12-29-2010, 10:10 AM
(12-29-2010, 09:51 AM)Seçkin Tunalı Adlı Kullanıcıdan Alıntı: tartışılır bir konu aslında...Çünkü gerçekten enduro ve kros motorlar ayrı iki segmenttir o yüzden yukardaki yazıya katılmıyorum..hem yukardaki yazıya bakarsak bir çok farklılık tanımlamış ve sadece bunlar eksilince kros olur demiş...peki o zaman ss makinaya bagaj takalım hafif dişli lastik takalım bi de sis farı al sana Enduro...olmaz dimi bana da olmaz gibi geldi...bu konu sadece firmaların ürettikleri modellere verdikleri segmentlerle değişebiliyor...Gerçek Enduro motor uzun yol için tasarlanmış rahat kullanımlıdır ve bu yüzden titreşimi azaltmak için genelde 3 kollu çelik alaşımlı jantlar kullanılır..kros motorlarda ise kesinilkle çelik tel jant kullanılır darbeye dayanıklı olsun diye...
bunu yazan adam ss ile kıyaslamadığı için ufak farklılıklar vardır demiş seçkin ss e ne takarsan tak zaten motor yapısı gereği ss dir..
motoru değiştirmen lazım o zamanda zaten enduro yada kros olur
ayrıca titreşim jant yapılarından ziyade enduro motorların genelde tek veya çift silindir olmasından kaynaklıdır
makinanın kros olduğu jant larından tespit edilmez.. BMW 1200gs adv de tel jant benim makinada ama ikisi de kros değil..
gibi..
ayrıca bu yazıyı yazan adam Dünyaca kabul görmüş Motosiklet Teorisi kitabının yazarı..
heralde biraz bişeyler biliyordur :çiçek: