01-17-2013, 02:16 PM
Yanınızda ruhsatınız ve kimliğiniz olsun. İki parçadan oluşan HGS'yi aldığınızda üst parçayı gişelerden geçerken kolayca algılanacak bir yere yapıştırın. İkinci parça, bakiyeniz düşünce yeni yükleme yapılması için kullanacağınız parça ve onu da tedbir olarak ruhsatın arkasına yapıştırmanız öneriliyor. Gişelerden geçerken sistem okuyamazsa ancak bakiyeniz yeterli ise sistem kendini düzeltiyormuş. Bakiye yetersizse bir hafta içinde yeni yükleme yapınca yine sistem kendisini düzeltecekmiş. Yeni yükleme yaparken verilen ikinci parçayı yükleme yapılan yere gösterecekmişiz. O parça kullanılarak yeni miktar sisteme geçilecekmiş.
Buda demektir ki çok güzel bir sistem düşünülmüş, yani kgs deki gibi kredim bitti durayım doldurayım rezilliği yok, Kgs de 20 tl altı yükleme yapılmıyodu para çıkışmadığı zamanda cezalı geçmek zorunda kalıyoduk yada diğer araç sürücülerinden yardım isteyerek ezilip büzülüyoduk. Bu nedenlerle bu sistemi çok beğendim ve destekliyorum.
Burda rahatsız edici tek nokta, motorsikletlerin diğer araçlarla aynı ücrete tabi tutulması. Sonuçta trafikte normal bir motorsiklet bir taksinin üçte biri kadar yer kaplıyor ve trafik sıkışmalarına sebebiyet vermemektedir. Bu işler devlet tekelindeyken motorsikletleri diğer araçlardan ayırdılar bir şekilde ama şimdi köprü ve otoyollar özelleştirildi diye bu durum değişmez gibi görünüyor. İdo da özel bir sektör fakat araç büyüklüğüne göre sınıflandırıp ona göre ücret alıyor. Gemilerin belli bir kapasitesi olduğu için böyle bir sınıflandırma yapılıyor belki., yinede trafikte, araçların rolü düşünülürse, motoru bir şekilde diğer araçlardan ayırmaları gerekir.. Sonuç olarak bizim ülkemizde motorsiklete binmek oldukça pahalı, normal bir arabayla aynı vergiyi veriyoruz, aynı yakıtı tüketiyoruz ama trafiğe ve çevreye zararımız onlardan çok daha az ve bunların göz ardı edilmemesi gerekir.
Buda demektir ki çok güzel bir sistem düşünülmüş, yani kgs deki gibi kredim bitti durayım doldurayım rezilliği yok, Kgs de 20 tl altı yükleme yapılmıyodu para çıkışmadığı zamanda cezalı geçmek zorunda kalıyoduk yada diğer araç sürücülerinden yardım isteyerek ezilip büzülüyoduk. Bu nedenlerle bu sistemi çok beğendim ve destekliyorum.
Burda rahatsız edici tek nokta, motorsikletlerin diğer araçlarla aynı ücrete tabi tutulması. Sonuçta trafikte normal bir motorsiklet bir taksinin üçte biri kadar yer kaplıyor ve trafik sıkışmalarına sebebiyet vermemektedir. Bu işler devlet tekelindeyken motorsikletleri diğer araçlardan ayırdılar bir şekilde ama şimdi köprü ve otoyollar özelleştirildi diye bu durum değişmez gibi görünüyor. İdo da özel bir sektör fakat araç büyüklüğüne göre sınıflandırıp ona göre ücret alıyor. Gemilerin belli bir kapasitesi olduğu için böyle bir sınıflandırma yapılıyor belki., yinede trafikte, araçların rolü düşünülürse, motoru bir şekilde diğer araçlardan ayırmaları gerekir.. Sonuç olarak bizim ülkemizde motorsiklete binmek oldukça pahalı, normal bir arabayla aynı vergiyi veriyoruz, aynı yakıtı tüketiyoruz ama trafiğe ve çevreye zararımız onlardan çok daha az ve bunların göz ardı edilmemesi gerekir.