Yorumları: 3,688
Konuları: 269
Kayıt Tarihi: Mar 2011
Alper hideside ve lowside diye arama yaparsan cevapları göreceksin.
Yorumları: 4,259
Konuları: 128
Kayıt Tarihi: Dec 2010
Rep Puanı:
0
Potansiyel raceci Alper,
Videolardan kıssadan hisse: Racing kullanırsan virajlarda düşersin :]
Ayrıca, düşen olsa da burada yazıp kendini masarsa etmez.
Bırak sen bu sevdayı. Motorun güzel.
İlle de değiştirecekseniz, Enduroist geç.
Son olarak, Cihan'nın tavsiyelerine kulak ver.
Yorumları: 91
Konuları: 11
Kayıt Tarihi: Apr 2013
Rep Puanı:
0
Haklısın Mehmet abi, ama racing makineler de çok hoşuma gidiyor ya ne yapayım.
Hemen değiştirmeyi düşünmüyorum zaten motoru ama yavaş yavaş hazırlanmakta fayda var.
(Son Düzenleme: 08-05-2013, 09:06 AM, Düzenleyen:
Alper.)
Yorumları: 3,557
Konuları: 82
Kayıt Tarihi: Feb 2011
Bu olay Cihan abinin dediği gibi Low ve Highside dedikleri olay. Yatma açısı ve gaz ayarıyla alakalı.
Ne kadar çok yatarsan asfalta tutunan lastik taban oranın düşer ve bu düşüşe hem asfalt zemininn hem de gaz koluna verilen hareketin artması bu durumları tetikler. ( Aynı zamanda kaygan zeminde ani gaz kesme ve frenleme de benzer sonuçlara yol açabilir. )
Yani demem o ki artistiğe gerek yok. Viraja girmeden önce hızımızı ayarlayıp doğru viraj hızına ulaşıp viraj çıkışına doğru hafifçe gazı açarsak sıkıntı yok. Ha birde dizleri yere değdirmeden yahut sarkmadan da çoook güzel viraj alınır.
Onlar işin artistiği ve bizim çoğu yolumuzun kaldıramayacağı hareketler.
Yorumları: 4,259
Konuları: 128
Kayıt Tarihi: Dec 2010
Rep Puanı:
0
Erdem, harika açıklamışsın.
Ben de bir konuya tektrar değinmek istiyorum.
Muhtemelen daha önce de bu konu forumda dönmüş olabilir.
Viraja girip yatmaya başladıkça, viraj içi hızımız, giriş hızımıza nazaran yatış açısı, sürtünme, ve viraj açısına bağlı olarak azalacaktır.
Bu konuyu karmaşık fizik ve dinamik kuralları açıklamaya çalışarak ağırlaştırmak istemiyorum.
Bu nedenle, viraj içerisinde kontrollü olarak kayıp olan hızı tolere edecek kadar gaz vermek gerekir.
Aslında viraj konusu, en az 2 saat alacak bir teori eğitimi ister.
Virajda, görüş. Virajın iç bükey ya da dış bükey olması. Yatış esnasında sürücünün asfalta olan iz düşümü ve sürücü kafasının diğer şeride geçmesi.
Virajın iç ve dış cidarlarında biriken mıcır ve döküntüler. Yokuş aşağı yada yokuş yukarı viraj. Lowside, highside vs.vs....
Yaz aylarında değil ama, kış içerisinde Konak Kafede bu tarz kısa konulu eğitimler vermeyi de planlıyoruz.
Yorumları: 3,688
Konuları: 269
Kayıt Tarihi: Mar 2011
(08-05-2013, 09:11 AM)Alper Adlı Kullanıcıdan Alıntı: (08-05-2013, 07:52 AM)MehmetK Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Aslında viraj konusu, en az 2 saat alacak bir teori eğitimi ister.
Virajda, görüş. Virajın iç bükey ya da dış bükey olması. Yatış esnasında sürücünün asfalta olan iz düşümü ve sürücü kafasının diğer şeride geçmesi.
Virajın iç ve dış cidarlarında biriken mıcır ve döküntüler. Yokuş aşağı yada yokuş yukarı viraj. Lowside, highside vs.vs....
Yaz aylarında değil ama, kış içerisinde Konak Kafede bu tarz kısa konulu eğitimler vermeyi de planlıyoruz.
Eğitim fikri süper ama kışı beklemeye gerek var mı, yazın verseniz, sonra da biraz pratik yapma şansımız olsa kış gelmeden daha iyi olurdu.
Alper aşağıdaki site bayağı güzel şeyler içeriyor. Dönüşlerle ilgili bölümlere göz gezdir.
http://alfamotosiklet.blogspot.com/
Bizim genç ve hızlı tayfa sık sık İstanbul parka gider ve çalışır onları takip et ve takıl bir gün .
Yorumları: 3,557
Konuları: 82
Kayıt Tarihi: Feb 2011
(08-05-2013, 09:52 AM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: (08-05-2013, 09:11 AM)Alper Adlı Kullanıcıdan Alıntı: (08-05-2013, 07:52 AM)MehmetK Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Aslında viraj konusu, en az 2 saat alacak bir teori eğitimi ister.
Virajda, görüş. Virajın iç bükey ya da dış bükey olması. Yatış esnasında sürücünün asfalta olan iz düşümü ve sürücü kafasının diğer şeride geçmesi.
Virajın iç ve dış cidarlarında biriken mıcır ve döküntüler. Yokuş aşağı yada yokuş yukarı viraj. Lowside, highside vs.vs....
Yaz aylarında değil ama, kış içerisinde Konak Kafede bu tarz kısa konulu eğitimler vermeyi de planlıyoruz.
Eğitim fikri süper ama kışı beklemeye gerek var mı, yazın verseniz, sonra da biraz pratik yapma şansımız olsa kış gelmeden daha iyi olurdu.
Alper aşağıdaki site bayağı güzel şeyler içeriyor. Dönüşlerle ilgili bölümlere göz gezdir.
http://alfamotosiklet.blogspot.com/
Bizim genç ve hızlı tayfa sık sık İstanbul parka gider ve çalışır onları takip et ve takıl bir gün .
Tam ben diyecektim. Bi gün İstanbulPark yaparız. Profesyonel olmasakta hepmizin az çok bilgisi olduğu konular var. Orda kendinde çalışabilirsin yahut izleyebilirsin.
Yorumları: 1,946
Konuları: 35
Kayıt Tarihi: Jan 2011
artistik yapmayın dağılın higside falan one yaa :]