03-19-2011, 10:57 PM
Portre
03-20-2011, 08:52 AM
Cihan abi yine harika bir paylaşım..
Çok teşekkürler :çiçek:
Portre çalışmalarının keyfi bir başka oluyor..
Çok teşekkürler :çiçek:
Portre çalışmalarının keyfi bir başka oluyor..
03-20-2011, 09:05 PM
Teşekkürler Cihan abi,
Portrede arkaplanın önemi nedir? Odaklama portre üzerinde olacağından arka plan neden önemli oluyor :bilmem:
Portrede arkaplanın önemi nedir? Odaklama portre üzerinde olacağından arka plan neden önemli oluyor :bilmem:
03-20-2011, 09:22 PM
(03-20-2011, 09:05 PM)MaRaNtZz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Teşekkürler Cihan abi,
Portrede arkaplanın önemi nedir? Odaklama portre üzerinde olacağından arka plan neden önemli oluyor :bilmem:
Çekim tekniğine göre değişse de arka plan illa görünecektir.. Bu sebepten ki fotoğrafı tamamlaması açısından uygun fon(renk) yada kompozisyon fotoğrafın çarpıcılığını arttıracaktır..
Örneğin Cihan abinin yazısındaki PORTE-ARKA PLAN başlığını incelersen bir çocuk fotoğrafı var.. arkası boş olsa mı daha kuvvetli bir anlam taşırdı yoksa bu haliyle mi ?
03-21-2011, 08:55 AM
objektif ve komposizyonlada alakalı arkaplan...çekilen nesnenin önemi çok fazla vurgulanmak istenirse arkaplan olabildiğince flu olmalı ve bunu da objektifler sağlıyor..
Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
03-21-2011, 04:42 PM
(03-20-2011, 09:05 PM)MaRaNtZz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Teşekkürler Cihan abi,
Portrede arkaplanın önemi nedir? Odaklama portre üzerinde olacağından arka plan neden önemli oluyor :bilmem:
Sevgili Hamit, yazdığın gibi biz genelde dikkati çekmek istediğimiz obje üzerine focus yaparız. Gözümüzün ve tabi beynin özelliği olarak baktığımız şeyi netlemeye çalışırız daima. Fakat bu iş gerçek 3 boyutlu dünyada kolaydır. Yani üzerine odaklandığımız nesneyi görür diğerleri görüş alanımız içinde olsalar dahi bir anlamda görmez yada dikkat etmeyiz. Fotoğraf gibi 2 boyutlu düzlemde ise bir nesneye dikkati çekmek için bazı teknikler kullanırız. Mesela objeyi içinde bulunduğu ortamdan soyutlamaya çalışırız. Adeta bakan gözün içine sokmak ister gibi ön plana almaya uğraşırız. Fotoğraf iki düzlem olduğu için her şeyin net olduğu karmaşık bir komposizyonda dikkatimizi neye verememiz gerektiğine karar vermek zordur, yada fotoğraf bize ne demek istiyor anlayamayız. Göz daha net olarak görmek için bir şeyler arar fakat her şey nettir.
İşte burada özellikle konu portre olunca net alan derinliği ile oynayarak bir anlamda göze sahte 3 boyut hissi verip dikkati çekmek istediğimiz objeyi çok net çekerek fakat arka plan ve hatta ön planıda netsiz bırakarak hileler yaparız. Çünkü göz baktığı karmaşada en net ne ise onu arar. Peki elimizdeki silahlar ne?
Alan derinliği
a-Büyük diyafram ile alan derinliğini azaltabiliriz.
b-Büyük odaklı objektifler ile alan derinliğini azaltabiliriz. (Tele obj.)
c-Objeye uzaklığımızı azaltıp alan derinliğini azaltabiliriz.
d-Obje ile çevresindeki nesnelerin (arka plan dahil) arasındaki mesafeyi arttırarak yine alan derinliğini kontrol edebiliriz.
Konu portre olduğu için altı çizeceğim, göz portre fotoğrafına bakarken doğrudan gözlere kilitlenir. Bu sebeple portrede keskin netlemeyi gözler üzerinde yapmalıyız. Gözleri flu bir portrenin hiç bir değeri olmaz. (çok özel başka bir amaç yoksa)
Arka planın bir diğer önemide tabi kompozisyon ve renk uyumu olabilir.
Mesela çok canlı karmaşık renkler önünde bir portrenin işi zordur. Yine çok karmaşık dokular tercih edilmez. Uyumlu renkler tercih edilir. Örnek kırmızı ile yeşil yada mavi ile turuncu zıt renklerdir. Hoş dormazlar. vs.
Keskin bir portre için güzel 100mm civarı odaklı prime lens (tek odaklı), en düşük ISO değeri ve bir tripod çok iyi olur.
Umarım faydası olmuştur. Yinede bir buluşmada bunları seninle pratik yaparız daha iyi olur.
03-21-2011, 06:29 PM
Cihan abiteşekkürler deneyeceğim bunları ama bi model bulmam lazım
03-21-2011, 06:42 PM
03-21-2011, 06:44 PM
Kim abi onlar söyle portreleyelim
03-21-2011, 06:59 PM
« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi