Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Tamirat&Tadilat
#31

(05-12-2016, 08:57 AM)Mike.xxlarge Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(05-11-2016, 11:19 AM)Ufuk.Palabiyik Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Detaylı anlatım bekliyoruz :) ve birde fren hidroliği değişimini anlatırsanız süper olur.

Ufuk Fren Hidroliğini beraber değişiriz istersen ben yeni değişim yaptım. Barış. bize hidroliği temin ederse o konuda yardımcı olabilirim.

Amortisör'e de yardım edersen :) gerekli malzemeleri temin edip yanına çıraklığa gelebilirim. Bu arada debriyaj balatasını da nasıl değiştirmem gerektiğini öğrenmek istiyorum. Motorumun bakımlarını kendim yaptığımdan ve yeni motorcu olduğumdan bilemiyorum ve çekiniyorum ellemeye ister istemez. Ama bilen ve uygulama yapacak olan arkadaşların davetleri olursa şayet seve seve çıraklık yaparım.

Ersin konu ile alakalı kapını çalacağım. Davetin için ayrıca teşekkür ederim.
Ara
Cevapla
#32

ufuk toplantıda beni bul konu hakkında konuşalım kardeşim ;)
Cevapla
#33

(05-17-2016, 02:57 PM)Barış Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  ufuk toplantıda beni bul konu hakkında konuşalım kardeşim ;)

Tamamdır. Çarşamba günü görüşürüz :)
Ara
Cevapla
#34

(05-17-2016, 02:57 PM)Barış Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  ufuk toplantıda beni bul konu hakkında konuşalım kardeşim ;)

Bende bulayim seni. Eksiklerimi tamamlarim :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

(05-17-2016, 02:05 PM)Ufuk.Palabiyik Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(05-12-2016, 08:57 AM)Mike.xxlarge Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(05-11-2016, 11:19 AM)Ufuk.Palabiyik Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Detaylı anlatım bekliyoruz :) ve birde fren hidroliği değişimini anlatırsanız süper olur.

Ufuk Fren Hidroliğini beraber değişiriz istersen ben yeni değişim yaptım. Barış. bize hidroliği temin ederse o konuda yardımcı olabilirim.

Amortisör'e de yardım edersen :) gerekli malzemeleri temin edip yanına çıraklığa gelebilirim. Bu arada debriyaj balatasını da nasıl değiştirmem gerektiğini öğrenmek istiyorum. Motorumun bakımlarını kendim yaptığımdan ve yeni motorcu olduğumdan bilemiyorum ve çekiniyorum ellemeye ister istemez. Ama bilen ve uygulama yapacak olan arkadaşların davetleri olursa şayet seve seve çıraklık yaparım.

Ersin konu ile alakalı kapını çalacağım. Davetin için ayrıca teşekkür ederim.

O kadar detayli bende bilmiyorum.
Amortisor konusunda baristan yardim isteriz. Devriyaji bilsem bende benimkini yenileyecegim :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ara
Cevapla
#35

Sevgili Baris. Bahsettigim detay sorusunu sorayim.
Diyelimki amotisorumuzde ince ciziklerimiz var. Az da olsa kacirmalar var diyelim ki.
Seni ziyarete geldigimizde amirtisor yaglarinin 5-10 numara araliginda oldugundan bahsetmistin. Yukaridaki gibi sorunu olan bir amortisorde kalin yag kullanilmasi sorunlari ortadan kaldirirmi.

Baska bir soru ise. Yagin ince veya kalin olmasi sonumlemeye sok darbe emmeye etki edermi. Yoksa kalinligin bununla alakasi yok mudur?

Biraz uzun oldu ama umarim anlatabilmisimdir.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ara
Cevapla
#36

Ersincim amortisorundeki ince çiziklerden kaynaklanan yağ kaçaklarını kalın yağ kullanarak cozemezsin belki azalır ama kesilmez ve kalın yağ kullanımı süspansiyon konforunuda etkileceketir.
Değişik numaralardaki amortisor yağları motorun karakteristik ve kullanım amacına göre değişir yada kendi kullanımına gore değiştire bilirsin yağ inceldikce akışkanlık hizlanacagindan daha hızlı tepkiler alacaksindir fakat bu temiz bir asfaltta başarılı bir amortisor yağ seçiminin normal veya hafif stabilize bir yoldada çok güven vereceği anlamına gelmez ince yağ çok iyidir gibi bir algı oluşmasın kafamda yani.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Cevapla
#37

(05-20-2016, 09:34 PM)Barış Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Ersincim amortisorundeki ince çiziklerden kaynaklanan yağ kaçaklarını kalın yağ kullanarak cozemezsin belki azalır ama kesilmez ve kalın yağ kullanımı süspansiyon konforunuda etkileceketir.
Değişik numaralardaki amortisor yağları motorun karakteristik ve kullanım amacına göre değişir yada kendi kullanımına gore değiştire bilirsin yağ inceldikce akışkanlık hizlanacagindan daha hızlı tepkiler alacaksindir fakat bu temiz bir asfaltta başarılı bir amortisor yağ seçiminin normal veya hafif stabilize bir yoldada çok güven vereceği anlamına gelmez ince yağ çok iyidir gibi bir algı oluşmasın kafamda yani.

Discovery cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Verdiğin bilgiler için teşekkürler.
Şu durumda seçeceğimiz yağın 5 - 7,5 - 10 numara olmasını motorumuzun karakterine bakarak seçeceğiz anlaşılan. (Benim amortisörün keçeleri yenilettim ama içinde gres mi var yoksa WD40 mı bilmiyoruz. Cahilliğe gel...)
Ara
Cevapla
#38

Zaten o ilk resimlerdeki zincirli ağaç kesme motoru ile Alperin amortisör keçelerini değiştirmişse Barış ustadan başka yere gidilmez. :) Ben bunları gördükten sonra bırakın motoru kendi keçemi bile Barış ustada değiştirmeyi düşünüyorum artık. :) (ara sıra kaçırıyor) :):alkış: Baksanıza adam aşmış ustalıkta yeni boyut. Ben inanıyorum Barış tornavida ile ormanda ağaç kesiyordur.

Pantolonunu çıkartmadan alabileceğin en büyük zevktir motorsiklet...
Ara
Cevapla
#39

Öğrendiğim kadarıyla kalın amortisör yağı amortisörleri sertleştirdiğinden bozuk yolarda tavsiye edilen bir durum. Lastiğin yolla olan bağının kesilmemesi sebebiyle. Tabi sana etkisi farklı olur. Yumuşak amortisör ise darbeyi daha iyi emer sen bir şey hissetmezsin ancak lastik yolda durmaz. O yüzden karışım da kullanılıyor. Sürüş zevkine göre ayar deneyerek yapılmalı sanırım. Ayrıca yumuşak amortisör yüksek hızlarda kafa sallamaya daha meyilli oluyormuş.
Ara
Cevapla
#40

Kece demeyin hic randumsn alamadim hep patlıyor nedense :sinirli:

MOTORCUYA SAYGI LÜTFEN:vınn:
Ara
Cevapla


Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi