03-28-2013, 09:56 AM
Sayın Kutay benim reklamla ne işim olur allah aşkına. Bilgi ve tecrübe kıymetlidir motosiklet olayında kendim hallederim demek pek akıllıca değil zaman ister ve kesin başına kötü bir şeyler gelir. Dönüş yada viraj dediğimiz şey bambaşka bir şey. Fizik kanunları zaten iki tekerlekli bir aletin devrilmeden gitmesini sağlıyor yani düz yolda 300-500 basmak mesele değil pek. Bir çoğumuzu terleten anlar yavaş süratlerde manevralar yada yüksek süratlerde dönüşlerdir. Hemen bütün eğitimlerde de bu konulara önem verilir. Tabiki gaz kontrol, panik fren vs. teknikler gibi bir sürü detay var. Bunları kendi kendine yada eş dost arkadaş tavsiyesi ile öğrenmek zor diye düşünüyorum.
Farklı motosiklet markaları eğitimler veriyor bu eğitimlerde sana kıyafet motosiklet ve pist sağlıyor tabiki bir bedeli olacak. Bazı kurslar yada kurumlarda bazı markaları öne çıkarır sponsorluk vs. bir bağlantıları vardır. Bunlarda normaldir piyasa kuralları yani.
Bu güne kadar allaha şükür önemli bir hata yapmamamı Honda'nın eğitimlerine borçluyum, evet bir sürü para verdim fakat helal olsun diyorum.
OMM'ye gelince BMW kullanmayanı adam yerine koymazlar evet havalıdırlar fakat hiç umurumda değil. Hem kapalı alan hemde yol eğitimlerinden çok şey öğrendim. Ben ne alabildiğime bakarım. Ayrıca kısa bir zaman öncesine kadar ücretsizdi sanırım şimdi bir miktar ücret alınıyor.
Bu konu başlığına gelince biraz ekstrem bir konu yüksek hızlarda özellikle viraj teknikleri, zaman ve parası olan kaçırmasın derim. Ayrıca bol teorik bilgi pratik yapılmazsa bir işe yaramıyor. Kitaplar her detayı yazamaz. Seni sürüş sırasında izleyen bir çift eğitmen gözü yerine geçmez.
Gözlemli eğitimlerde eğitmenin motor üzerinde iki metre arkanda yada yanında sen yusuf amcayla sürerken "dizlerini yapıştır", debriyajdan elini çek", "iki parmakla fren sıkma", kafanı çevir", dirseğini kır", "omuzunu düşür", "ileri bak" vs. diye sana bağırıp çağırmasının kalıcı etkisini hiç bir kitap veremez.
Kısaca, özellikle yeni başlayan kardeşlerime derimki, çok para değil bir 300-500 lira eğitime ayırın bu hayatta kalmanız için çok para değil. Bazen havam olsun diye bazı güvenlik donanımına milyarlar veren yeni başlayanlarda biliyoruz.
Tabi en büyük tehlike "ne gerek var ben zaten biliyorum" düşüncesidir.
Farklı motosiklet markaları eğitimler veriyor bu eğitimlerde sana kıyafet motosiklet ve pist sağlıyor tabiki bir bedeli olacak. Bazı kurslar yada kurumlarda bazı markaları öne çıkarır sponsorluk vs. bir bağlantıları vardır. Bunlarda normaldir piyasa kuralları yani.
Bu güne kadar allaha şükür önemli bir hata yapmamamı Honda'nın eğitimlerine borçluyum, evet bir sürü para verdim fakat helal olsun diyorum.
OMM'ye gelince BMW kullanmayanı adam yerine koymazlar evet havalıdırlar fakat hiç umurumda değil. Hem kapalı alan hemde yol eğitimlerinden çok şey öğrendim. Ben ne alabildiğime bakarım. Ayrıca kısa bir zaman öncesine kadar ücretsizdi sanırım şimdi bir miktar ücret alınıyor.
Bu konu başlığına gelince biraz ekstrem bir konu yüksek hızlarda özellikle viraj teknikleri, zaman ve parası olan kaçırmasın derim. Ayrıca bol teorik bilgi pratik yapılmazsa bir işe yaramıyor. Kitaplar her detayı yazamaz. Seni sürüş sırasında izleyen bir çift eğitmen gözü yerine geçmez.
Gözlemli eğitimlerde eğitmenin motor üzerinde iki metre arkanda yada yanında sen yusuf amcayla sürerken "dizlerini yapıştır", debriyajdan elini çek", "iki parmakla fren sıkma", kafanı çevir", dirseğini kır", "omuzunu düşür", "ileri bak" vs. diye sana bağırıp çağırmasının kalıcı etkisini hiç bir kitap veremez.
Kısaca, özellikle yeni başlayan kardeşlerime derimki, çok para değil bir 300-500 lira eğitime ayırın bu hayatta kalmanız için çok para değil. Bazen havam olsun diye bazı güvenlik donanımına milyarlar veren yeni başlayanlarda biliyoruz.
Tabi en büyük tehlike "ne gerek var ben zaten biliyorum" düşüncesidir.