMK Kafe (https://gebzemoto.com/forum/forumdisplay.php?fid=1)
+--- Forum: Sohbet & Muhabbet (https://gebzemoto.com/forum/forumdisplay.php?fid=3)
+---- Forum: Moto Kafe (https://gebzemoto.com/forum/forumdisplay.php?fid=4)
+----- Forum: Motosiklet İncelemeleri (https://gebzemoto.com/forum/forumdisplay.php?fid=43)
+----- Konu: Bajaj Dominar 400 (/showthread.php?tid=4388)

Sayfalar: 1 2


Bajaj Dominar 400 - 1kan - 04-26-2018

Merhaba arkadaşlar.
Uzun bir aradan sonra sahalara tekrar geri döndüm.
Tanıyanlar bilir neden 3 sene ara vermek zorunda kaldığımı.
Neyse konumuza dönelim.


19.04.2018 tarihi itibari ile bi çılgınlık yapıp ( ki bu her zamanki halim ) gittim 7535km de 2017 model Bajaj Dominar 400 aldım.
Alırken çok büyük çekincelerim vardı. Kafamı kurcalayan bulandıran bir sürü soru işareti vardı..

Hatta Cem VATANSEVER ve bi kaç arkadaş ile görüştüğümde bir sürü seçenek varken neden Bajaj sorusu da soruldu.

Dominar ımı alırken ince eleyip sık dokudum. Çok düşündüm. CBF600,Vstrom DL650,Capanord,Varadero,F650gs,KLE500 vs de baktım.Fakat hep yorgun ve masraflı makinalar vardı benim fiyat aralığımda piyasada.

Bende Dominar da karar kıldım.

Kırklareli / Lüleburgaz dan aldım geldim makinayı. 

İlk izlenimlerim şunlar ;
* Vites aralıkları biraz kısa.
* Devir kesici var 8500 devirde RPM ışığı yakmaya başlıyor ve 9000 devirde kesiciye giriyor. 13000 devire kadar göstergesi var halbuki.
* Hızlanması,torku gayet iyi ki,70-80km/h ile giderken 6, viteste vites düşürmeden gaz açtığında hiç zorlanmadan ve yorulmadan 140/150 km/h'a rahatlıkla çıkıyor.
* Abs olması başka bi artısı.
* Virajları çok iyi (ben viraja yatmaktan çekinirken makina banamısın demiyor )
* Dengesi ve ataklığı bana göre çok iyi.
* Amortisötleri çok iyi. Yaylanması falan çok iyi.
* Kaydırmalı debriyaj olduğundan dolayı,virajda veya vites düşürürken arka teker kilitlemiyor ki bu çok güzel bir özellik. Virajda arkayı salcakmı vs derdin yok.
* Makina hatayı tölere edebiliyor. Dengeli bir makina.

Gelelim eksilerine..

* Vibrasyon var.fakat ne az nede çok. 
* Kafa grenajından cızırtılı bir ses geliyor yüksek devirde (şambrel ile boşluğu doldurduğunda ses kesiliyor )
* Aynalar 120km/h dan sonra belirgin bi şekilde titriyor. (gidon yükseltme ile sorun çözülüyor.)
* Sürüş pozisyonu olarak naked olduğu için makina biraz yoruyor 120km/h dan sonra rüzgar bariz derecede hissediliyor.. (gidon yükseltme ve uzun tur camı ile bu sorun ortadan kalkıyor.
* Depo'dan vibrasyon hissediliyor ( deponun yanları boş,şambrel lastik ve elyaf ile doldurulduğunda vibrasyon kesiliyor.)
* Arka sele rahatsız. ( uzunda çok sertleşiyor ve sele yaptırmak şart )
* Artçı için vibrasyon biraz fazla imiş fakat yan çanta ve topcase takıldığında vibrasyon arkada hemen hemen hissedilmiyor.)

Yakıt konusuna gelirsek eğer;
Lüleburgaz'da fulledim depoyu, Darıca'ya geldiğimde tekrar fulledim.
tabi lüleburgaz ile sınırlı kalmadım.şehir içi vs gezdim. toplamda 1 depo ile 309km yaptım ve Darıca'da fullediğimde 9 lt benzin aldı
toplamda. buda 2,91 lt yapar 100km de. buda km de 0,177 krş yapar. Litre fiyatı 6,10 tl benzin.
Sonraki dolduruşumda biraz daha fazla yaktı çünki biraz zorladım makinayı. yüksek devirde gittim 130-140 km/h ile motoru denedim. Tepkilerini ölçtüm. Alışma evresi diyelim,3,4 lt yaktırdım. buda 20krş a denk geldi.
Ortalama şehir içi 4 lt, şehirler arası zorlamaz isen 3 lt, zorlar isen 3,5 lt yakıyor.

Yani 400 cc (373,4cc) bir makina için ideal bir yakıt.

Artçı ile hiç zorlanmadan 130/140 km/h ile çok rahat bir şekilde uzun yol yapılabilen bir makina (eşim ile birlikte gezerken denedim)

Açıkçası bu kadar memnun kalacağımı hiç düşünmemiştim.
Verdiğim paraya değermi sorusuna cevabım ise, evet değer..

Gelelim yapılacaklara.

İlk etapta;
* Uzun tur camı 135 tl
* Arka dişli 42 veya 40 a düşürülecek 65 tl
* Gidon yükseltme (ileri geri hareket edebilen ) 150tl
* Yan çanta demiri 150 tl
* Yan çanta 300 tl

Bunlar da yapıldıktan sonra tam bir uzun yol canavarı olacak bizim evlat.


RE: Bajaj Dominar 400 - erkanzdemir - 04-26-2018

Hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim.


RE: Bajaj Dominar 400 - 1kan - 04-26-2018

erkanzdemir Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim.

Teşekkürler.
Biraz daha km yaptıkça daha da detaylı incelemelerimi paylaşacağım.


RE: Bajaj Dominar 400 - 1kan - 04-26-2018

27,04,2018 tarihinde makina 8454 km de servis ışığı (göstergede anahtar simgesi) yaktı.
Biraz araştırma sonucu bu ışığın 9500km de yakması gerektiğini öğrendim.
Acaba neden erkenden bı simge belirdi hiç bi anlam veremedim.
Normalde ilk bakımı 450 km,  2, bakımı 4950 km,  3, bakımı 9950km,  4. bakımı da 14950km de olması gerekiyor.
1496 km erkenden bu simgeyi çıkarması normalmi anlayamadım.
Sabah servise gidip soracağım. En fazla bakıma erken girmiş olur.


RE: Bajaj Dominar 400 - SM_trying - 05-29-2018

Birkan hayirli olsun makinan. Begendigim denemedigim ama bir o kadar da merak ettigim bir makina. 
Japondan vaz gecmeyen biri olarak bir ara motoru gormek isterim. Bajaj genel olarak titresimli bir makine o yuzden o kadarcik titresim normaldir diye dusunuyorum. Arka disliyi kucultme konusuna gelince bence hic bulasma. Makine hiz arttirimi. Konusunda zorlanacagi icin yakit tuketiminde artis ve performansinda dusus olacaktir. Sehir icinde eski tadi alamayacaksin. Muhendisler onu koydularsa vardir bir bildikleri


Bajaj Dominar 400 - 1kan - 06-02-2018

(05-29-2018, 10:02 PM)Mike.xxlarge Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Birkan hayirli olsun makinan. Begendigim denemedigim ama bir o kadar da merak ettigim bir makina. 
Japondan vaz gecmeyen biri olarak bir ara motoru gormek isterim. Bajaj genel olarak titresimli bir makine o yuzden o kadarcik titresim normaldir diye dusunuyorum. Arka disliyi kucultme konusuna gelince bence hic bulasma. Makine hiz arttirimi. Konusunda zorlanacagi icin yakit tuketiminde artis ve performansinda dusus olacaktir. Sehir icinde eski tadi alamayacaksin. Muhendisler onu koydularsa vardir bir bildikleri


Abi şu an ayak çatlak. Ondan dolayı makina da yatıyor bende.
İyileşir iyileşmez en kısa sürede mutlaka toplantıda görüşeceğiz [emoji4]

Dişli konusunda doğru söylüyorsun abi. Bende vaz geçtim zaten. En fazla ön siperlik ve elcik koruma takarım makinaya. Bide orta sehpa lazım (Tr de yok)
Toplantıda görüşürüz abi [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


RE: Bajaj Dominar 400 - Barış - 06-04-2018

geçmiş olsun Birkan en kısa zamanda görüşmek dileğiyle.


Bajaj Dominar 400 - 1kan - 06-05-2018

Teşekkürler abim. Çarşamba akşamı Sakızağcı’nda görüşmek üzere [emoji4]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi


RE: Bajaj Dominar 400 - 1kan - 06-20-2018

19,06,2018 tarihinde 9644 km de iken 10,000km bakımına girdi Dominarım.
Yapılan işlemler aşağıdaki gibidir.
1- Yağ değişimi. 1,5 lt yağ alıyor. ( Mecburen Kastrol yağ koyduk.. Motul 7100 yağ koyacaktım fakat servis ''motorun garantiden çıkar. Kuralkan Kastrol koyacaksın diyor'' dediği için mecburen Kastrol koydurdum.)
2- Yağ filtresi değişimi.
3-Yağ süzgeci değişimi. ( süzgecin oring i kaybolduğu için komple değiştirdik.)
4-Hava filtresi değişimi.
5- Su seviyesi kontrolü.
6-Zincir boşluk ayarı ve zincir yağlanması.
7- Tüm hareketli parçaların yağlanması.
8- Yazılım atılması.

İlk izlenimlerim
1-Yakıt yükseldi (herhalde yazılımdan dolayı)
2-Gaz açtığında sanki 1 sn daha yavaş yükselmeye başladı. (öncekinden daha yavaş)
3-Devir kesici 8500 devir de devreye giriyor. 8000 devirde RPM ışığı yanıp sönmeye başlıyor. (bir önceki yazılımda 9000 devirde devreye giriyordu.)
4-Herhangi dişli değişimi vs yapılmadı fakat son hız yükseldi. ( yazılımdan dolayı herhalde)

Daha dün yaptırdım bakımı. Yaklaşık 30 km yol yaptım. İlk izlenimlerim bunlar.
İlk fırsatta uzun yol yapıp detaylı gözlemlerimi paylaşacağım.

Önemli not; Kullanım kitapçığında her 5000km de bir yağ değişimi yapılması gerektiği yazıyor fakat garanti belgesinde her 2500km de bir yağı kontrol edin,yağ rengi siyahlaşmaya başladıysa değiştirin,yağ seviyesi eksildiyse ilave edin yazıyor ve bu kullanım kitapçığında yazmıyor.


RE: Bajaj Dominar 400 - SM_trying - 06-20-2018

(06-20-2018, 08:16 AM)1kan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  19,06,2018 tarihinde 9644 km de iken 10,000km bakımına girdi Dominarım.
Yapılan işlemler aşağıdaki gibidir.
1- Yağ değişimi. 1,5 lt yağ alıyor. ( Mecburen Kastrol yağ koyduk.. Motul 7100 yağ koyacaktım fakat servis ''motorun garantiden çıkar. Kuralkan Kastrol koyacaksın diyor'' dediği için mecburen Kastrol koydurdum.)
2- Yağ filtresi değişimi.
3-Yağ süzgeci değişimi. ( süzgecin oring i kaybolduğu için komple değiştirdik.)
4-Hava filtresi değişimi.
5- Su seviyesi kontrolü.
6-Zincir boşluk ayarı ve zincir yağlanması.
7- Tüm hareketli parçaların yağlanması.
8- Yazılım atılması.

........

Bakımın Hayırlı olsun.  Aklımda Prüzler var. 
1. Bakımı gebzede mi yaptırdın? Sayet ben tuzla servisini bu konuda daha bilinçli buluyorum o yuzden sordum. 
2. neden marka olmuş bir yagı servis kabul etmez  kaldi ki bir çok yağ (markasına bakılmaksizin) teknik veriler uydugu sürece kullanılabilir. garanti ne alaka? servise bunu sorun.  japon motorlarda kitapcıkta kullanılacak yagın özellikleri yazar markası yazmaz...
3. hava filtreni değişmen iyi olmuş. 
4- yazılım atılması kafa karıştırıcı. yani görünüşe göre hiç bir artısı olmamış üstelik deviri de düşürmüşler. bu tür işlemlerde insiyatif kullanma şansın varsa servis oncesi kullanıcı yorumlarını dinlemeni öneririm. 
 güzel sürüşler dilerim.  incelemeyi hala yapamadık yaa