Gebze Motosiklet Kulübü Forumları

Tam Versiyon: Motor yağ değişimi (Transalp XL650)
Şu anda tam olmayan bir versiyonun içeriğine bakıyorsunuz. Tam versiyon'a bakınız.
Sayfa: 1 2
Arkadaşlar bu gün boşum ve planladığım motor yağ değişimini gerçekleştiriyorum. Niçin? Çünkü servis istediğim yağı koymuyor ve işçilik çok alıyor, desemde inanmayın. Hepsi bahane amaç motosikletle zaman geçirmek, yağlanmak pislenmek ve yorulmak.

Geçen sirkeciye uzandım ve yağ filitremi aldım. K&N marka 30TL eşdeğeri 25 tl K&N avantajı filitre poposunda anahtar için bir çıkıntı olması fakat her motorda o bölgede boşluk varmıdır bilemem ben her iki cinsten birertane aldım ve standart olanı taktım.

Önce mutlaka bir işçi eldiveni kullanın çünkü yanmış yağ feci toksik ve kanserojendir aman diyim. Akan yağı alacak bir kap ayarlayın ve sakın yağı sağa sola toprağa dökmeyin. Bu tam bir doğa katliamı olur. Birde kullanacağınız kap sağlammı iyi bakın benimki delikmiş biraz batırdım ortalığı.

Dikkat! Eski yağınız kahverengi yada siyahlaşmışsa yağınız işini görmüş ve motorunuzu iyi korumuş demektir. Yok eğer 5-6bin Km. de hala sarı ve berrak ise o yağ iş görmemiş demektir ve sakın o yağı bir daha kullanmayın. Yani aaa yağ ne temiz çıktı motorun ne iyi falan gibi bir şey yok. Ben yaz sıcaklarında 15-50 10-60 gibi tecih ediyorum. Çünkü 10-40 çok akışkan hale geliyor sıcaklarda.

Gerekli olanlar

2011-08-13111312.jpg

Yağı boşaltıyoruz

P1010398.jpg

İşte bunu sökeceğiz

2011-08-13093047.jpg

Yağ işini yapmış. 5bin Km de

2011-08-13092425.jpg

2011-08-13093034.jpg

P1010399.jpg

Yeni filitreyi takıyoruz. Önce filitre contasını hafif yağlıyoruz.

P1010401.jpg

P1010402.jpg

Şimdi ucuz ince bir yağdan 500g kadar kartere koyup bir kısa çalıştırıyoruz ve o yağı yine boşaltıyoruz.

P1010400.jpg

Sonra yağ tapası ve filitre sıkılıp normal yağımızı koyuyoruz.

P1010403.jpg

Benim makine 2.5LT alıyor. (filitre değişince)
Sonra imkan varsa makineye binin bir iki kısa tur atın ve motoru ısıtın sonra gelin düz bir zeminde yağ seviye kontrolünüzü yapın. Aynı zamanda söktüğünüz yerlerden yağ sızıntısı varmı bir bakın. Yağ tapasının metal bir pulu vardır bu çok ezilmişse yağ kaçabilir buna dikkat ederek güzel sıkın. El kitabı 30Nm demiş. Yani ciddi bir güçle sıkın demekbu. Fakat filitre çok nazik bunun için 10Nm demiş kitap yani çok zorlama tatlı bir sıkma demek bu. Yoksa filitre yüzeyi hemen eziliyor aman diyim.

Son bir ilave, motor yağınızı en son ne zaman değiştirdiğinizi hatırlamıyorsanız yada koyulan yağın kaç km. ömürlü olduğu hakkında bilginiz yoksa, vites geçişlerinizin takur tukur kemikli dediğimiz tarzda ve zor geçmeye başladığını tespit ettiğiniz zaman yağ değişiminiz gelmiş demektir. Tabi kuru balata tipli motorlar bunun dışında BMW gibi.

Hadi kolay gelsin.




Cihan abi eline sağlık, anlatım harika:tamam:
Arada bir böyle ilgilenmek , uğraşmak lazım demir atla yoksa huysuzluk yapar.
Bende bu ay değiştirmeyi düşünüyorum.
elinesağlık cihan abi
Cihan abi anlatım harika teşekkür ederim, lakin ben bir yerde takıldım kartere 500g yağ koyup çalıştırmak sakıncalı olmazmı :bilmem:
(08-15-2011, 10:02 AM)MaRaNtZz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Cihan abi anlatım harika teşekkür ederim, lakin ben bir yerde takıldım kartere 500g yağ koyup çalıştırmak sakıncalı olmazmı :bilmem:

Hamit çok kıs süre. Yani bir marşa bas ve kapat. Amaç zaten içeride kalan tortu vs. varsa onu dışarı almak.
Şunuda belirtelim.

Motor yağını motor sıcakken boşaltın, yani çalıştır bir 10 dakika turla gel tamam boşalt yağı bekle uzun süzülsün. Yada motor bir iki gündür yatıyorsa zaten tüm yağ karter dibine birikmiştir sök tapayı boşalt.
(08-15-2011, 10:23 AM)mehmet_cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]
(08-15-2011, 10:02 AM)MaRaNtZz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Cihan abi anlatım harika teşekkür ederim, lakin ben bir yerde takıldım kartere 500g yağ koyup çalıştırmak sakıncalı olmazmı :bilmem:

Hamit çok kıs süre. Yani bir marşa bas ve kapat. Amaç zaten içeride kalan tortu vs. varsa onu dışarı almak.
Şunuda belirtelim.

Motor yağını motor sıcakken boşaltın, yani çalıştır bir 10 dakika turla gel tamam boşalt yağı bekle uzun süzülsün. Yada motor bir iki gündür yatıyorsa zaten tüm yağ karter dibine birikmiştir sök tapayı boşalt.

Hımm beni korkuttu işin açıkçası :):):)
Cihan abi fotolar ve anlatım süper bayram tatili hazırlığımı :] geçen hafta ben de yağ yağ filitremi ve ön balatamı değiştirdim ramazan sonrası kudurmaca:]:]:]
işte budur.Motosiklet kullanıcısının eli tamir işlerinden anlayacak :tamam:
(08-16-2011, 07:20 AM)Baris Adlı Kullanıcıdan Alıntı: [ -> ]Cihan abi fotolar ve anlatım süper bayram tatili hazırlığımı :] geçen hafta ben de yağ yağ filitremi ve ön balatamı değiştirdim ramazan sonrası kudurmaca:]:]:]
Sağol Barış. Evet bu hafta Saros'a kamplı bir gezi var bayramda Ayvalık ve Asos kısmetse. :çiçek:
abi ağzına yüreğine ellerine sağlık cok guzel paylaşım olmuş sende olmasan hani....:)
Sayfa: 1 2