Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Benimki Seninkinden Küçük. Ayıp oluyor.
#1
Information 

141202082942_IMG_8033.JPG

(12-01-2014, 07:10 PM)Ömer KUTAY Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(12-01-2014, 09:48 AM)MehmetK Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Fotolar da en az hafta sonu kaçamağının kendi kadar güzel.

Ömer, son gezi diye bir şey yok.
Havanın soğuk olması bizi durduramaz. Yağışlı olmasın yeter.
İnşallah Mehmet abi ama ekipman sıkıntısıda mevcut o nedenle sezon benim adıma bitti diyelim :) yaza kısmet olursa motosikleti büyütebilirsek ve ekipmanıda tamamlarsak kendi adıma daha aktif olacağım, öyle pcx ile size ızdırap olmanında bi alemi yok :) kısa mesafeler tamamda uzun mesafeli sürüşlerde bizimki olmaz ;)

Dostumuz ve yeni üyelerimizden Ömer, bu hafta sonu yaptığımız kısa gezimizin konu başlığı altında yukarıdaki yorumu yapmıştı.
Ben de bu vesile ile bu konuya hem cevap vermek, hem de açmak istedim.
Konu, önemli olduğundan dolayı da bulanmaması amacı ile ayrı bir başlık altına taşımak istedim.

Ömer ve diğer dostlar.
Şu motosikletinizin büyük-küçük kıyaslamasından yada gerekmedikçe değiştirme hefesinizden vazgeçin.

Büyük motor, güzel motor demek değildir.
PCX de çok güzel motordur. Yeni üyemiz Emre bu motora sahip. Seyfoda da var.
Hafta sonu bizimle olan Seço'nun bir önceki motosikleti de PCX ti.

Olay motosiklette değil, üzerindekinde biter.
2012 yılında yaptığımız Karadeniz turunda Fatsa'da Vespası ile gelmiş iki Avusturyalı turist görmüştük.
Modern çağın motosikletli Evliya Çelebisi Ümmet Perkitan külolu cüsssesine rağmen yıllardır sucuter ile Türkiye'yi defalarca turlamıştır.

Motosikleti büyütmek pek çok değişkene bağlıdır.
Maddi imkan, geçmiş yol tecrübeleri, yılda yapılan yada yapılması planlanan kilometre, zevk, boy, kilo, yaşanılan şehir, köy, kasaba vs.
Ama hiç bir zaman özenti olmaması gerekir.

Zaman zaman görüp de üzüldüğüm durumlar vardır.
1200 cc motor alıp da, yılda sadece 1.000 km yol yapan. Onu da sadece şehir için de yapanlar.
İlan sitelerinde 650 cc ve üzeri yol endurosu motosiklet ilanı verip de "toz çamur görmedi" yazanlar.
Kullanacak tecrübesi olmayıp ama parası olup da 100hp üzeri motosiklet alarak ilk şehir dışı gezisinde viraj dışına savrulup parçalananlar.
Önde giden arkadaşı ile sidik yarıştırmaya kalkıp, sollamada karşı şeritten gelen aracın camına yapışanlar.

Unutmayalım ki, motosiklet tehlikeli bir hobidir.
Bilgi, eğitim ve tecrübelerimiz doğrultusunda bizler bu tehlikeli durumu idare edebiliyoruz.

Neredeyse %90'ımız motosikleti ulaşım aracı olarak görmeyip, hobi ve zevk amacı ile biniyoruz.
Pek çoğumuzda da motosikletin yanı sıra araba da bulunuyor.
Yani keyif amaçlı kullanıyoruz motosikletlerimizi.
Yeni yerler keşvedip, yeni insanlar görmek amacımız. Değişik tadlar tatmak, anı güzel yaşamak.

Herkes motosikletini sevsin. Gerekmedikçe büyütme hevesinden vazgeçsin.
Özellikle bir hobi uğruna maddi olarak sıkıntıya girmeyin. Bankalara kredi borcu yapmayın.
Büyük-küçük cc karışık çıkılmış bir yolda, ilk mola yerine en fazla 5 dakika gecikmeyle gidersin. Ama gidersin.
Aynı masada oturup, hep birlikte çayını içersin.

Ve kimse hiç bir şey için acele etmesin.
Herkesin önünde daha uzun yıllar ve yapılacak çok yolu var.
Zamanı geldiğinde istediğin büyük cc motosiklete muhakkak sahip olacaksın.:tamam:
Ara
Cevapla
#2

Süper bir yazı olmuş abi eline sağlık...

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla
#3

çok açıklayıcı bir yazı mehmet abi eline sağlık ama şöyle birşey de var her zaman büyük iyidir :]:]:]
Cevapla
#4

gerçekten bu konun açıklanması gerekiyordu ve çok güzel bir yazı olmuş mehmet abi eline sağlık teşekkürler.
Ara
Cevapla
#5

amin mehmet abi :çiçek:

4 teker bedeni 2 teker ruhu hareketlendirir :tr:
Ara
Cevapla
#6

Eline sağlık Mehmet abi. Haftasonu gezisinde dönüş yolunda artık küçük geldiğini düşündüğüm motorumla bir kaç virajda ciddi tehlike atlattım. Benim bu motorla biraz daha işim var. Nasıl olsa bekliyorsunuz. :). Motor ayrımı yapmadan her tura geleni geri çevirmeyişinizden ve sabrınızdan dolayı ayrıca teşekkürler.
Ara
Cevapla
#7

(12-02-2014, 12:58 PM)CemCankat Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Eline sağlık Mehmet abi. Haftasonu gezisinde dönüş yolunda artık küçük geldiğini düşündüğüm motorumla bir kaç virajda ciddi tehlike atlattım. Benim bu motorla biraz daha işim var. Nasıl olsa bekliyorsunuz. :). Motor ayrımı yapmadan her tura geleni geri çevirmeyişinizden ve sabrınızdan dolayı ayrıca teşekkürler.

Kesinlikle doğru tespit... "yürümeyi bilmeden koşamassın" derler.. önce yürümeyi öğrenmek gerek zamanla hızlanırsın zaten. Etkinlikte illaki birileri bekliyor veya ön tarafa atıyorlar arkada kalmana kimse fırsat vermiyor :] benim önceliğim motor kullanmayı öğrenmek tecrübe edinmek. bunun içinde G.M.K. oldukça hoşgörülü davranıyor :selam:

ayrıca Mehmet Abi yazı müthiş olmuş gazete köşe yazısı gibi okuyorum yazdıklarını :alkış:
Ara
Cevapla
#8

eline sağlık Mehmet Abi.Ama Barış abiye katılıyorum büyük iyidir :]:]:]
Ara
Cevapla
#9

Büyük motor güzel motor olmayabilir ama güzel motorlar genelde büyük oluyor:]
Ara
Cevapla
#10

Büyük motor iyidir ama sürmesini bilene, motorda tecrübe çok önemli kaza anını önceden görmek kaçış noktasına doğru sürmek hep marifet isteyen işler. Yeni başlayanlar için büyük motor tercihi bence en fazla 250 cc olmalı ama motor cc si kadar firenlerde kuvvetli olmalı ! Bence PCX binilebilecek en iyi scooter.

Hayat olduğun yerde...
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: MehmetK
03-04-2014, 08:24 AM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi