Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

GECE SÜRÜŞ TEKNİĞİ
#1
Exclamation 

Aşağıda aynı bölgenin gündüz ve gece fotoğrafları verilmiştir.
150409064719_643_P9160003.jpg
Gündüz:
150409064811_643_P9180003.jpg
Gece:
Gece sürüşlerinin kendine has bir cazibesi, insanı adeta büyüleyen bir tarafı vardır. Motorunuzun kocaman farları önünüzdeki mürekkep görünümlü asfaltı aydınlattıkça siz kendinizi gecenin ışık geçirmeyen, saydam olmayan donukluğu içerisinde başka bir boyutta yüzer gibi hissedersiniz.

Evet gece sürüşleri büyüleyici olabilir. Ama çok tehlikelidir çünkü gündüze kıyasla görüş alanlarınız çok daralmıştır. Yani gündüz gördüğünüz gibi göremezsiniz.

Ama ümitsizliğe kapılmayalım. Gözlerimizle çalışarak onların yaratılıştan sahip oldukları, onların geceleri daha etkin görebilme fonksiyonlarını devreye sokabiliriz. Gündüz bir şeyi görmek için direk ona bakarsınız çünkü con adı verilen ışık alıcıları gözün merkezindedirler. Ancak bu alıcılar karanlıkta etkisizdirler. Diğer, rod adı verilen alıcılar ki bunlar; göz retinasının yanlarındadırlar, karanlıkta duyarlıdırlar.

Rod lardan tam faydalanabilmek için siz hedefe direk olarak değil başınız çok hafif yana çevrilmiş olarak bakmalısınız. Genellikle rod larla con lar; şayet siz tam karanlıkta değilseniz, birlikte çalışırlar.

Gün ışığında olduğu gibi, karanlıkta kalmış yere dikkatinizi verdiğinizde daha fazla görürsünüz. Ama motor kullanırken karanlıkta kalmış yada az ışıklı bölgede kalmış çevrenizdeki alanlarda dikkatinizi sürdürmek zordur. Bazen tek bir ışık kaynağı dikkatinizi yakalar ve aklınızı karıştırır, yönünüzü şaşırtır.

Örneğin, bütün gün gece olana kadar sürüş yaptınız diyelim, çok yoruldunuz. Evinize dönüyorsunuz, etraf boş arazi ve birden uzaktan bir çiftlik evinin tek ışığı dikkatinizi yakaladı. Bu hipnotik bir uyarana dönüşür. Ona her baktığınızda, bakışınızın o ışık üzerinde kilitlenme süresi uzar. Ve siz önünüzde size sinsice yaklaşmakta olan virajı görmezsiniz. Dilerim çok geç olmadan görürsünüz.

Bu olgu sabit bakış görüşüdür. Bazen o ışık karanlık içinde bir yay çizerek sallanır gibi gözükür ve siz bu ışığa bakarken aslında ona baktığınızın farkında değilsinizdir. Bıkkınlık ve yorgunluk beyninizi uyaran yokluğu sebebiyle kapattığında, uzaktan ilginç gelen herhangi bir şey sizi şaşırtıp büyüleyebilir.

Gözlerinizin özgürce çevreyi tarama kapasitesine müdahale ettiğinizde siz kendi kendinizi hipnoza sokarsınız. Karanlığın hakim olduğu çevrenizi tarayarak beyninizin görme/algılama merkezlerini açık tutmak zorundasınızdır.

Tarama yaparken normal olarak göz kırpması yaptığınıza dikkat edin. Kırpma birkaç işlemi gerçekleştirir. Gözünüze anlık bir dinlenme sağlar ve gözlerin kendi içlerindeki dolaşımı zenginleştirir. Göz kapaklarınızı kısma sıklığınız artıyorsa gözlerinizi kapatarak bir müddet dinlendirmekle yukarıda bahsedilen faydaları kendinize sağlayın.

Taramak ve göz kırpmak karşı yönden gelen araç ışıklarının da olumsuz etkilerini azaltarak sizin onlarla baş etmenizi sağlar. Ağaçların tepelerini aydınlatan ışıklarıyla gelen bir araç sizi şaşırtabilir, geçici körlüğe sokup yoldaki pozisyonunuzu kaybetmenize sebep olabilir.

Sol gözünüzü kapatıp sağ gözünüzle yolun sağına odaklanabilirsiniz fakat bu durumda sol peri ferik görüşünüzü kaybedersiniz. Ve şayet karşı yönden gelen araç sizin hattınıza geçerse bunu zamanında göremeye bilirsiniz. İki gözünüz açık olarak yolun sağına odaklanabilirsiniz fakat yine iki gözünüzü de aynı tarafa odakladığınız için peri ferik(yanal) görüşü kaybedersiniz.
Bunların yerine iki noktalı tarama metodunu kullanınız.
150409064916_146-9506-TACT-1promo.jpg
Karşı yönden gelen aracın ışıklarından sizi koruyacağı gibi şayet o araç sizin yönünüze geçerse bunu görecek olan peri ferik görüşünüzü de kaybolmayacaktır. Taramayla birlikte göz kırpmayı da devam ettirin. Göz kırpma gözün yağlanması anlamına da gelir ve bu yağlama sonuçta far ışıklarının parıltısını filtreleyerek azaltır.

Gölgelendirilmiş göz malzemeleri; güneş gözlüğü, koyu, açık renkli vizörler gece sürüşünde kullanılmamalıdır. Görüşü çok kısıtlarlar. Aydınlık bölgelerde içten güneş gözlüğü tavsiye edilir, gözünüzü korur ayrıca sonradan karanlık bölgelere girildiğinde gözleriniz hazır, karanlığa alışmış halde olacaktır.(Gözlük çıkartılır). Açık renkli vizörler(sarımsı) şafakta iyidir ama akşam üstleri kullanılmamalıdır. Ayrıca şafak vakti siz henüz güneşin aydınlatmadığı bölgede iken gün söküyorsa bu çok tehlikeli bir durumdur ve siz bir müddet geçici bir körlük yaşarsınız. Aydınlık taraftan gelen araçlarda sizi görmeyecektir. Bu durumda bir müddet güvenli bir yerde durarak gözlerinizi alıştırmanızı tavsiye ederiz.

Şayet ışıktan gölge yada karanlığa girdiğinizde gözleriniz alışma zorluğunu normalden fazla çekiyorlarsa bu A vitamini eksikliğine işaret eder. A vitamini eksikliği karşı yönden gelen araç far ışıklarına da aşırı hassaslık demektir. Sakın bu sorunu güçlü dozlarda A vitamini yüklenerek kedi görüşüne sahip olabileceğinizi sanmayın. Aşırı doz A vitamini zehirleyicidir. Ayrıca gözlerinizin başka sorunları da olabilir. Göz doktoruna gidin ve gözlerinizi kontrol ettirin.

Mesela şayet derinlik algılamanız bozuksa ve gece takip ettiğiniz bir aracın stop ışıklarını olduğundan küçük, puslu görüyorsanız sizde protanophia denen görme zayıflığı vardır. Bu retinanızın kırmızı ışığa duyarlılığının normalden az olduğu durumdur. Şayet geceleri çok yakınına girerek araç takip ediyorsanız ve bunun yakınlığının sakıncalı boyutlarda olduğunu algılayamıyorsanız bir göz doktoruna mutlaka gözlerinizi kontrol ettiriniz.

Son olarak söyleyeceğimiz şudur: Gece tehlikeleri kadar gündüz de tehlikeler vardır ve aynı sayıdadır ancak gece bunları gündüz derecesinde göremezsiniz.

Not: Tüm motorlarda geçerli olmakla beraber bilhassa endurolar da çöküş mesafesi fazla olduğundan geceleri viraj girişlerinde hız düşürmek için sert ön frenden kaçınınız. Öndeki çöküş farın ışığının ön tekerin altında kaybolması demektir ve bir anda karanlıkta kalırsınız.

. Vizörünüz ve farlarınızın camları temiz olsun. Far yükseklik ayarlarınızı yaptırınız.

. Gerekiyorsa daha güçlü ampul takınız. Zen on ampul kullanmayın çünkü far camlarında mercek olmadığı için ışık dağılır.

. İleriye bakınız, Yan yolların derinliklerini en iyi görebileceğiniz seyir hatlarını seçiniz.

. Gittiğiniz yol hakkında önceden bir strateji yapınız.

. Karşıdan gelen araç yoksa uzunlarınızı yakınız. Araç belirdiğinde uzunları söndürünüz.

. Gözlerinizle yol kenar çizgisi yerine orta çizgiyi takip ediniz. Yol kenarındaki çizgi yol ayrımlarında, duraklarda, hendek ve su kanallarında kaybolur.

. Virajlarda çok aşırıya kaçmadan geniş hatla dönünüz. Yatış rezerviniz normalden fazla olsun.

. Dönüşün ortalarında fazla gazlamayınız çünkü gece ikinci bir apeksin varlığını zamanında göremeyebilirsiniz.

. Yakın takip yapmayınız. Yol kenarlarına fazla yaklaşmayın. Kıvırma payınız fazla olsun.

. Kornanızı kullanmaktan çekinmeyiniz.

. Her şey ters gider ve nereye gittiğiniz göremez duruma gelirseniz uzunları yakmakta tereddüt göstermeyiniz.

. Her zaman tarlalara dalmanın çelik yığını ile çarpışmadan daha az acılı olduğunu unutmayınız.

''Alıntıdır''

Yararlı olması dileğiyle.. Herkese keyifli sürüşler...Gmk

Honda Kalbim Hep Onda !! :tamam:
160111131835|hondaimza.jpg
Cevapla
#2

Karanlıkta motor ve araba sürmeyi hiç sevmem, güzel bilgi teşekkürler

Her şeyi sev fakat her şeyden önce seni seveni sev. Sevki, sana verilen sevginin değerini bilesin
Ara
Cevapla
#3

(04-09-2015, 09:31 AM)Murat.Albayrak Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Karanlıkta motor ve araba sürmeyi hiç sevmem, güzel bilgi teşekkürler

Bende tam tersi abi gece sürüşüne hastayım :tamam:

Honda Kalbim Hep Onda !! :tamam:
160111131835|hondaimza.jpg
Cevapla
#4

güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler :çiçek:

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#5

(04-09-2015, 11:26 AM)VeYSeL Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  güzel bir paylaşım olmuş, teşekkürler :çiçek:

Gördüğüm güzel konuları foruma alıyorum abi burda da bulunsun faydası olur..:çiçek:

Honda Kalbim Hep Onda !! :tamam:
160111131835|hondaimza.jpg
Cevapla
#6

güzel paylaşım ama siz yinede gece yolacıkmayın
ben cıktım sonu hiç iyi bitmedi
tavsiye etmem
cadırını kur yak ateşini kaldırkafanı yukarı
yıldızları saymaya başla
sonunu göremessin
çünkü uykuya geçmişindir :)
Ara
Cevapla
#7

Hazır yaz geliyor. Gecelerımız daha sıcak muhtemelen gece sürüşlerimiz olacaktır. daha dikkatli yol alalım. yukarıdakileri hatırlayalım.
Ara
Cevapla
#8

Teknik olarak çok güzel olmuş ancak kendi tecrübenden yazıyım. LED Paket Leon kullanıyordum ve gece karanlık yerlerde uzun-kısa-sis herşeyi açınca ön tarafı gündüze çeviriyordu. CBF1000i ilk alınca geçtim gece aydınlatmasını otoparkta bile küfür savurdum, böyle farmı olur diye. Motorun farlarında sıkıntı yok halbuki. Gittim uzun-kısa lara adam gibi led H7 taktırdım. Parklar için özel mercekli ve 10 devreli led T10 taktım. Sislerde cree u5. Şu anda Leon daki keyfi veriyor.
Cevapla
#9

(04-07-2016, 11:29 AM)Korsan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Teknik olarak çok güzel olmuş ancak kendi tecrübenden yazıyım. LED Paket Leon kullanıyordum ve gece karanlık yerlerde uzun-kısa-sis herşeyi açınca ön tarafı gündüze çeviriyordu. CBF1000i ilk alınca geçtim gece aydınlatmasını otoparkta bile küfür savurdum, böyle farmı olur diye. Motorun farlarında sıkıntı yok halbuki. Gittim uzun-kısa lara adam gibi led H7 taktırdım. Parklar için özel mercekli ve 10 devreli led T10 taktım. Sislerde cree u5. Şu anda Leon daki keyfi veriyor.

Yeni Gelişen teknoloji ile birlikte Ledler eskisine oranla daha fazla ışık yoğunluğuna ulaştı. öyle ki Xsenonlardan daha fazla ışık veren modeller mevcut.
su durumda aydınlatmayı arttırmanın önünde iki engel kalıyor.
1. si aydınlatmayı çok güçlü yapıp ortalığı panayır yerine çevireyim derken ayarsız aydınlatma yüzünden karşı yöndeki sürücünün gözünü kamaştırmak;
2. si motorun alternatör değerine bakmadan far yüklemesi yaparak aküyü yormak (ki buda ilerde "marş basmıyor abey" söylemlerine sebep oluyor)


Bu iki hususa dikkat edildikten sonra sorun yok.
Ara
Cevapla
#10

(04-07-2016, 01:22 PM)Mike.xxlarge Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(04-07-2016, 11:29 AM)Korsan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Teknik olarak çok güzel olmuş ancak kendi tecrübenden yazıyım. LED Paket Leon kullanıyordum ve gece karanlık yerlerde uzun-kısa-sis herşeyi açınca ön tarafı gündüze çeviriyordu. CBF1000i ilk alınca geçtim gece aydınlatmasını otoparkta bile küfür savurdum, böyle farmı olur diye. Motorun farlarında sıkıntı yok halbuki. Gittim uzun-kısa lara adam gibi led H7 taktırdım. Parklar için özel mercekli ve 10 devreli led T10 taktım. Sislerde cree u5. Şu anda Leon daki keyfi veriyor.

Yeni Gelişen teknoloji ile birlikte Ledler eskisine oranla daha fazla ışık yoğunluğuna ulaştı. öyle ki Xsenonlardan daha fazla ışık veren modeller mevcut.
su durumda aydınlatmayı arttırmanın önünde iki engel kalıyor.
1. si aydınlatmayı çok güçlü yapıp ortalığı panayır yerine çevireyim derken ayarsız aydınlatma yüzünden karşı yöndeki sürücünün gözünü kamaştırmak;
2. si motorun alternatör değerine bakmadan far yüklemesi yaparak aküyü yormak (ki buda ilerde "marş basmıyor abey" söylemlerine sebep oluyor)


Bu iki hususa dikkat edildikten sonra sorun yok.

Xenon için bilgim yok ancak LED ampullerin elektrik tüketimleri holojen olanlara kıyasla çok daha düşük dolayısı ile alternator ve aku bu konuda memnunlar.

Gelelim karşıdan gelen arkadaşa, geçip bizzat karşıdan kendim inceledim :) uzunları yakmadığım sürece rahatsız etmiyor. Uzunları açıncada ciddi şeklide rahatsız ediyor ki etsinde zaten (Normalde uzunları kapalı tutuyorum).
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: selcukkalaycioglu
01-12-2015, 09:27 AM
Son Mesaj Yazar: Ozgur.Baydar
03-18-2013, 08:26 PM
Son Mesaj Yazar: Tembel Reis
01-12-2013, 11:54 AM
Son Mesaj Yazar: onur
11-28-2012, 08:46 AM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi