Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Motosiklet Uzun Yol Tavsiyeleri: Ne Giymeli?
#1

Aslında yolculuğa çıkmak için hiçbirşeye ihtiyacınız yok! Sadece istemeniz yeterli. Sonrasında yanınıza gerekli dokümanları (pasaport, kimlik, ehliyet, v.b.) ve kredi kartınızı alıp motosikletinize atlayarak maceraya başlayabilirsiniz. Zaman dediğinizi duyar gibiyim İsterseniz o da oluyor. Belki hemen olmuyor ama zamanla bir şekilde farkında olmadan ortamı ona göre hazırlıyorsunuz.
Yok ben öyle çat kapı çıkamam, yolculuk öncesi uzun yol hazırlıklarını da seviyorum diyorsanız, okumaya devam edin yaptığım uzun yol tecrübelerimden 5 konu başlığı altında notlar aktaracağım.

Konular;
Ne giymeli?
Ne götürmeli?
Motosikleti hazırlama
Nasıl ve Nereye gitmeli?
Kontrol Listesi!



Ne Giymeli?

İşin özeti uzun motosiklet yolculuklarında sizi koruyacak ve değişken hava koşullarına karşı konforlu seyahat etmenizi sağlayacak malzemeler giymeniz gerekiyor. Hazırlıklarınızı ortalama 0-35 derece sıcaklıklara göre yapmanız gerekiyor. Çok katlı giyenebileceğiniz kıyafetler değişen hava sıkcaklığına göre vucut sıcaklığınızı ayarlamanızda çok yardımcı olacaktır.

Soğuk Hava

Soğuk hava koşullarına her zaman hazır olmalısınız. Yaz olmasına sakın aldanmayın. Temmuz ayında Alp dağlarında hava 3 dereceye kadar düşebiliyor. Yanınıza polar gibi sizi sıcak tutacak malzemeler alın. Özellikle rüzgar sizi çok üşütür, rüzgar önleyici malzemeleri çantanızda bulundurun. Üzerinize giyeceğiniz yağmurluk da sizi rüzgara karşı koruyacaktır. Vucut sıcaklığının büyük çoğunluğu boyun bölgesinden kaybedilir, bandana veya buff gibi boynunuzu kapatacak özellikle rüzgar girmesini önleyecek birşey sakın unutmayın.

Sıcak Hava

Sıcak hava durumu biraz daha zor. Çok katlı giyinmek sizi hem soğuk hem sıcağa karşı hazırlıklı olmanızı sağlar. Sıcak havada en büyük sorun terlemektir. Onun için içinize sporcuların kullandığı gibi sentetik malzemeler giymek sizi daha kuru tutucaktır. Sentetik malzemeler suyu tutmazlar, hafiflerdir ve kolay yıkanıp, kuruyabilirler. Sıcak da olsa uzun kollu giyinmenizi tavsiye ederim. Kollarınız çok terliyor ve monta yapışıyor.

Yağmur

Yolcuğunuzda yağmur yağmayacak diye düşünüyorsanız kesinlikle yanılıyorsunuz. Yağmur sizi bir yerde muhakkak yakalayacak. Onun için herzaman hazırlıklı olun ve yanınızda alt/üst veya tulum yağmukluk bulundurun. Sakın motunuza ya da pantolonuza güvenmeyin! Alplerde 3 gün hiç durmayan bir sağnak yağmur altında sürüş yaptım. Uzun süre yağmurlu sürüşlerde motor kıyafetleriniz suyu emecektir. Belki içine geçirmeyecetir ama dış katman ıslak kalacağı için yediğiniz rüzgar yüzünden vucut sıcaklığınız düşecetir. Ayrıca konakladığınız yere göre mazemenizi kurutamazsanız ertesi gün ıslak olarak tekrar giymek zorundasınız.

Güneş

Güneş herzaman sürüşü zorlaştıran bir durum. Önden vursa ters ışıkta kalıyorsunuz karşıdan geleni göremiyorsunuz. Arkadan vursa yolu çok aydınlatıyor gözünüz parlıyor resmen. Onun için yanınıza güneş gözlüğü alın. Hatta kendinden güneşliği olan kaskları şiddetle öneriyorum. Güneşli bir havada dağ yolarında gidiyorsanız tünel giriş çıkışları ve gölgeye düşen yamaçlarda güneş gözlüğü veya koyu vizör sizi tehliye atar. Kolaylıkla açıp kapayabileceğiniz güneş gözlüklerini tavsiye ederim.
Unutmadan buradan kask üreticilerine sesleniyorum vizörlerin genelde buğu önleyicisi oluyor fakat güneşliklerin olmuyor. Soğuk ve güneşli havada sürüş yapıyorsanız güneşlikler buğu yapıyor, önünüzü göremiyorsunuz. Buğu önleyici bulundurmada fayda var.

Mont / Pantalon

Evet şimdiye kadar hep iç giyimden bahsettim. Peki mont nasıl olmalı? Bence 4 mevsim montlar uzun geziler için çok idealler. Yazlık olanlar soğukta, kışlık olanlar da sıcakta bayıltıyor. 4 mevsim bir mont soğuk havada içliğini takıp, içine birden fazla kat giyerek ve dışına da bir yağmurluk giyerek kullanılabilir. Aynı şekilde sıcak havada içliğini çıkarıp, havalandırma deliklerini açarak ve içine de uzun kollu sentetik bir kıyafet giyerek konforlu bir seyahat sağlayabilir.

Kask

Her zaman Full-Face (tam kapalı) veya Flip-Up (önü açılabilen) kask kullanın. Uzun yol, kısa yol fark etmez! Bunun dışında açık renk kasklar sıcak havalarda nispeten daha serin oluyorlar. Ayrıca sizi daha görünür kılıyorlar. İçinde güneşliği olan ve vizör buğu sorununu çözmüş kaskları tercih edin. Havalandırmasının iyi olması veya vizörü küçük bir aralık açık bırakmaya izin veren kasklar sıcak sürüşlerde işe yarıyorlar.

Bot

Botunuzun iyi olması ve ayağınızı koruması çok önemli. Genelde ufak tefek düşmeşerde veya motoru devirmelerde ilk hasar alan yer ayağınız oluyor. Uzun bir yolculukda bunun olmasını istemezsiniz. Ayrıca ayağınızı yağmurda kuru tutmalı ve sıcak havalarda nefes alabiliyor olması önemli, yoksa 8 saat sıcakda motor sürdükten sonra botu uzağa koymak gerekebilir

Diğer Malzemeler

Kulak tıkacı unutmayın. Günlük kullanılanlar daha çok işinize yarıyabilir kullandıkça atarsınız. Tek kullanımlık almayacaksanız da yanınıza yedek alın. Su konusuda önemli. Her durduğunuzda su için, bunun için suya kolaylıkla ulaşabilecek malzemeler bakın.
Giyim kuşam ile ilgili uzun yol tecrübelerimden edindiklerimi aktardım. Bunlar tamamen benim kişisel görüşlerimdir ve her bir yolculuğumda çıkardığım derslerden derlenmiştir.

Minel Kümeler B RH+

İyi motorcu olmak! İyi insan olmaktır..

http://www.turkbikers.com
http://www.minelkumeler.tumblr.com
http://www.facebook.com/aequitas
Ara
Cevapla
#2

oldukça faydalı bir paylaşım Teşekkürler Minel.. :çiçek:

Şu kulak tıkacı olayını ART Teori eğitiminde de söylediler.. Desibeli azaltıyormuş, duymada sorun çıkartmıyor muş.. Eğer uzun yolculuklarda kullanılmazsa ilerleyen zamanlarda ciddi duyma bozukluklarına sebep oluyormuş..

Cihan abi konu hakkında bilgi alabilir miyiz?

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#3

Teşekkürler Minel.


Veysel aynen uzun mesafelerde rüzgar sesi ilerleyen dönemler için tehlikeli. Hemde baş ağrısı yapabiliyor.
Ara
Cevapla
#4

Minel verdiğin bilgiler için çok teşekkürler.

Veysel gardaşım akşam bırakırım sana bir kulaktıkacıda uzun yolculuklar için seyfoyada bir çözüm bulmamız gerek :)
Cevapla
#5

(02-01-2012, 02:37 PM)Baris Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Minel verdiğin bilgiler için çok teşekkürler.

Veysel gardaşım akşam bırakırım sana bir kulaktıkacıda uzun yolculuklar için seyfoyada bir çözüm bulmamız gerek :)

Seyfo 'nun motoru bırakması Motosiklet camiası için kesin çözümdür :]

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#6

Yüksek seviyede ses altında iş yapanlarda kalıcı işitme kaybı ne yazıkki yaşanıyor. Yani tıbben doğru. Burada önemli olan süre, yani ne kadar zaman yüksek sese maruz kalacağız. Tabi kısada olsa ne kadar yüksek sese maruz kaldığımızda önemli. Örnek 140 dB bir ses kısa sürede bizi ciddi işitme kaybına uğratabilir.

Motosiklet kullanırken 90 dB'e yaklaşan seslere maruz kaldığımız biliniyor. Bu seviyede bir iki saat sürmek işitme sinirlerini harap eder. Zaten bu sebeple ya sessiz bir kask yada kulak tıkacı öneriliyor.

Kesinlikle özellikle uzun yola çıkıyorsanız kulak tıkacı kullanın. Bizim için diğer önemli olanlar;

Huzursuzluk, uykusuzluk, sinirlilik, konsantrasyon bozukluğu

Çalışma etkinliğini azaltır, düşünmeyi engelleyebilir. Bellekle ilgili çalışmalar
yavaşlar

Karakter değişiklikleri, bunaltıların ağırlaşmasına yol açar. Çabuk sinirlenme ve kızgınlığa yol açabilir.

Ani gürültü kişide ani adrenalin deşarjı yaratarak kalp atış oranını, solunum sayısını, kan basıncını arttırmakta, dikkat azaltmakta

Bunlar bizim gibi sürücüler için olumsuz ne yazıkki.

Son olarak mesela 1 saat 70-80dB sese maruz kaldınız kesin %30 civarı işitme uçar gider. Geri dönüşü 10 saat sürer.

Ara
Cevapla
#7

(02-01-2012, 02:57 PM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Yüksek seviyede ses altında iş yapanlarda kalıcı işitme kaybı ne yazıkki yaşanıyor. Yani tıbben doğru. Burada önemli olan süre, yani ne kadar zaman yüksek sese maruz kalacağız. Tabi kısada olsa ne kadar yüksek sese maruz kaldığımızda önemli. Örnek 140 dB bir ses kısa sürede bizi ciddi işitme kaybına uğratabilir.

Motosiklet kullanırken 90 dB'e yaklaşan seslere maruz kaldığımız biliniyor. Bu seviyede bir iki saat sürmek işitme sinirlerini harap eder. Zaten bu sebeple ya sessiz bir kask yada kulak tıkacı öneriliyor.

Kesinlikle özellikle uzun yola çıkıyorsanız kulak tıkacı kullanın. Bizim için diğer önemli olanlar;

Huzursuzluk, uykusuzluk, sinirlilik, konsantrasyon bozukluğu

Çalışma etkinliğini azaltır, düşünmeyi engelleyebilir. Bellekle ilgili çalışmalar
yavaşlar

Karakter değişiklikleri, bunaltıların ağırlaşmasına yol açar. Çabuk sinirlenme ve kızgınlığa yol açabilir.

Ani gürültü kişide ani adrenalin deşarjı yaratarak kalp atış oranını, solunum sayısını, kan basıncını arttırmakta, dikkat azaltmakta

Bunlar bizim gibi sürücüler için olumsuz ne yazıkki.

Son olarak mesela 1 saat 70-80dB sese maruz kaldınız kesin %30 civarı işitme uçar gider. Geri dönüşü 10 saat sürer.

Abi peki piyasada satılan silikon tıkaçları taktığımız zaman 80DB kaç DB 'ye düşüyor ?


DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#8

(02-01-2012, 03:01 PM)VeYSeL Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(02-01-2012, 02:57 PM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Yüksek seviyede ses altında iş yapanlarda kalıcı işitme kaybı ne yazıkki yaşanıyor. Yani tıbben doğru. Burada önemli olan süre, yani ne kadar zaman yüksek sese maruz kalacağız. Tabi kısada olsa ne kadar yüksek sese maruz kaldığımızda önemli. Örnek 140 dB bir ses kısa sürede bizi ciddi işitme kaybına uğratabilir.

Motosiklet kullanırken 90 dB'e yaklaşan seslere maruz kaldığımız biliniyor. Bu seviyede bir iki saat sürmek işitme sinirlerini harap eder. Zaten bu sebeple ya sessiz bir kask yada kulak tıkacı öneriliyor.

Kesinlikle özellikle uzun yola çıkıyorsanız kulak tıkacı kullanın. Bizim için diğer önemli olanlar;

Huzursuzluk, uykusuzluk, sinirlilik, konsantrasyon bozukluğu

Çalışma etkinliğini azaltır, düşünmeyi engelleyebilir. Bellekle ilgili çalışmalar
yavaşlar

Karakter değişiklikleri, bunaltıların ağırlaşmasına yol açar. Çabuk sinirlenme ve kızgınlığa yol açabilir.

Ani gürültü kişide ani adrenalin deşarjı yaratarak kalp atış oranını, solunum sayısını, kan basıncını arttırmakta, dikkat azaltmakta

Bunlar bizim gibi sürücüler için olumsuz ne yazıkki.

Son olarak mesela 1 saat 70-80dB sese maruz kaldınız kesin %30 civarı işitme uçar gider. Geri dönüşü 10 saat sürer.

Abi peki piyasada satılan silikon tıkaçları taktığımız zaman 80DB kaç DB 'ye düşüyor ?

İyi bir tıkaç 30dB düşürür. Mesela silikon bir tıkaç
Ara
Cevapla
#9

Tıkaçı taktık Seyfo dan kurtulduk.-

Göz zevkimizi bozan Veysel için ne yapmalıyız ???



husqvarna_logo_2.jpg
Ara
Cevapla
#10

Bu yaz uzun yol bizi bekler, tam vaktinde ve yerinde paylaşım teşekkürler.
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: iliklik
04-20-2015, 11:42 AM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi