08-05-2013, 07:52 AM
Erdem, harika açıklamışsın.
Ben de bir konuya tektrar değinmek istiyorum.
Muhtemelen daha önce de bu konu forumda dönmüş olabilir.
Viraja girip yatmaya başladıkça, viraj içi hızımız, giriş hızımıza nazaran yatış açısı, sürtünme, ve viraj açısına bağlı olarak azalacaktır.
Bu konuyu karmaşık fizik ve dinamik kuralları açıklamaya çalışarak ağırlaştırmak istemiyorum.
Bu nedenle, viraj içerisinde kontrollü olarak kayıp olan hızı tolere edecek kadar gaz vermek gerekir.
Aslında viraj konusu, en az 2 saat alacak bir teori eğitimi ister.
Virajda, görüş. Virajın iç bükey ya da dış bükey olması. Yatış esnasında sürücünün asfalta olan iz düşümü ve sürücü kafasının diğer şeride geçmesi.
Virajın iç ve dış cidarlarında biriken mıcır ve döküntüler. Yokuş aşağı yada yokuş yukarı viraj. Lowside, highside vs.vs....
Yaz aylarında değil ama, kış içerisinde Konak Kafede bu tarz kısa konulu eğitimler vermeyi de planlıyoruz.
Ben de bir konuya tektrar değinmek istiyorum.
Muhtemelen daha önce de bu konu forumda dönmüş olabilir.
Viraja girip yatmaya başladıkça, viraj içi hızımız, giriş hızımıza nazaran yatış açısı, sürtünme, ve viraj açısına bağlı olarak azalacaktır.
Bu konuyu karmaşık fizik ve dinamik kuralları açıklamaya çalışarak ağırlaştırmak istemiyorum.
Bu nedenle, viraj içerisinde kontrollü olarak kayıp olan hızı tolere edecek kadar gaz vermek gerekir.
Aslında viraj konusu, en az 2 saat alacak bir teori eğitimi ister.
Virajda, görüş. Virajın iç bükey ya da dış bükey olması. Yatış esnasında sürücünün asfalta olan iz düşümü ve sürücü kafasının diğer şeride geçmesi.
Virajın iç ve dış cidarlarında biriken mıcır ve döküntüler. Yokuş aşağı yada yokuş yukarı viraj. Lowside, highside vs.vs....
Yaz aylarında değil ama, kış içerisinde Konak Kafede bu tarz kısa konulu eğitimler vermeyi de planlıyoruz.