Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Sevdigimiz lastik yenilendi.
#1

Arkadaslar bildiginiz gibi lastik cok uzun bir konu. Universite bolum acilir tez yazilir. Motora gore , yola gore surus tarzimiza gore hepimiz bir takim lastikleri begeniyoruz. Klupte genel olarak tercih edilen michelin road4 un yenisi bu itibariyle satisa cikti.
Michelin Road5. Once alinti yapayim. Sonra kisisel yorumlarimi ekleyeyim.

Alttaki paragraf bir siteden alintidir. *********
"Michelin, Spor Radyal lastik serisini, yeni Michelin Road5 ile daha da yukarı taşımış bulunuyor. Heyecan verici bu yeni lastik, dört yıl önce piyasaya çıktığından beri elde ettiği 1,5 milyonluk satış rakamı ile Avrupa Sport Touring lastik piyasasının tartışmasız mihenk taşı haline gelmiş Michelin Road4'ten aldığı DNA ile başarılı olmaya hazır.

4a0730e3871f1e825bb0bc112bcdab8a.jpg
Road5 kullanım ömrü* boyunca ıslak koşullarda yüksek performans vermeye devam ediyor, çünkü yeni takılmış MICHELIN Pilot Road 4'e** göre 4500 km daha eski olmasına rağmen aynı mesafede durabiliyor! Bu iyileştirmelere ilaveten, Michelin Road5 , Sport Toruing motosiklet sahipleri için büyük önem taşıyan kuru zeminde optimum yol tutuş, rakiplerine göre*** üstün kararlılık ve muhteşem yol karakteristiklerini bir araya getirmiş.

Michelin Road5, beş ana rakibinden daha üstün ıslak zemin tutuşu sergilemekte.
Üç farklı teknolojinin birleşimi, beş ana rakibi ile Michelin tesislerinde yapılan son karşılaştırmada MICHELIN ROAD 5'ün en iyi ıslak zemin performansı vermesini sağladı.*

MICHELIN ROAD 5 bu performans düzeyine erişmek için;

13a493c44942bf457d54007e4f70a824.jpg

Son nesil kauçuk hamurları
Çift hamur teknolojisini (MICHELIN 2CT ve MICHELIN 2CT+ Teknolojileri)
Kesikli (Siped) bir desen (Sipe, Siped, Siping: ıslak zeminde daha fazla yol tutuş sağlamak için, kauçuk üzerinde ince yarıklar açma işlemi. John F. Sipe adlı kişi tarafından ilk defa kullanıldığı için ismi ile anılmaktadır) kullanılmakta.

87aebfeaa05c6e497c52b66d65bf1f3d.jpg
Michelin Road 5, 4500 Km sonra dahi yeni takılmış Michelin Pilot Road 4 ile aynı mesafede durabilmektedir**.

Beklenildiği gibi motosiklet sürücüleri güçlü fren performansı bekler. Bu beklentiyi karşılamak için MICHELIN, frenleme kabiliyetinin zamanla azalmamasını sağlayarak Sport Touring lastiklerinin ıslak zemindeki frenleme gücünü bir adım ileriye taşımış. 4500 Km'de kısmen aşınmış MICHELIN ROAD 5 lastikler, yeni takılmış MICHELIN PILOT ROAD 4'ler ile aynı mesafede durabilmektedir.

Bu seviyede bir performans elde edebilmek için MICHELIN, yüzeydeki suyu keserek içinden geçip lastiğin su tahliyesi kapasitesini artırmak üzere tasarlanmış kesiklerin ve rezervuarların bir birleşimini kullanan MICHELIN XST Evo teknolojisi sayesinde, otomobiller için de geliştirdiği MICHELIN XST X kesik teknolojisini bir adım öteye götürmüş. MICHELIN XST Evo teknolojisinin devrimsel kesikleri, aşınma ile daha geniş oluklar ortaya çıkmasını sağlamak suretiyle lastiğin su içine giren miktarını artırarak su tahliye kapasitesini korumasını sağlar.
7b74ed295ab9ec9f74a61b0fe558638e.jpg



Islak zemin tutuşunu optimize etmesinin yanı sıra Michelin Road 5, aşağıdaki teknolojileri bir arada kullanarak kuru zeminde başlıca rakiplerine nazaran muhteşem yol tutuş ve üstün kararlılık ile birlikte geliştirilmiş yol karakteristikleri*** sunmaktadır. Kuru zemindeki tutuş performansı, aslen kullandığı son nesil kauçuk hamurlardan geliyor. Devrim yaratan bir giydirme teknolojisi olan MICHELIN ACT+, MICHELIN ROAD 5'in başlıca rakiplerine göre üstün, düz ve viraj kararlılığının yanı sıra muhteşem kullanım (handling) sunabilmesini sağlıyor***

MICHELIN lastiğin ömrü boyunca tutarlı bir performans sergilemesi için özen göstermekte. Böylece ve kullandıkları farklı teknolojiler sayesinde yeni Sport Touring serisini oluşturan lastikler aşınmalarına rağmen yüksek performans vermeye devam eder. Bu titiz yaklaşımın motosiklet sürücülerine nihai faydası ise daha emniyetli sürüş, güven hissi ve sürüş zevkidir.

32deb367f6f16d9473b3334d65a92cbb.jpg

MICHELIN ROAD 5, 1 Ocak 2018 tarihinden itibaren 11 farklı ebatta ve Trail versiyonu olarak da 4 farklı ebatta satışa sunulacak. Ülkemize şubat mart aylarında gelmesini beklemekteyiz."*********

*Motorcular sitesinden alintidir.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ara
Cevapla
#2

Gelelim sahsi goruslerime
Sayet tek tip bir tarziniz yoksa:
Yani benim gibi ozellikle viraj sevip motoru o amac icin kullanmayip. İslak kuru bazen satbilize bazen asvalt gibi bir kullanim tercih ediyorsaniz road4 tum ihtiyaci karsiliyordu. Taaki bugune kadar. :)

İslak kuru karisik kullanan yol lastii arayan bir cok arkadasa road4 tavsiye ettim bugune kadar hepsi memnun kaldi. T beklentileri karsiliyordu. Yeni nesil road 5 ayni ihtiyaci karsilayip uzerine 5k km fazladan tutus saglayacak gibi duruyor

Ben rosso sever bir surucu olarak begendim. Bu arada her zaman oldugu gibi bize 2 ay rotarli geliyor

Sent from my iPhone using Tapatalk
Ara
Cevapla
#3

Çok merak ettiğim ve almak istediğim bi lastik

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ara
Cevapla
#4

Guzel baslik ersin bizi yere baglayan tek unsur ama birazcik fiyatida söyleyinn :) 1500 aşa olmaz gene
Cevapla
#5

(01-02-2018, 06:41 PM)kadir Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Guzel baslik ersin bizi yere baglayan tek unsur ama birazcik fiyatida söyleyinn :) 1500 aşa olmaz gene

Muhtemelen 1500-1600 bandinda gelecek. Ama 5000 km fazla dan yapilacak yolu dusersek 1250 lik lastik gibi dusunulebilir. Yani pr4 alip 15000 km yerine pr5 alip 20 bin yapacagiz. :).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ara
Cevapla
#6

(01-02-2018, 06:32 PM)alperen61 Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Çok merak ettiğim ve almak istediğim bi lastik

VTR-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Road4 ten bu kadar memnun oldugumuzu dusunursek road5 caddelerin rossosu gibi olacaga benziyor.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ara
Cevapla
#7

lastik konusu önemli bende road 4 bir süre kullanmıştım ve gerçekten tatmin edici bir performansı vardı inşallah 5 serisi 4 ü aratmaz. Fakat şuan kullandığım motora bir lastik araştırmasındayım ve araştırdıkça insanın kafası karışıyor araştırdıkça kimi süper lastik diyor diğer taraf da kötü bir lastik deniyor gelde çık işin içinden.
Cevapla
#8

(01-08-2018, 07:27 PM)Barış Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  lastik konusu önemli bende road 4 bir süre kullanmıştım ve gerçekten tatmin edici bir performansı vardı inşallah 5 serisi 4 ü aratmaz. Fakat şuan kullandığım motora bir lastik araştırmasındayım ve araştırdıkça insanın kafası karışıyor araştırdıkça kimi süper lastik diyor diğer taraf da kötü bir lastik deniyor gelde çık işin içinden.

Yaptığım Gözlem sonucu anladım ki herkes latikten başka seyler bekliyor aradığını bulamayınca da herkes lastiğe çamur atıyor. Örneğin Rosso corsa hatta süpercorsa tamamen pist cadde ve viraj üzerine tasarlanmış bir lastik. ayrıca kuru yol lastiği vatandaş bunu alıp yağmurda da yol tutsun isteyince işler sarpa sarıyor sonra başlıyor corsa kötü lastik demeye. yanı aslında ne istediğini bilmiyor. aynı adam M7RR alsa (ıslak kuru performansı daha iyi olam bir lastık mesela) bu sefer iddia ediyor corsadan iyi diye. durum burdan çikiyor. 

PR4 özellikle NC serisi gibi herseyden azıcık arayanlar için biçilmiş kaftan idi. 
uzun dayanıklılık süresi 
islak performansı 
Fren mesafesi 
yeterli sayılabilecek Viraj kabiliyeti. 
Parası 

yani herseyi ile optimumdu 
ROad5 in bu krıterlerın altında kalacagını sanmam. 

yanlız barıs sen Endüüürocusun sana dahabir arazi lastiği gerekebilir :)
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: Esperanza
03-26-2016, 02:51 PM
Son Mesaj Yazar: MehmetK
08-05-2015, 08:56 AM
Son Mesaj Yazar: yolcu02
05-30-2014, 02:50 PM
Son Mesaj Yazar: MuratD
02-15-2013, 12:18 PM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi