08-13-2011, 10:09 AM
Arkadaşlar bu gün boşum ve planladığım motor yağ değişimini gerçekleştiriyorum. Niçin? Çünkü servis istediğim yağı koymuyor ve işçilik çok alıyor, desemde inanmayın. Hepsi bahane amaç motosikletle zaman geçirmek, yağlanmak pislenmek ve yorulmak.
Geçen sirkeciye uzandım ve yağ filitremi aldım. K&N marka 30TL eşdeğeri 25 tl K&N avantajı filitre poposunda anahtar için bir çıkıntı olması fakat her motorda o bölgede boşluk varmıdır bilemem ben her iki cinsten birertane aldım ve standart olanı taktım.
Önce mutlaka bir işçi eldiveni kullanın çünkü yanmış yağ feci toksik ve kanserojendir aman diyim. Akan yağı alacak bir kap ayarlayın ve sakın yağı sağa sola toprağa dökmeyin. Bu tam bir doğa katliamı olur. Birde kullanacağınız kap sağlammı iyi bakın benimki delikmiş biraz batırdım ortalığı.
Dikkat! Eski yağınız kahverengi yada siyahlaşmışsa yağınız işini görmüş ve motorunuzu iyi korumuş demektir. Yok eğer 5-6bin Km. de hala sarı ve berrak ise o yağ iş görmemiş demektir ve sakın o yağı bir daha kullanmayın. Yani aaa yağ ne temiz çıktı motorun ne iyi falan gibi bir şey yok. Ben yaz sıcaklarında 15-50 10-60 gibi tecih ediyorum. Çünkü 10-40 çok akışkan hale geliyor sıcaklarda.
Gerekli olanlar

Yağı boşaltıyoruz

İşte bunu sökeceğiz

Yağ işini yapmış. 5bin Km de



Yeni filitreyi takıyoruz. Önce filitre contasını hafif yağlıyoruz.


Şimdi ucuz ince bir yağdan 500g kadar kartere koyup bir kısa çalıştırıyoruz ve o yağı yine boşaltıyoruz.

Sonra yağ tapası ve filitre sıkılıp normal yağımızı koyuyoruz.

Benim makine 2.5LT alıyor. (filitre değişince)
Sonra imkan varsa makineye binin bir iki kısa tur atın ve motoru ısıtın sonra gelin düz bir zeminde yağ seviye kontrolünüzü yapın. Aynı zamanda söktüğünüz yerlerden yağ sızıntısı varmı bir bakın. Yağ tapasının metal bir pulu vardır bu çok ezilmişse yağ kaçabilir buna dikkat ederek güzel sıkın. El kitabı 30Nm demiş. Yani ciddi bir güçle sıkın demekbu. Fakat filitre çok nazik bunun için 10Nm demiş kitap yani çok zorlama tatlı bir sıkma demek bu. Yoksa filitre yüzeyi hemen eziliyor aman diyim.
Son bir ilave, motor yağınızı en son ne zaman değiştirdiğinizi hatırlamıyorsanız yada koyulan yağın kaç km. ömürlü olduğu hakkında bilginiz yoksa, vites geçişlerinizin takur tukur kemikli dediğimiz tarzda ve zor geçmeye başladığını tespit ettiğiniz zaman yağ değişiminiz gelmiş demektir. Tabi kuru balata tipli motorlar bunun dışında BMW gibi.
Hadi kolay gelsin.
Geçen sirkeciye uzandım ve yağ filitremi aldım. K&N marka 30TL eşdeğeri 25 tl K&N avantajı filitre poposunda anahtar için bir çıkıntı olması fakat her motorda o bölgede boşluk varmıdır bilemem ben her iki cinsten birertane aldım ve standart olanı taktım.
Önce mutlaka bir işçi eldiveni kullanın çünkü yanmış yağ feci toksik ve kanserojendir aman diyim. Akan yağı alacak bir kap ayarlayın ve sakın yağı sağa sola toprağa dökmeyin. Bu tam bir doğa katliamı olur. Birde kullanacağınız kap sağlammı iyi bakın benimki delikmiş biraz batırdım ortalığı.
Dikkat! Eski yağınız kahverengi yada siyahlaşmışsa yağınız işini görmüş ve motorunuzu iyi korumuş demektir. Yok eğer 5-6bin Km. de hala sarı ve berrak ise o yağ iş görmemiş demektir ve sakın o yağı bir daha kullanmayın. Yani aaa yağ ne temiz çıktı motorun ne iyi falan gibi bir şey yok. Ben yaz sıcaklarında 15-50 10-60 gibi tecih ediyorum. Çünkü 10-40 çok akışkan hale geliyor sıcaklarda.
Gerekli olanlar

Yağı boşaltıyoruz

İşte bunu sökeceğiz

Yağ işini yapmış. 5bin Km de



Yeni filitreyi takıyoruz. Önce filitre contasını hafif yağlıyoruz.


Şimdi ucuz ince bir yağdan 500g kadar kartere koyup bir kısa çalıştırıyoruz ve o yağı yine boşaltıyoruz.

Sonra yağ tapası ve filitre sıkılıp normal yağımızı koyuyoruz.

Benim makine 2.5LT alıyor. (filitre değişince)
Sonra imkan varsa makineye binin bir iki kısa tur atın ve motoru ısıtın sonra gelin düz bir zeminde yağ seviye kontrolünüzü yapın. Aynı zamanda söktüğünüz yerlerden yağ sızıntısı varmı bir bakın. Yağ tapasının metal bir pulu vardır bu çok ezilmişse yağ kaçabilir buna dikkat ederek güzel sıkın. El kitabı 30Nm demiş. Yani ciddi bir güçle sıkın demekbu. Fakat filitre çok nazik bunun için 10Nm demiş kitap yani çok zorlama tatlı bir sıkma demek bu. Yoksa filitre yüzeyi hemen eziliyor aman diyim.
Son bir ilave, motor yağınızı en son ne zaman değiştirdiğinizi hatırlamıyorsanız yada koyulan yağın kaç km. ömürlü olduğu hakkında bilginiz yoksa, vites geçişlerinizin takur tukur kemikli dediğimiz tarzda ve zor geçmeye başladığını tespit ettiğiniz zaman yağ değişiminiz gelmiş demektir. Tabi kuru balata tipli motorlar bunun dışında BMW gibi.
Hadi kolay gelsin.