Yorumları: 1,665
Konuları: 29
Kayıt Tarihi: Oct 2015
Geçenlerde nette dolaşırken (itiraf ediyorum trafikte en sağ mı yoksa en sol mu daha güvenli ona bakarken) bir fotoğrafla karşılaştım.
Görüldüğü üzere orada ki insanların motorsikletliye olan saygısı kendı kendıne bir şerit oluşmasına yol açmış. bir kaç gün önce bu olgu yasalaştı. kanun çıktı
artık Fransa' da sıkışık trafıkte motorize olan sürücüler bu şekilde ilerleyebilecek. önemli olan tek nokta oluşturulan bu şeritte max. hız 50 km/h ile sınırlı.
Yurtdışına çıkacaklara bir uyarı daha orada ki bu sisteme alışıp burada denemeyin. zira buradaki yogunlukta kendisi ilerleyemeyen sürücü sizin de geçmenizi istemiyor.
Buyrun Örnek
Başka bir tane
hatta öyleki "ben bekliyorum, sende bekleyeceksin" diyen kafaya sahip insan tanıyorum ben. mazallah bunlar aracını üzerinize sürebilir.
Hepinize kazasız belasız sürüşler.
Yorumları: 424
Konuları: 5
Kayıt Tarihi: Apr 2014
Rep Puanı:
3
Bana pek güvenli gelmedi açıkcası. Bana göre en güvenli şerit emniyet şeridinden ana yola girişler ve çıkışlar olduğundan; ensol şeridin sol tarafındaki boşluk. Bu boşluk çoğu yerde yeteri kadar var. Ama senin gönderinde de belirtildiği gibi maximum 50 km hızda seyredilmeli.
Hayat olduğun yerde...
Yorumları: 1,665
Konuları: 29
Kayıt Tarihi: Oct 2015
(02-17-2016, 12:04 AM)Ortam Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Bana pek güvenli gelmedi açıkcası. Bana göre en güvenli şerit emniyet şeridinden ana yola girişler ve çıkışlar olduğundan; ensol şeridin sol tarafındaki boşluk. Bu boşluk çoğu yerde yeteri kadar var. Ama senin gönderinde de belirtildiği gibi maximum 50 km hızda seyredilmeli.
Franda yapılan araştırmaya göre araçların arası en güvenli yer e tabi bizim insanımıza göre düsünürsen en güvenli yer EV. :D
onların kafasıyla düşün Muhittinim.
Daha bu sabah amcanın biri minibüsle milleti biçe biçe geldi bana da soldan yanaşıp sıkıştırdı. İDOSB girişinde durdurdum "ne yapıyorsun" diye -ki o anda arkadan başka bir araçtan iki adam daha gelip minibüse bağırmaya başladı. Minibüscü adamların aynasını kırmış. Böyle ayıların olduğu bir ülkede motosiklet şeridi yapsan o şeridi de ticariler, servis minibüsleri, dolmuşlar işgal eder.
TR için konuşmak gerekirse ilk zamanlar korkarak gitsem de şuanda ben de en çok en sol kısmı kullanıyorum. Kurye arkadaşların arkasından ilerliyorum genelde.
(Son Düzenleme: 02-17-2016, 08:11 AM, Düzenleyen:
SM_trying.)
Yorumları: 1,094
Konuları: 60
Kayıt Tarihi: Feb 2014
Rep Puanı:
0
Aslında bence Türkiye şartlarında net olarak şu ya da bu şerit güvenli diyemeyiz. Çoğumuzun kullandığı İstanbul ana alterlerin trafiğini bir düşünün.. Araç sürücülerinin neredeyse şerit kavramından haberleri yok. her an her yere ayna kontrolü yapmadan girebiliyorlar.
Benim tercihim sağ şeridi kullanmak yönünde. Eğer trafik sıkışıyorsa sağdaki bankete giriyorum. Bankette giderken de (hepinizin bildiği gibi) diğer araçları, sağdan girişleri, sağa çıkışları kollamak gerekiyor. Ayrıca banket genişliği de hesaba katılarak güvenli hızı geçmemek ve ayrıca arkamızdan gelen diğer motosikletleri ve ambulans vb. geçiş öncelikli araçları da kollamak gerekiyor.
:tr: Kuşlar kısa.. Hayat uçuyor..
Yorumları: 1,665
Konuları: 29
Kayıt Tarihi: Oct 2015
(02-17-2016, 08:19 AM)Alper.Şensöz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Aslında bence Türkiye şartlarında net olarak şu ya da bu şerit güvenli diyemeyiz. Çoğumuzun kullandığı İstanbul ana alterlerin trafiğini bir düşünün.. Araç sürücülerinin neredeyse şerit kavramından haberleri yok. her an her yere ayna kontrolü yapmadan girebiliyorlar.
Benim tercihim sağ şeridi kullanmak yönünde. Eğer trafik sıkışıyorsa sağdaki bankete giriyorum. Bankette giderken de (hepinizin bildiği gibi) diğer araçları, sağdan girişleri, sağa çıkışları kollamak gerekiyor. Ayrıca banket genişliği de hesaba katılarak güvenli hızı geçmemek ve ayrıca arkamızdan gelen diğer motosikletleri ve ambulans vb. geçiş öncelikli araçları da kollamak gerekiyor.
Sabah PC açar açmaz GMK yı gezenler tek tek meydana cıkıyor. :D
Alper'im en sağ şeridi de en sol şeridi de sıkça kullanıyoruz. Ben bu konuda kuryelerı takıp ediyorum adamların gun boyu üzerinden hiç inmediğini ve yıl boyu motor kullandıgını düşünerek onların tecrübelerine güveniyorum. E5 te en sol şerit cok kullanılıyor. Otoban da ise En sağ. Genel olarak gözlemlerim bu şekilde.
Ülkemizde de bu tür uygulamaları görmek ümidiyle, umarım her sürücü motosikletin az yer kaplamasına rağmen taşıt olduğunun bilincine ulaşır...
Yorumları: 347
Konuları: 9
Kayıt Tarihi: Aug 2015
Rep Puanı:
0
Trafiğin çözümünün motosiklet ve bisiklet gibi daha az yer kaplayan ulaşım araçları kullanımının özendirilmesi olduğunun bilincinde olan ülkelerde bu tür uygulamalar üzerinde ciddi manada kafa patlatılıyor. (biraz uzun bi cümle oldu farkındayım özetleyemedim:) Bizim ülkemizde de bence yavaş yavaş bu çözüme yatırım yapılmaya başlandı. Özellikle de 6. sınıf HGS büyük bir adımdı.
Bu adımların atılması için de sürekli göz önünde bulunmamız gerek. Bunu da işte GMK gibi kulüpler sayesinde yapabiliyoruz. Dolayısıyla kulüplere ve toplu sosyal etkinlik ve organizasyonlara sürekli destek vermeliyiz ki daha çok farkındalık yaratabilelim.
Diyeceğim o ki motosiklete sürekli full ekipmanlı olarak binelim ki düşüp biyerimizi kırıp veya öldüğümüzde kötü bir izlenim de bırakmayalım, resmi bayramlarımızda özellikle grup sürüşlerine büyük destek olalım ki daha çok farkındalık yaratalım.
Yorumları: 1,094
Konuları: 60
Kayıt Tarihi: Feb 2014
Rep Puanı:
0
Ağzına sağlık
:tr: Kuşlar kısa.. Hayat uçuyor..
Yorumları: 1,665
Konuları: 29
Kayıt Tarihi: Oct 2015
(02-17-2016, 09:24 AM)Esperanza Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Trafiğin çözümünün motosiklet ve bisiklet gibi daha az yer kaplayan ulaşım araçları kullanımının özendirilmesi olduğunun bilincinde olan ülkelerde bu tür uygulamalar üzerinde ciddi manada kafa patlatılıyor. (biraz uzun bi cümle oldu farkındayım özetleyemedim:) Bizim ülkemizde de bence yavaş yavaş bu çözüme yatırım yapılmaya başlandı. Özellikle de 6. sınıf HGS büyük bir adımdı.
Bu adımların atılması için de sürekli göz önünde bulunmamız gerek. Bunu da işte GMK gibi kulüpler sayesinde yapabiliyoruz. Dolayısıyla kulüplere ve toplu sosyal etkinlik ve organizasyonlara sürekli destek vermeliyiz ki daha çok farkındalık yaratabilelim.
Diyeceğim o ki motosiklete sürekli full ekipmanlı olarak binelim ki düşüp biyerimizi kırıp veya öldüğümüzde kötü bir izlenim de bırakmayalım, resmi bayramlarımızda özellikle grup sürüşlerine büyük destek olalım ki daha çok farkındalık yaratalım.
6.sınıf HGS motosikletin trafikte resmileşmesidir bence, şeytan icadı olmaktan çıkışıdır.
O zaman ne diyoruz. Alper Başgan bize grup sürüşü yaptırsın. Ekipmanlar full gelinsin. Yelekler giyilsin.