02-01-2012, 02:15 PM
Aslında yolculuğa çıkmak için hiçbirşeye ihtiyacınız yok! Sadece istemeniz yeterli. Sonrasında yanınıza gerekli dokümanları (pasaport, kimlik, ehliyet, v.b.) ve kredi kartınızı alıp motosikletinize atlayarak maceraya başlayabilirsiniz. Zaman dediğinizi duyar gibiyim İsterseniz o da oluyor. Belki hemen olmuyor ama zamanla bir şekilde farkında olmadan ortamı ona göre hazırlıyorsunuz.
Yok ben öyle çat kapı çıkamam, yolculuk öncesi uzun yol hazırlıklarını da seviyorum diyorsanız, okumaya devam edin yaptığım uzun yol tecrübelerimden 5 konu başlığı altında notlar aktaracağım.
Konular;
Ne giymeli?
Ne götürmeli?
Motosikleti hazırlama
Nasıl ve Nereye gitmeli?
Kontrol Listesi!
Ne Giymeli?
İşin özeti uzun motosiklet yolculuklarında sizi koruyacak ve değişken hava koşullarına karşı konforlu seyahat etmenizi sağlayacak malzemeler giymeniz gerekiyor. Hazırlıklarınızı ortalama 0-35 derece sıcaklıklara göre yapmanız gerekiyor. Çok katlı giyenebileceğiniz kıyafetler değişen hava sıkcaklığına göre vucut sıcaklığınızı ayarlamanızda çok yardımcı olacaktır.
Soğuk Hava
Soğuk hava koşullarına her zaman hazır olmalısınız. Yaz olmasına sakın aldanmayın. Temmuz ayında Alp dağlarında hava 3 dereceye kadar düşebiliyor. Yanınıza polar gibi sizi sıcak tutacak malzemeler alın. Özellikle rüzgar sizi çok üşütür, rüzgar önleyici malzemeleri çantanızda bulundurun. Üzerinize giyeceğiniz yağmurluk da sizi rüzgara karşı koruyacaktır. Vucut sıcaklığının büyük çoğunluğu boyun bölgesinden kaybedilir, bandana veya buff gibi boynunuzu kapatacak özellikle rüzgar girmesini önleyecek birşey sakın unutmayın.
Sıcak Hava
Sıcak hava durumu biraz daha zor. Çok katlı giyinmek sizi hem soğuk hem sıcağa karşı hazırlıklı olmanızı sağlar. Sıcak havada en büyük sorun terlemektir. Onun için içinize sporcuların kullandığı gibi sentetik malzemeler giymek sizi daha kuru tutucaktır. Sentetik malzemeler suyu tutmazlar, hafiflerdir ve kolay yıkanıp, kuruyabilirler. Sıcak da olsa uzun kollu giyinmenizi tavsiye ederim. Kollarınız çok terliyor ve monta yapışıyor.
Yağmur
Yolcuğunuzda yağmur yağmayacak diye düşünüyorsanız kesinlikle yanılıyorsunuz. Yağmur sizi bir yerde muhakkak yakalayacak. Onun için herzaman hazırlıklı olun ve yanınızda alt/üst veya tulum yağmukluk bulundurun. Sakın motunuza ya da pantolonuza güvenmeyin! Alplerde 3 gün hiç durmayan bir sağnak yağmur altında sürüş yaptım. Uzun süre yağmurlu sürüşlerde motor kıyafetleriniz suyu emecektir. Belki içine geçirmeyecetir ama dış katman ıslak kalacağı için yediğiniz rüzgar yüzünden vucut sıcaklığınız düşecetir. Ayrıca konakladığınız yere göre mazemenizi kurutamazsanız ertesi gün ıslak olarak tekrar giymek zorundasınız.
Güneş
Güneş herzaman sürüşü zorlaştıran bir durum. Önden vursa ters ışıkta kalıyorsunuz karşıdan geleni göremiyorsunuz. Arkadan vursa yolu çok aydınlatıyor gözünüz parlıyor resmen. Onun için yanınıza güneş gözlüğü alın. Hatta kendinden güneşliği olan kaskları şiddetle öneriyorum. Güneşli bir havada dağ yolarında gidiyorsanız tünel giriş çıkışları ve gölgeye düşen yamaçlarda güneş gözlüğü veya koyu vizör sizi tehliye atar. Kolaylıkla açıp kapayabileceğiniz güneş gözlüklerini tavsiye ederim.
Unutmadan buradan kask üreticilerine sesleniyorum vizörlerin genelde buğu önleyicisi oluyor fakat güneşliklerin olmuyor. Soğuk ve güneşli havada sürüş yapıyorsanız güneşlikler buğu yapıyor, önünüzü göremiyorsunuz. Buğu önleyici bulundurmada fayda var.
Mont / Pantalon
Evet şimdiye kadar hep iç giyimden bahsettim. Peki mont nasıl olmalı? Bence 4 mevsim montlar uzun geziler için çok idealler. Yazlık olanlar soğukta, kışlık olanlar da sıcakta bayıltıyor. 4 mevsim bir mont soğuk havada içliğini takıp, içine birden fazla kat giyerek ve dışına da bir yağmurluk giyerek kullanılabilir. Aynı şekilde sıcak havada içliğini çıkarıp, havalandırma deliklerini açarak ve içine de uzun kollu sentetik bir kıyafet giyerek konforlu bir seyahat sağlayabilir.
Kask
Her zaman Full-Face (tam kapalı) veya Flip-Up (önü açılabilen) kask kullanın. Uzun yol, kısa yol fark etmez! Bunun dışında açık renk kasklar sıcak havalarda nispeten daha serin oluyorlar. Ayrıca sizi daha görünür kılıyorlar. İçinde güneşliği olan ve vizör buğu sorununu çözmüş kaskları tercih edin. Havalandırmasının iyi olması veya vizörü küçük bir aralık açık bırakmaya izin veren kasklar sıcak sürüşlerde işe yarıyorlar.
Bot
Botunuzun iyi olması ve ayağınızı koruması çok önemli. Genelde ufak tefek düşmeşerde veya motoru devirmelerde ilk hasar alan yer ayağınız oluyor. Uzun bir yolculukda bunun olmasını istemezsiniz. Ayrıca ayağınızı yağmurda kuru tutmalı ve sıcak havalarda nefes alabiliyor olması önemli, yoksa 8 saat sıcakda motor sürdükten sonra botu uzağa koymak gerekebilir
Diğer Malzemeler
Kulak tıkacı unutmayın. Günlük kullanılanlar daha çok işinize yarıyabilir kullandıkça atarsınız. Tek kullanımlık almayacaksanız da yanınıza yedek alın. Su konusuda önemli. Her durduğunuzda su için, bunun için suya kolaylıkla ulaşabilecek malzemeler bakın.
Giyim kuşam ile ilgili uzun yol tecrübelerimden edindiklerimi aktardım. Bunlar tamamen benim kişisel görüşlerimdir ve her bir yolculuğumda çıkardığım derslerden derlenmiştir.
Yok ben öyle çat kapı çıkamam, yolculuk öncesi uzun yol hazırlıklarını da seviyorum diyorsanız, okumaya devam edin yaptığım uzun yol tecrübelerimden 5 konu başlığı altında notlar aktaracağım.
Konular;
Ne giymeli?
Ne götürmeli?
Motosikleti hazırlama
Nasıl ve Nereye gitmeli?
Kontrol Listesi!
Ne Giymeli?
İşin özeti uzun motosiklet yolculuklarında sizi koruyacak ve değişken hava koşullarına karşı konforlu seyahat etmenizi sağlayacak malzemeler giymeniz gerekiyor. Hazırlıklarınızı ortalama 0-35 derece sıcaklıklara göre yapmanız gerekiyor. Çok katlı giyenebileceğiniz kıyafetler değişen hava sıkcaklığına göre vucut sıcaklığınızı ayarlamanızda çok yardımcı olacaktır.
Soğuk Hava
Soğuk hava koşullarına her zaman hazır olmalısınız. Yaz olmasına sakın aldanmayın. Temmuz ayında Alp dağlarında hava 3 dereceye kadar düşebiliyor. Yanınıza polar gibi sizi sıcak tutacak malzemeler alın. Özellikle rüzgar sizi çok üşütür, rüzgar önleyici malzemeleri çantanızda bulundurun. Üzerinize giyeceğiniz yağmurluk da sizi rüzgara karşı koruyacaktır. Vucut sıcaklığının büyük çoğunluğu boyun bölgesinden kaybedilir, bandana veya buff gibi boynunuzu kapatacak özellikle rüzgar girmesini önleyecek birşey sakın unutmayın.
Sıcak Hava
Sıcak hava durumu biraz daha zor. Çok katlı giyinmek sizi hem soğuk hem sıcağa karşı hazırlıklı olmanızı sağlar. Sıcak havada en büyük sorun terlemektir. Onun için içinize sporcuların kullandığı gibi sentetik malzemeler giymek sizi daha kuru tutucaktır. Sentetik malzemeler suyu tutmazlar, hafiflerdir ve kolay yıkanıp, kuruyabilirler. Sıcak da olsa uzun kollu giyinmenizi tavsiye ederim. Kollarınız çok terliyor ve monta yapışıyor.
Yağmur
Yolcuğunuzda yağmur yağmayacak diye düşünüyorsanız kesinlikle yanılıyorsunuz. Yağmur sizi bir yerde muhakkak yakalayacak. Onun için herzaman hazırlıklı olun ve yanınızda alt/üst veya tulum yağmukluk bulundurun. Sakın motunuza ya da pantolonuza güvenmeyin! Alplerde 3 gün hiç durmayan bir sağnak yağmur altında sürüş yaptım. Uzun süre yağmurlu sürüşlerde motor kıyafetleriniz suyu emecektir. Belki içine geçirmeyecetir ama dış katman ıslak kalacağı için yediğiniz rüzgar yüzünden vucut sıcaklığınız düşecetir. Ayrıca konakladığınız yere göre mazemenizi kurutamazsanız ertesi gün ıslak olarak tekrar giymek zorundasınız.
Güneş
Güneş herzaman sürüşü zorlaştıran bir durum. Önden vursa ters ışıkta kalıyorsunuz karşıdan geleni göremiyorsunuz. Arkadan vursa yolu çok aydınlatıyor gözünüz parlıyor resmen. Onun için yanınıza güneş gözlüğü alın. Hatta kendinden güneşliği olan kaskları şiddetle öneriyorum. Güneşli bir havada dağ yolarında gidiyorsanız tünel giriş çıkışları ve gölgeye düşen yamaçlarda güneş gözlüğü veya koyu vizör sizi tehliye atar. Kolaylıkla açıp kapayabileceğiniz güneş gözlüklerini tavsiye ederim.
Unutmadan buradan kask üreticilerine sesleniyorum vizörlerin genelde buğu önleyicisi oluyor fakat güneşliklerin olmuyor. Soğuk ve güneşli havada sürüş yapıyorsanız güneşlikler buğu yapıyor, önünüzü göremiyorsunuz. Buğu önleyici bulundurmada fayda var.
Mont / Pantalon
Evet şimdiye kadar hep iç giyimden bahsettim. Peki mont nasıl olmalı? Bence 4 mevsim montlar uzun geziler için çok idealler. Yazlık olanlar soğukta, kışlık olanlar da sıcakta bayıltıyor. 4 mevsim bir mont soğuk havada içliğini takıp, içine birden fazla kat giyerek ve dışına da bir yağmurluk giyerek kullanılabilir. Aynı şekilde sıcak havada içliğini çıkarıp, havalandırma deliklerini açarak ve içine de uzun kollu sentetik bir kıyafet giyerek konforlu bir seyahat sağlayabilir.
Kask
Her zaman Full-Face (tam kapalı) veya Flip-Up (önü açılabilen) kask kullanın. Uzun yol, kısa yol fark etmez! Bunun dışında açık renk kasklar sıcak havalarda nispeten daha serin oluyorlar. Ayrıca sizi daha görünür kılıyorlar. İçinde güneşliği olan ve vizör buğu sorununu çözmüş kaskları tercih edin. Havalandırmasının iyi olması veya vizörü küçük bir aralık açık bırakmaya izin veren kasklar sıcak sürüşlerde işe yarıyorlar.
Bot
Botunuzun iyi olması ve ayağınızı koruması çok önemli. Genelde ufak tefek düşmeşerde veya motoru devirmelerde ilk hasar alan yer ayağınız oluyor. Uzun bir yolculukda bunun olmasını istemezsiniz. Ayrıca ayağınızı yağmurda kuru tutmalı ve sıcak havalarda nefes alabiliyor olması önemli, yoksa 8 saat sıcakda motor sürdükten sonra botu uzağa koymak gerekebilir
Diğer Malzemeler
Kulak tıkacı unutmayın. Günlük kullanılanlar daha çok işinize yarıyabilir kullandıkça atarsınız. Tek kullanımlık almayacaksanız da yanınıza yedek alın. Su konusuda önemli. Her durduğunuzda su için, bunun için suya kolaylıkla ulaşabilecek malzemeler bakın.
Giyim kuşam ile ilgili uzun yol tecrübelerimden edindiklerimi aktardım. Bunlar tamamen benim kişisel görüşlerimdir ve her bir yolculuğumda çıkardığım derslerden derlenmiştir.
Minel Kümeler B RH+
İyi motorcu olmak! İyi insan olmaktır..
http://www.turkbikers.com
http://www.minelkumeler.tumblr.com
http://www.facebook.com/aequitas