Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Dönüşler ve gaz kontrolü
#21

Ben viraj alırken birçok kişiden farklı olarak motoru yatırıyorum ve kendim dik kalıyorum (Motor ile birlikte yatmıyorum), bu yöntem kullandığım motor için ne derece doğrudur bilemiyorum ama bana daha güvenli ve rahat geliyor, sizce uygulamam gereken yöntem nedir.
Ara
Cevapla
#22

Bizler gibi standart motosiklet kullanıcıları motorla beraber yatarak olan viraj alma şeklini kullanması gerekiyormuş..
Aldığımız eğitimlerde hep böyle söylendi Hamit.. :hö:


DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#23

(04-27-2011, 06:11 AM)VeYSeL Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Bizler gibi standart motosiklet kullanıcıları motorla beraber yatarak olan viraj alma şeklini kullanması gerekiyormuş..
Aldığımız eğitimlerde hep böyle söylendi Hamit.. :hö:

Fakat oldu ki virajda karşılaştığım bir cisimden (yağ, takoz...vb.) kurtulmak için motoru yukarı çekmek ile motorla birlikte doğrulmak arasında süre olarak farklılıklar oluyor, malum yollarımız belli. Oluşabilecek kaza durumunda da motor altında kalmamak motoru rahatça bırakmak açısından kullandığım yöntem daha rahat geliyor.

Fakat motorun yol tutuşu, istikararı açısından olması gereken yöntem motor ile birlikte yatmak sanırım.
Ara
Cevapla
#24

Hamit aslında makina ile yatarsan daha iyi olur, makinayı yatırdıgın esnada sen sen dik durdugunda motora agırlık biniyor ve dönüşler sıkıntılı oluyor.
Bende motorla beraber dışa doğru yatıyorum ,sarkma yöntemi genellikle yarışlarda kullanılan bir yöntem. Altımdaki 125 cc makinayla yapmaya, alışmaya çalışıyorum işte :]
Ara
Cevapla
#25

(04-27-2011, 06:21 AM)emomen Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Hamit aslında makina ile yatarsan daha iyi olur, makinayı yatırdıgın esnada sen sen dik durdugunda motora agırlık biniyor ve dönüşler sıkıntılı oluyor.
Bende motorla beraber dışa doğru yatıyorum ,sarkma yöntemi genellikle yarışlarda kullanılan bir yöntem. Altımdaki 125 cc makinayla yapmaya, alışmaya çalışıyorum işte :]

Lastikler kötü durumda ben birlikte yatınca kesinlikle hafifce kayıyor viraj dışına doğru, bu sebeple ağırlık açısı üstten uygulanınca rahat bir viraj alma yöntemi gibi geliyor. :tamam:
Ara
Cevapla
#26

(04-27-2011, 06:24 AM)MaRaNtZz Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Lastikler kötü durumda ben birlikte yatınca kesinlikle hafifce kayıyor viraj dışına doğru, bu sebeple ağırlık açısı üstten uygulanınca rahat bir viraj alma yöntemi gibi geliyor. :tamam:

Hakkaten lastiklerin değişmesi lazım.
Bide lastikleri değiştirmeden öce gmk toplantısında lastik şov yaparsın bize... :alkış:
Ara
Cevapla
#27

(04-27-2011, 06:35 AM)emomen Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(04-27-2011, 06:24 AM)MaRaNtZz Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Lastikler kötü durumda ben birlikte yatınca kesinlikle hafifce kayıyor viraj dışına doğru, bu sebeple ağırlık açısı üstten uygulanınca rahat bir viraj alma yöntemi gibi geliyor. :tamam:

Hakkaten lastiklerin değişmesi lazım.
Bide lastikleri değiştirmeden öce gmk toplantısında lastik şov yaparsın bize... :alkış:

Birkaç kez lastik yaktım ama üzerim çok acayip lastik yanığı kokuyor sonra :P
Ara
Cevapla
#28

Yakalım gemileriii:)

O arada puro içmeyi bilmeyen arkadaşlar pu[/u]rolarını yakarlar belki :)
Ara
Cevapla
#29

Way öldürmeye çalıştığınız konuyu hortlatmışsınız.

Sevgili Hamit, eğer lastiklerin kötü ve kayma eğilimi gösteriyorsa motor yatışının ters tarafa ağırlık transferi yada gövdeyi tümüyle yere dik tutman en kötü dönüş şekli olacaktır. Sebep ise dönmek için daha çok yatırman gerektiğidir.

Normal küçük dönüşlerde bende motorla yatmıyorum. Genelde dik dururum ve gidondan motoru sağa sola yatırmaya çalışırım. Fakat süratli girmek istediğimde mutlaka motorla yatarım. Hatta bu yeni aldığım enduro da lastiklerin durumunu dikkate alarak sarkma tekniği ile dönüyorum.

Özetle dönüş tarafına nekadar çok ağırlığımızı transfer edersek motoru o kadar az yatırırız buda daha güvenli dönüş demektir. Sanırım bunun en iyi örneğini yarışçılar veriyor.
Ara
Cevapla
#30

aynen katılıyorum abi motordan sarkarak dönme olayını riva yolunda denedim ben motor yatıyor zannetmiştim ama yatan benmişim :P:utan:

ve virajlara neredeyse hiç hız kaybetmeden girilebiliyor:]:]
tabi bu hız kesmeme olayı benim motoruma has bir özellik. max speed: 90 km/h :utan::P
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: hayrettin
05-16-2014, 06:27 AM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi