Yorumları: 1,665
Konuları: 29
Kayıt Tarihi: Oct 2015
Tek tek yazacagim
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yorumları: 1,665
Konuları: 29
Kayıt Tarihi: Oct 2015
İlk motorumdan başlayalım bugün.
HONDA CBX 250 Namı Diğer Twister
Motorumuz her üretildiği dönemde efsane olmuş bir model.
Brezilyada üretilen motor Cbx 400 şasisi üzerine oturtulmuş bir model aynı zamanda Tr de cbf500 ile benzer bir şasiye sahip.
Tek silindirli hava ve yağ soğutmalı 4 zamanlı 4 subaplı bir motora sahip. 2003 te ülkemize gelen bir motor ve 24 bg 24 Nm tork değerine sahip bir motor. daha sonraları cbf250 adıyla aynı motor emisyon sebebiyle euro3 normlarında üretildi fakat motor 22 bg ye düştü (EU da 20 bg)
motorun teknik bilgileri bu kadar yeter gelelim sürüşe.
önde 100 arkada 130 orj. lastık ebatlarına sahip. tabii ben apacı mantığı aldığım gibi motora 1 çift lastik aldım ama aldığım lastikler 110- 140 ebatlarında idi. lastik taban olcusunu büyüterek yol tutusun artmayacağını ise lastiği aldıktan hemen sonra bilir kişi den öğrendim.
78 cm sele yüksekliği ve naked bir oturuş pozisyona sahip dolayısıyla hem şehir içi kullanımda rahat hem günü birlik turlarda yormuyor. ben motoru aldığımda gidonu da cbf 150 gidonu ile değiştim ki (bir nevi gidon yükseltme) daha rahat oturuş pozisyonuna sahip olayım.
motorun aldığımda 50 binlerde olması üzerine 2003 olması sebebiyle 3000 km de bir bakım yaptım. belki de bu sebepledir hiç yolda bırakmadı beni deli bir manevra kabiliyeti var. ilk eğitimlerimi de bununla alarak 250cc ile motora başlangıç yapmış oldum. bir nevi bugün ne biliyorsam onun sayesindedir.
bu motoru almayı düşünenlere tavsiyem eski bir motor olduğundan sık sık bakım isteyecek olmasıdır. bakımlarını aksatmadığınız surece bu motor standart bir Honda geleneği uzun süre sizi sırtında taşır. zamanında bir anlık kızgınlıkla ani kalkış yapıp motoru tekere almışlığım var :( Sonradan alışkanlık yaptı tabiii...
Optimum güç. yeteri miktar tork. ara hızlanmaları güzel. son hızı 140-150 olan 6 vitesli ne ağır ne hafif tam bir orta sınıf motor...
(Son Düzenleme: 03-02-2018, 07:08 PM, Düzenleyen:
SM_trying.)
Yorumları: 1,665
Konuları: 29
Kayıt Tarihi: Oct 2015
Keratayı aldığımızda boyle birşeydi tabii bu lastıklerı takılmış hali
Hemen Eğitimlere Giriştik...
Söktük
Boyadık :)
Gezdik
Gezdik
Sent from my iPhone using Tapatalk
(Son Düzenleme: 03-02-2018, 07:44 PM, Düzenleyen:
SM_trying.)
Yorumları: 1,665
Konuları: 29
Kayıt Tarihi: Oct 2015
İşte bu da satılmadan önceki son hali
Sent from my iPhone using Tapatalk
(Son Düzenleme: 03-02-2018, 07:45 PM, Düzenleyen:
SM_trying.)
Yorumları: 4,189
Konuları: 241
Kayıt Tarihi: Dec 2010
Rep Puanı:
0
anlatımın için teşekkürler ersin bu motorda çok emeğin vardı aslında babadan oğula bırakabilecek güzel bir mirasdı.
Yorumları: 123
Konuları: 0
Kayıt Tarihi: Nov 2014
Motorun ersin abiden kurtulduğu iyi oldu bence özgürlüğüne kavuştu :) benim crf gibi
VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yorumları: 1,665
Konuları: 29
Kayıt Tarihi: Oct 2015
(03-05-2018, 07:18 AM)Barış Adlı Kullanıcıdan Alıntı: anlatımın için teşekkürler ersin bu motorda çok emeğin vardı aslında babadan oğula bırakabilecek güzel bir mirasdı.
Cok severek eglenerek vakit gecirdik ama barisim soyle bir sorun varki eski motorun gecmisi onemli. Ne yazik ki benim motorun cigerleri tubekuloz olmustu. Mazide fazla kirbaclanmis. Yani estetikli olmasa idi yuzune bakilmazdi. :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Yorumları: 1,665
Konuları: 29
Kayıt Tarihi: Oct 2015
(03-06-2018, 06:30 AM)alperen61 Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Motorun ersin abiden kurtulduğu iyi oldu bence özgürlüğüne kavuştu :) benim crf gibi
VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Nasil yaa. Ekmegini suyunu eksik mi ettik. Ben ona yaptigim ilgiyi bakimi 2017. Bc ye yapmadim yaw.
3000 de bir yag degisen baska motor mu var. Ustelik 7100.
İnsan coluguna cocuguna bakmaz oyle :)
Sent from my iPhone using Tapatalk