Konuyu Değerlendir
  • 2 Oy - 5 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ORDAN BURDAN ŞURDAN

(07-14-2014, 08:43 PM)Glt.Özt Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Lütfen yağmurlu havalarda dikkat edlim... ÇANAKKALE’de, motosikletiyle seyir halindeyken üzerine yıldırım düşen uluslarası haber ajansı EPA (European Pressphoto Agency) Türkiye temsilcisi ve foto muhabiri Kerim Şevket Ökten (42), yaşamını yitirdi.

Ezine-Çanakkale Karayolu, 3’ncü kilometresinde, bugün saat 13.30 sıralarında, 34 VK 2614 plakalı motosikletiyle seyir halinde olan EPA Türkiye temsilcisi, foto muhabiri Kerim Şevket Ökten’in üzerine öğlen başlayan ve aralıklarla yağan sağanak yağmurla birlikte yıldırım düştü. Direksiyon hakimiyetini kaybeden Ökten, savrularak asfalta fırladı.

Ağır yaralanan Ökten, ambulansla kaldırıldığı Ezine Devlet Hastanesi’nde doktorların müdahalesine rağmen kurtarılamadı. İngiltere’den bir ay önce gelerek görevine İstanbul’da EPA Türkiye temsilcisi olarak devam eden Ökten’in Çanakkale’nin Bozcaada İlçesi’ndeki yazlıklarında kalan eşi Aybüke Ökten’in yanına gitmek isterken yaşamını yitirdiği öğrenildi.
Arzu SEZEK - Burak GEZEN / ÇANAKKALE, (DHA)


yok artık :O

Allah rahmet eylesin..

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla

140715213056_uykusuz.jpg

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla

Bu adam adam değil maymun

http://www.youtube.com/watch?v=MdI3kaq5DWU


http://www.youtube.com/watch?v=9QUXUmgwXQw

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla

adam daha evrimini tamamlamamış :) içinde kalmış :)

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla

http://www.youtube.com/watch?v=vksdBSVAM6g

mutlaka herkesin hayata tutunması gereken bir konusu vardır..

Pantolonunu çıkartmadan alabileceğin en büyük zevktir motorsiklet...
Ara
Cevapla

Çok güzel bir çalışma olmuş.

Paylaşım için teşekkürler.


Ara
Cevapla

güzel bir paylaşım :) :tamam:
Ara
Cevapla

YENI BIR BILGI PAYLASMAK ISTEDIM

AB DE MOTOSIKLETLERE ABS ZORUNLULUGU GELİYOR

Motosiklet sürmek gün geçtikçe daha güvenli hale geliyor. 2008 ve 2013 yılları arasında, Almanya’da ölümlü kaza geçiren motosiklet sürücüleri nin sayısı yüzde 13 azalarak 568’e düştü. Uzmanlar, bu düşüşün sebeplerinden birinin kilitlenmeyi önleyici frenleme sistemlerinin (ABS) yayılması olduğuna inanıyor. 

Alman Etraflı Kaza Araştırması GIDAS’ın bulgularını özetleyen Bosch Şasi Sistemleri Bölümü Başkanı Gerhard Steiger, “ABS, ölümlü veya yaralanmalı tüm motosiklet kazalarının dörtte birini engelleyebilir” dedi. Bu aktif güvenlik sistemi, tekerleklerin kilitlenmesini önlemek için çalışıyor. Böylece, motosiklet sert veya kaygan bir yüzey üzerinde fren yaptığında çok daha güvenli bir şekilde durabiliyor. 

MSC ile Maksimum Güvenlik 
Yakın zamanda piyasada olacak motosiklet denge kontrolü (MSC) ise, motosiklet sürücüleri için mümkün olan en iyi güvenliği sunacak. Bosch tarafından geliştirilen sistem, mevcut eğilme açısını kaydederek ABS desteğini ve çekiş kontrolünü bu açıya uyarlıyor. Bu da, özellikle neredeyse tüm ölümlü motosiklet kazalarının yarısının meydana geldiği virajlarda işe yaradığı anlamına geliyor. Otomobillerdeki ESP’de olduğu gibi, MSC ister fren olsun ister gaz, sürücünün dik bir açı ile eğildiği durumlarda dahi mümkün olan en iyi desteği sunuyor. 

Kritik durumlarda maksimum koruma 
2013 yılında Avrupa’da üretilen tüm motosikletlerin yüzde 30’unda ABS bulunuyordu. 2013 yılının sonunda, dünyanın ilk motosiklet denge kontrol sistemi ilk olarak KTM 1190 Adventure ve Adventure R’da seri üretime girdi. MSC teknolojisi, kompozit fren fonksiyonu da dahil ABS sistemine dayalı ve bir eğimli açı sensörünü de barındırıyor. Bu, motosikletin mevcut eğimini ölçerek sistemin fren ve gaza müdahalelerinin eğim açısına uyacak şekilde ayarlamasına da imkan veriyor. Sürücü virajda eğildiğinde, fren basıncının yumuşak şekilde kademeli olarak artırılmasına imkan veren hassas düzenleme düz yolda ise yavaşlamayı güçlendiriyor. Ayrıca, eğilme oranını ve doğrusal hızlanmayı analiz ederek, sistem ön veya arka tekerleğin ne zaman havalanmak üzere olduğunu da anlayarak MSC’nin düzeltici bir eylem ile müdahale etmesine imkan veriyor. Fren gücü, sürüş durumuna göre esnek şekilde ön ve arka tekerlekler arasında dağıtılarak mümkün olan en güvenli yavaşlamayı sağlıyor. Ayrıca, GIDAS analizleri MSC’nin sürücü hatası yüzünden virajlarda meydana gelen motosiklet kazalarının üçte ikisinde yardımcı olabileceğini gösteriyor. 

ABS Llight’tan MSC’ye – Her motosiklet sınıfı için bir çözüm 
Modüler bir yaklaşım benimseyen Bosch hidrolik bir frene sahip her tip iki tekerlekli motorlu araca uyacak fren kontrol sistemleri sunuyor. Özellikle Hindistan gibi gelişen pazarlara yönelik bir maliyet etkin çözüm olan ABS 9 Light ön tekerleği kontrol etmek için tek bir hidrolik fren kanalını kullanıyor. İki kanal ile ABS 9 tabanı ön ve arka tekerlekler için kilitlenmeye karşı korunma sunuyor. ABS 9 Plus özellikle yüksek performanslı makinelere uyuyor. Sistem, acil duruşlar sırasında basınç oluşurken dahi, sistem halihazırda motosikletin öne devrilmesini önlemek için müdahale ediyor. Ek basınç sensörünün yardımıyla, arka tekerleğin yerden kalkmasının ilk işaretlerini tespit ediyor. ABS 9 Enhanced daha sonra sürücünün fren koluna herhangi bir ek baskı uygulamasına ve fren basıncında herhangi bir değişiklik yapılmasına gerek kalmaksızın, optimum fren gücünü her iki tekerlek üzerine uygulaması için ikinci freni otomatik olarak aktive oluyor. Bosch’un en kapsamlı çözümü olan MSC, bir eğim açısı sensörü ile ABS 9 Enhanced’i daha da geliştiriyor. 
Motosiklet kazalarının sayısında hava önemli bir rol oynuyor 

Teknolojinin yanı sıra, yollarda yaşamını kaybeden motosiklet sürücülerinin sayısı üzerinde doğrudan etkisi olan bir etken daha var; hava şartları… Son birkaç yıla bakıldığında, motosiklet kazalarının sayısının her zaman hava iyiyken ciddi bir tırmanışa geçtiği net şekilde görülebiliyor. Nisan ve Mayıs aylarında, ölen veya ciddi şekilde yararlanan motosiklet sürücülerinin sayısı özellikle hafta sonundaki havaya bağlıymış gibi görünüyor. Güneş çıktığında, başta deneyimsiz ve aşırı özgüvenli olanlar olmak üzere, birçok sürücü ilk çıkışında bu fırsatı en iyi şekilde değerlendirmeyi seçiyor. Sonuçlar ise sıklıkla ölümcül oluyor. Örneğin, 2014 yılının ilk beş ayında Baden-Wüttemberg’in yollarında 37 motosikletçi yaşamını yitirirken bir önceki yıl en çetin kışlardan biri yaşanmasına rağmen aynı dönemdeki kayıp rakamı sadece 20 olmuştu. Hava koşulları ne olursa olsun, ABS ve MSC aşırı hızlı girilen bir virajın beklenmedik şekilde daralmasına, öndeki yola aniden bir aracın çıkmasına veya yol yüzeyinin tamamen ya da kısmen ıslak olmasına bakılmaksızın kapsamlı destek sağlayabilir. 

Avrupa Birliği 2017 yılından itibaren tüm motorlu iki tekerlekli taşıtlarda ABS’yi zorunlu hale getiriyor. 
Her yıl, sadece Avrupa’daki yollarda yaklaşık 5.000 motosikletçi hayatını kaybediyor. Bu konuya adanmış araştırmaların bulgularından ikna olan AB, 2013 yılında 125cc’nin üzerinde motor silindir hacmine sahip tüm motorlu iki tekerlekli araçların ABS sistemi ile donatılması gereksinimini yürürlüğe koydu. Düzenleme, 2017 yılından itibaren tescili yeni yaptırılan ve 2016 yılından itibaren tip onayından geçen tüm motosikletler için geçerli olacak. 50cc’nin üzerinde motor silindir hacmine sahip daha küçük iki tekerlekli araçların da ABS ile donatılması, ya da en azından bir frene basıldığında, diğer tekerlek üzerinde de fren yapan “birleşik” bir frenleme sistemi ile donatılması gerekir. Bununla birlikte, birleşik bir frenleme sistemi ABS işlevi görmüyor ve tekerleklerin kilitlenmesi ihtimalini ortadan kaldırmıyor. 

http://www.otomobilgazetesi.com/boschtan...14951.html



GT-I9082 cihazımdan gönderildi

Özgür TEMEL
:tr:
372944_297191866965586_315415142_q.jpg
Ara
Cevapla

Valla iyi yaparlar bide bizim ülkede yollarında düzeltilmesi lazım ama :)
Ara
Cevapla

Bilginize...



TEM otoyolunun Gebze-Orhangazi kesiminde başlanan üst yapı çalışması kapsamında, Gebze köprülü kavşağı Ankara yönü TEM katılım yolu 13-29 Mayıs'ta ulaşıma kapatılacak.


Kocaeli Valiliğinden yapılan yazılı açıklamada, otoyolun Gebze-Orhangazi kesiminde 20 Mart'ta başlanan üst yapı çalışmalarının devam ettiği kaydedildi.

Açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
"Söz konusu çalışmalar kapsamında Gebze gişelerden TEM otoyoluna girildikten sonra otoyolun Gebze köprülü kavşağında Ankara yönü TEM katılım yolu, Çarşamba günü 08.00'de trafiğe kapatılacaktır. Ankara yönüne gidecek sürücüler için gişelere gelmeden D-100 kara yolu üzerindeki Gebze kavşağında gerekli trafik işaretlemesi ve bilgilendirme yapılacaktır. Çalışmalar 29 Mayıs Cuma günü 08.00'de tamamlanacaktır. Çalışmalar sırasında gerekli olan tüm emniyet tedbirleri alınacak olup, trafik işaretlemeleri yapılacaktır."


Hürriyet.com.tr

Özgür TEMEL
:tr:
372944_297191866965586_315415142_q.jpg
Ara
Cevapla


Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 3 Ziyaretçi