Yorumları: 3,688
Konuları: 269
Kayıt Tarihi: Mar 2011
İyi işte adam açıkça diyor. "uçtu aklım zekam falan"
Adamın kafaya bak kamikaze pilotlarının taktığından. Yani intahara meyilli :]
Şimdi şaka bir yana her tarzın farklı teknikleri var ve iyi seçim yapmak lazım.
Ben hiç birini ne küçük görüyorum nede çok önemsiyorum. Motosiklet zaten riskleri bolca barındıran bir keyif işi. Yarış tarzı ise bence en risklisi hele cahil cesareti olan bir adam için.
Bakın motosiklet karmaşık teknik bir alet ve belli fizik yasaları ile çalışıyor ve hareket ediyor. Bana göre bu alete binecek kişi teknik adam olacak yani anlayacak bu makinenin çalışma ve hareket prensiplerinden. Anlayacakki öngörülerde bulunabilecek önlem alacak karar verecek uygulayacak.
Ne demek istiyorum. İyi bir sürücüye hiç tanımadığı bir makine verin alır kullanır ve ilk bir iki dönüşte duyumsadığı verilerden makinenin dönüşlerdeki limitlerini size söyleyiverir. O'nun beyni artık tüm hesaplamaları otomatik yapar karara verir ve uygular. Ne yapacağım diye düşünmez bile.
Başka bir örnek, 30hp bir orta sınıf makine kullanan kişi 150Hp bir yarış makinesine bindiğinde aynı alıştığı gaz açma miktarları ile her hızlanmada kendisini yerde bulacağını çok iyi bilir ve hiç denememiş olsa bile beyni yeni kontrollere otomatik kaslarını adapte ediverir.
Hem aptal cesareti hemde teknik bilgisizlik en kötüsü olsa gerek. Böyle adamları her makineden uzak tutmak lazım.
(Son Düzenleme: 10-27-2011, 06:59 AM, Düzenleyen:
Cihan.)
Yorumları: 4,266
Konuları: 97
Kayıt Tarihi: Dec 2010
15hp, 30hp ve 150hp aslında çok fazla fark yoktur diye düşünüyorum ben. Neden mi öyle düşünüyorum çünkü hepsi iki teker ve tehlikeleri aynı.
Önemli olan kullanmaya çalıştığın makinananın sınırlarını bilmen, ve alışman. Bunlar zamanla oturan şeyler.
Bisikletten 125cc ye geçmek çok zordur demiş gibi oluruz bu cc farkını.
150 hp'lik bir makinan varsa 2-3 günde sınırları zorlamamak lazım, yani altındaki enduro bile olsa kullanması güven , özveri ve tecrübe ister.
Ben neden bunları yazıyorumki motosiklet şeytan işi kardeşim , kullanmayın hatta :]
(Son Düzenleme: 10-27-2011, 07:24 AM, Düzenleyen:
emomen.)
Yorumları: 3,744
Konuları: 59
Kayıt Tarihi: Dec 2010
Evet işin aslı motor tamamen Cihan abininde bahsettiği gibi belli kuralları olan bir araç ve bunu kullanırken sınırlarını bilmen iyi tanıman gerekir. Yapısı gereği bütün motorlar aynıdır fark olarak aralarında güç, tork gibi bazı değiklikler vardır ve yüksek güçteki motorları kullanmak tamamenk kişinin kendi cesareti ile ilgili bir durumdur. :tamam:
Yorumları: 3,688
Konuları: 269
Kayıt Tarihi: Mar 2011
Abi olaylar çok farklı.
Mesela hep duyarız kullanırken 2sn'den fazla bakışlarını bir yere kilitleme diye.
Bu gibi uyarılar normal şartlarda geçerli şeyler. Aşağıda iki farklı süratte 2sn'de alınan yol var. Bu şu demek 250 ile giderken kaç yapıyorum diye km. saatine bakıverdin, 140m önünden giden (ki normalde çok uzun bir aralık) araç frene bastı ve tekrar yola bakışını çevirdiğinde o aracın üzerindesin. Zaten o süratlerde bakışın belki 500m ilerilerde olmalı. Bu basit hesap ve ön görüleri yapamayan birisinin çok yüksek hızlarda araçların kıçında gidip ani sollamalar yaptığını ben çok gördüm. Nedir şimdi bu? Tam bir ahmaklık.
Demek istediğim bu. Değişen şartlarsa hesaplamaları doğru yapabilmek ve önlem almasını bilmek.
250km...................2sn....................140m
70km...................2sn.....................38m
Yorumları: 3,744
Konuları: 59
Kayıt Tarihi: Dec 2010
(10-27-2011, 08:00 AM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Abi olaylar çok farklı.
Mesela hep duyarız kullanırken 2sn'den fazla bakışlarını bir yere kilitleme diye.
Bu gibi uyarılar normal şartlarda geçerli şeyler. Aşağıda iki farklı süratte 2sn'de alınan yol var. Bu şu demek 250 ile giderken kaç yapıyorum diye km. saatine bakıverdin, 140m önünden giden (ki normalde çok uzun bir aralık) araç frene bastı ve tekrar yola bakışını çevirdiğinde o aracın üzerindesin. Zaten o süratlerde bakışın belki 500m ilerilerde olmalı. Bu basit hesap ve ön görüleri yapamayan birisinin çok yüksek hızlarda araçların kıçında gidip ani sollamalar yaptığını ben çok gördüm. Nedir şimdi bu? Tam bir ahmaklık.
Demek istediğim bu. Değişen şartlarsa hesaplamaları doğru yapabilmek ve önlem almasını bilmek.
250km...................2sn....................140m
70km...................2sn.....................38m
Bu tarz hızlarda çok nadir gösterge panelini kullanıyoruz zaten, göz ve beyin devamlı olabilecek olasılık ve kaçış yolu hesaplamaları ile meşgul oluyor. Çok kısa sürede bunun hesabını yapman gerekiyor bence bu ileri zekalı insanların yapacağı birşey :)
Yorumları: 3,688
Konuları: 269
Kayıt Tarihi: Mar 2011
(10-27-2011, 08:15 AM)MaRaNtZz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: (10-27-2011, 08:00 AM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Abi olaylar çok farklı.
Mesela hep duyarız kullanırken 2sn'den fazla bakışlarını bir yere kilitleme diye.
Bu gibi uyarılar normal şartlarda geçerli şeyler. Aşağıda iki farklı süratte 2sn'de alınan yol var. Bu şu demek 250 ile giderken kaç yapıyorum diye km. saatine bakıverdin, 140m önünden giden (ki normalde çok uzun bir aralık) araç frene bastı ve tekrar yola bakışını çevirdiğinde o aracın üzerindesin. Zaten o süratlerde bakışın belki 500m ilerilerde olmalı. Bu basit hesap ve ön görüleri yapamayan birisinin çok yüksek hızlarda araçların kıçında gidip ani sollamalar yaptığını ben çok gördüm. Nedir şimdi bu? Tam bir ahmaklık.
Demek istediğim bu. Değişen şartlarsa hesaplamaları doğru yapabilmek ve önlem almasını bilmek.
250km...................2sn....................140m
70km...................2sn.....................38m
Bu tarz hızlarda çok nadir gösterge panelini kullanıyoruz zaten, göz ve beyin devamlı olabilecek olasılık ve kaçış yolu hesaplamaları ile meşgul oluyor. Çok kısa sürede bunun hesabını yapman gerekiyor bence bu ileri zekalı insanların yapacağı birşey :)
Çok doğru Hamit, bende bunu diyorum işte. :çiçek:
Yorumları: 3,744
Konuları: 59
Kayıt Tarihi: Dec 2010
(10-27-2011, 08:29 AM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: (10-27-2011, 08:15 AM)MaRaNtZz Adlı Kullanıcıdan Alıntı: (10-27-2011, 08:00 AM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Abi olaylar çok farklı.
Mesela hep duyarız kullanırken 2sn'den fazla bakışlarını bir yere kilitleme diye.
Bu gibi uyarılar normal şartlarda geçerli şeyler. Aşağıda iki farklı süratte 2sn'de alınan yol var. Bu şu demek 250 ile giderken kaç yapıyorum diye km. saatine bakıverdin, 140m önünden giden (ki normalde çok uzun bir aralık) araç frene bastı ve tekrar yola bakışını çevirdiğinde o aracın üzerindesin. Zaten o süratlerde bakışın belki 500m ilerilerde olmalı. Bu basit hesap ve ön görüleri yapamayan birisinin çok yüksek hızlarda araçların kıçında gidip ani sollamalar yaptığını ben çok gördüm. Nedir şimdi bu? Tam bir ahmaklık.
Demek istediğim bu. Değişen şartlarsa hesaplamaları doğru yapabilmek ve önlem almasını bilmek.
250km...................2sn....................140m
70km...................2sn.....................38m
Bu tarz hızlarda çok nadir gösterge panelini kullanıyoruz zaten, göz ve beyin devamlı olabilecek olasılık ve kaçış yolu hesaplamaları ile meşgul oluyor. Çok kısa sürede bunun hesabını yapman gerekiyor bence bu ileri zekalı insanların yapacağı birşey :)
Çok doğru Hamit, bende bunu diyorum işte. :çiçek:
Cihan abi yapmış olduğumuz açıklamalar ile umarım sıfır veya çok az tecrübe ile bu tarz motorlara merak duyan, satın almak isteyen arkadaşlara nekadar tehlikeli bir girişimde olduğunu tarif edebildiğimizi umuyorum :alkış:
Değerli açıklamalarınız için çok teşekkür ederim. :çiçek:
Yorumları: 4,266
Konuları: 97
Kayıt Tarihi: Dec 2010
(10-27-2011, 08:00 AM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Abi olaylar çok farklı.
Mesela hep duyarız kullanırken 2sn'den fazla bakışlarını bir yere kilitleme diye.
Bu gibi uyarılar normal şartlarda geçerli şeyler. Aşağıda iki farklı süratte 2sn'de alınan yol var. Bu şu demek 250 ile giderken kaç yapıyorum diye km. saatine bakıverdin, 140m önünden giden (ki normalde çok uzun bir aralık) araç frene bastı ve tekrar yola bakışını çevirdiğinde o aracın üzerindesin. Zaten o süratlerde bakışın belki 500m ilerilerde olmalı. Bu basit hesap ve ön görüleri yapamayan birisinin çok yüksek hızlarda araçların kıçında gidip ani sollamalar yaptığını ben çok gördüm. Nedir şimdi bu? Tam bir ahmaklık.
Demek istediğim bu. Değişen şartlarsa hesaplamaları doğru yapabilmek ve önlem almasını bilmek.
250km...................2sn....................140m
70km...................2sn.....................38m
Cihan abi 600f'i aldığım gün geldi aklıma :] yusufla kanki olmuştum.
Yorumları: 3,688
Konuları: 269
Kayıt Tarihi: Mar 2011
(10-27-2011, 08:53 AM)emomen Adlı Kullanıcıdan Alıntı: (10-27-2011, 08:00 AM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Abi olaylar çok farklı.
Mesela hep duyarız kullanırken 2sn'den fazla bakışlarını bir yere kilitleme diye.
Bu gibi uyarılar normal şartlarda geçerli şeyler. Aşağıda iki farklı süratte 2sn'de alınan yol var. Bu şu demek 250 ile giderken kaç yapıyorum diye km. saatine bakıverdin, 140m önünden giden (ki normalde çok uzun bir aralık) araç frene bastı ve tekrar yola bakışını çevirdiğinde o aracın üzerindesin. Zaten o süratlerde bakışın belki 500m ilerilerde olmalı. Bu basit hesap ve ön görüleri yapamayan birisinin çok yüksek hızlarda araçların kıçında gidip ani sollamalar yaptığını ben çok gördüm. Nedir şimdi bu? Tam bir ahmaklık.
Demek istediğim bu. Değişen şartlarsa hesaplamaları doğru yapabilmek ve önlem almasını bilmek.
250km...................2sn....................140m
70km...................2sn.....................38m
Cihan abi 600f'i aldığım gün geldi aklıma :] yusufla kanki olmuştum.
Emrullah zaten o konuda seni hep örnek gösteriyorum. Yani vaz geçmeyi bilmekde lazım. :çiçek:
Yorumları: 3,744
Konuları: 59
Kayıt Tarihi: Dec 2010
(10-27-2011, 08:53 AM)emomen Adlı Kullanıcıdan Alıntı: (10-27-2011, 08:00 AM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Abi olaylar çok farklı.
Mesela hep duyarız kullanırken 2sn'den fazla bakışlarını bir yere kilitleme diye.
Bu gibi uyarılar normal şartlarda geçerli şeyler. Aşağıda iki farklı süratte 2sn'de alınan yol var. Bu şu demek 250 ile giderken kaç yapıyorum diye km. saatine bakıverdin, 140m önünden giden (ki normalde çok uzun bir aralık) araç frene bastı ve tekrar yola bakışını çevirdiğinde o aracın üzerindesin. Zaten o süratlerde bakışın belki 500m ilerilerde olmalı. Bu basit hesap ve ön görüleri yapamayan birisinin çok yüksek hızlarda araçların kıçında gidip ani sollamalar yaptığını ben çok gördüm. Nedir şimdi bu? Tam bir ahmaklık.
Demek istediğim bu. Değişen şartlarsa hesaplamaları doğru yapabilmek ve önlem almasını bilmek.
250km...................2sn....................140m
70km...................2sn.....................38m
Cihan abi 600f'i aldığım gün geldi aklıma :] yusufla kanki olmuştum.
O konuda takdir ediyorum Emrullah seni :alkış: