Gebze Motosiklet Kulübü Forumları

Tam Versiyon: KTM 1190 Adventure ve KTM 1190 Adventure R 2013
Şu anda tam olmayan bir versiyonun içeriğine bakıyorsunuz. Tam versiyon'a bakınız.
Sanıyorum artık hiç bir şey eskisi gibi olmayacak.
Büyük Enduro sınıfındaki BMW1200GS'in üstünlüğü rakiplerini kızdırmış olsa gerek ki,
KTM kıvrak bir hareket ile pazara süper bir model sürdü.
Yeni Model: KTM 1190 Adventure ve KTM 1190 Adventure R 2013…
Ducati Multistrada, Yamaha 1200 süper tenere ve şimdi KTM 1190 Advanture...
KTM, 990 Adventure ile yapamadığı rekabeti, 1190 Advanture ile yapmaya kararlı gibi görünüyor.

ktm-1190-adventure13.jpg
Adventure modelinde daha çok asfalt yollara odaklanırken, Adventure R modeli ise KTM’nin off-road geleneği doğrultusunda yapabileceklerini göstermek için üretilmiş.

ktm-1190-adventure14.jpg
Asfalt temelli üretilmiş olan Adventure modeli 19″-17″ tubeless tel jantlara sahip olup siyah şasi üzerinde turuncu veya gri renklerde gelecek.
Adventure R modeli ise 21/18 inçlik tel jantlara, turuncu şase ve koruyucu barlara, küçük, füme tur camıyla siyah/beyaz renklerle gelecek

ktm-1190-adventure15.jpg
Elektronik olarak pekçok güvenlik unsurunu da üzerinde barındıran 1190 Adventure, gösterge panelinde de çok yenilikçi bir yaklaşım sergiliyor.


ktm-1190-adventure16.jpg
KTM 1190 Adventure:
- Geliştirilmiş LC8 V-iki silindirli motor
- 110 kW/150 hp, tork: 125 Nm, 15.000 km lik kontrol aralıkları, düşük yakıt tüketimi
- Dolu depo ile 230 kg. ağırlık
- Çok katmanlı kombine BOSCH-ABS, çok katmanlı BOSCH Çekiş Kontrolü (MTC), birden fazla programlanabilir elektronik WP süspansiyonu (EDS)
- Yeni yenilik: ABS ve MTC için offroad modu
- Çok stabil sert çelik alaşım tüp şaşi
- WP süspansiyon için yüksek kaliteli süspansiyon bileşenleri -
- Tel jantlı tubeless yol lastikleri (hava geçirmeyen ağızlı) 120/70-19 ön; 170/60-17 arka
- Ayarlanabilir ayak dayama, koltuk yüksekliği, gidon konumu ve cam
- VDO kombi ekipmanları


ktm-1190-adventure17.jpg
KTM 1190 Adventure R:
- Geliştirilmiş LC8 V-iki silindirli motor
- 110 kW/150 hp, tork: 125 Nm, 15.000 km lik kontrol aralıkları, düşük yakıt tüketimi
- Dolu depo ile 235 kg. ağırlık
- Çok katmanlı kombine BOSCH-ABS, çok katmanlı BOSCH Çekiş Kontrolü (MTC), birden fazla programlanabilir elektronik WP süspansiyonu (EDS)
- Yeni yenilik: ABS ve MTC için offroad modu
- Tamamen ayarlanabilir WP USD teleskopik çatal
- Tamamen ayarlanabilir arka WP amortisör
- Asfalt için uygun, tel jantlı tubeless enduro lastikleri (hava geçirmeyen ağızlı) 90/90-21 ön; 150/60-18 arka
- Ayarlanabilir ayak dayama, gidon konumu
KTM Beklenen gölü atmış gibi görünüyor.. :tamam:
Yukarıdaki resimler, KTM 1190 Adventure R'a ait. Yani 1200GS Advanture ayarında.
Daha bir off road ruhu var. Ön jant 21" ve lastikler dişli.

Aşağıdaki resimler de KTM 1190 Adventure' e ait. Yani daha bir cadde ve şehir versiyonu. Ön jant 19" ve lastikler daha bir asfalt tipi.

ktm-1190-adventure.jpg
R modelinde sportif, süet dikişli ayarlanabilir sele ile farklı pozisyonlarda ayak pegleri ve gidon göze çarparken,
her iki modelde de elcik korumalar bulunmakta. Önde; dört pistonlu Brembo kaliperlerli çift disk frenler,
arkada ise bir Brembo ve tek rotor bulunmakta. ABS, çekiş kontrolü ve bir off-road modu olacak.

ktm-1190-adventure12.jpg
Esas ana farklılık, yada bir motordan meklenen temel fark, gücünde.
BMW R1200GS 209kg kuru ağırlığa sahipken, KTM 1190 Adventure 212 kg kuru ağırlığa sahip.
Bunun yanında, R1200 110 hp güce sahipken, KTM 1190 tam 148 hp güce sahip.

Bu gücün yolda neler yapabileceği aklıma geldikçe, test sürüşü için sabırsızlanıyorum.


ktm-1190-adventure2.jpg
ktm-1190-adventure3.jpg
ktm-1190-adventure4.jpg
ktm-1190-adventure5.jpg
ktm-1190-adventure6.jpg
ktm-1190-adventure7.jpg
ktm-1190-adventure8.jpg
ktm-1190-adventure9.jpg
ktm-1190-adventure10.jpg
ktm-1190-adventure11.jpg
Çok güzel aletler Honda 1200 lere benzemiş daha çok. 1200 pazarı kızıştı demektir.
(12-08-2012, 01:57 PM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Çok güzel aletler Honda 1200 lere benzemiş daha çok. 1200 pazarı kızıştı demektir.

1200 bizi çağırıyoooooooor.

Cihan hocam, Honda 1200 X Crosstourer güzel bir makine.
Bizim Atilla Yüca'da da var. Lakin, KTM'nin 1190 nın enduro kabiliyetine ulaşamaz gibime geliyor.
Honda'nın motorsiklet tarihi ve teknolojisi konusundaki birikimi göz ardı edilemez.
Buna rağmen, konu offroad ve enduro olunca, Dakar'ın her daim favorisi KTM'e rakip olamaz sanırım.
Bunu zaman gösterecek..
(12-08-2012, 04:12 PM)MehmetK Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]
(12-08-2012, 01:57 PM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Çok güzel aletler Honda 1200 lere benzemiş daha çok. 1200 pazarı kızıştı demektir.

1200 bizi çağırıyoooooooor.

Cihan hocam, Honda 1200 X Crosstourer güzel bir makine.
Bizim Atilla Yüca'da da var. Lakin, KTM'nin 1190 nın enduro kabiliyetine ulaşamaz gibime geliyor.
Honda'nın motorsiklet tarihi ve teknolojisi konusundaki birikimi göz ardı edilemez.
Buna rağmen, konu offroad ve enduro olunca, Dakar'ın her daim favorisi KTM'e rakip olamaz sanırım.
Bunu zaman gösterecek..

Hocam konu Dakar olduğu zaman işler değişiyor. Şöyleki orada kazanan modeller kesinlikle öyle yolda gördüğümüz sıradan fabrika çıkışı aletler değil. Kazanan KTM lerin üzerinde önemli birçok parça Touratech ve benzeri markaların modifiyeleri ile dolu. Yoksa bakmayın o makineler paramparça olur. Honda'nın 1200 makinesi çok güzel ve bize göre sanıyorum.
İşte avrupa fiyatı
1190 Adventure modeli için 14.000 Eurodan başlıyor. (sınırlı sayıda diyor)
1190 Adventure R modeli için 14.970 Euro gibi bir fiyat söylenmeye başladı.
Türkiye'ye gelirmi? Gelirse ne zaman gelir? Diyelim geldi, kaça satılır ?
Maalesef konu hakkında bilgi yok.

Kombine ABS (off road için özel)
Elektronik çekiş kontrolü
Elektronik kontrollü süspansiyon
Lastik hava basıncı göstergesi vs.vs.vs
Standart olarak geliyor.

Motor ile ilgili bir başka dip not da, 15.000 km gibi uzun bir servis aralığının olması.
Büyük makinelerin servislerinin ne kadar pahalı olduğu göz önüne alındığında, bu süper.
uuuvvv.. KTM 'den beklediğimiz hareket geldi sonunda... Bakalım piyasada neler olacak..