01-13-2013, 10:07 PM
ALINTI:
2007 yılından itibaren bildiğiniz üzere Fazer'ın 78 Hp lik modelleri piyasaya sürüldü.
Bende motosikleti ilk fuarda incelemiş ve görüntüde fark olmadığını (sadece sele yanında kask kilidi aksesuarı bulunuyor) hepimiz gördük. Benim en çok di,kkatimi çeken şey gaz kolu turunun 98 Hp den daha az olduğu idi.
Alt devirler ile olan ilgili sıkıntımızı giderir diye tahmin etmiş ama maalesef kullandıktan sonra hiçbir şeyin düzelmediğini fark etmiştim.
Peki nasil oldu da 98 Hp yi 78 Hp ye dusurdu bu arkadaslar diye de sürekli düşünüyordum ki ; Marmaris'te buluştuğumuz Malatya'dan Yaşar abi ve diğer arkadaşlar ile bu konuyu konuştuk. Lider Motor'un sahibi Ali ( http://www.malatyamotosiklet.com/ ) arkadaşımız ise 78 Hp olan motorunu 98 Hp ye nasil çıkardığını bize anlattı. Kendisine Teşekkür ediyoruz. Hatta yolda diğer 98 Hp ler ile kafa kafaya gidebildiğinide belirtti.
Anladığımız kadarı ile motorun çalışma sisteminde hiçbir değişiklik yapılmamış. Zaten ben 78 hp yi kullandığımda 130-140 lara kadar standart 98 Hp ile nerede ise hiçbir farkı olmadığını görmüştüm.
Fakat 140 dan sonra hızlanması azalıyor ve topspeed te ise gerçekten fark olduğunu bariz görebiliyorsunuz.
Neyse konuya geri dönersek; motorun çalışma prensibinde, ECU 'de vs. de hiçbir değişiklik olmadığını sadece gaz kelebeği ile ilgili bir işlemin yapıldığını öğrendik.
Nasıl mı 98 hp ye cıkaracaksınız ? :)
Motorunuzun sol tarafında deponun altından baktığınızda göreceğiniz gaz kolu kelebeklerine bağlı bir makara var. İşte o makaranın üzeri,ndeki stoppper tırnağından 78hp de bir tane daha var. :) O tırnağı oradan aldığınızda oldu da bitti 98 hp :)
VİDEODAKİ ANLATIM VE YAZILAN YAZIYA GÖRE BU OLAY SİZCE BU KADAR BASİT OLABİLİR Mİ?
2007 yılından itibaren bildiğiniz üzere Fazer'ın 78 Hp lik modelleri piyasaya sürüldü.
Bende motosikleti ilk fuarda incelemiş ve görüntüde fark olmadığını (sadece sele yanında kask kilidi aksesuarı bulunuyor) hepimiz gördük. Benim en çok di,kkatimi çeken şey gaz kolu turunun 98 Hp den daha az olduğu idi.
Alt devirler ile olan ilgili sıkıntımızı giderir diye tahmin etmiş ama maalesef kullandıktan sonra hiçbir şeyin düzelmediğini fark etmiştim.
Peki nasil oldu da 98 Hp yi 78 Hp ye dusurdu bu arkadaslar diye de sürekli düşünüyordum ki ; Marmaris'te buluştuğumuz Malatya'dan Yaşar abi ve diğer arkadaşlar ile bu konuyu konuştuk. Lider Motor'un sahibi Ali ( http://www.malatyamotosiklet.com/ ) arkadaşımız ise 78 Hp olan motorunu 98 Hp ye nasil çıkardığını bize anlattı. Kendisine Teşekkür ediyoruz. Hatta yolda diğer 98 Hp ler ile kafa kafaya gidebildiğinide belirtti.
Anladığımız kadarı ile motorun çalışma sisteminde hiçbir değişiklik yapılmamış. Zaten ben 78 hp yi kullandığımda 130-140 lara kadar standart 98 Hp ile nerede ise hiçbir farkı olmadığını görmüştüm.
Fakat 140 dan sonra hızlanması azalıyor ve topspeed te ise gerçekten fark olduğunu bariz görebiliyorsunuz.
Neyse konuya geri dönersek; motorun çalışma prensibinde, ECU 'de vs. de hiçbir değişiklik olmadığını sadece gaz kelebeği ile ilgili bir işlemin yapıldığını öğrendik.
Nasıl mı 98 hp ye cıkaracaksınız ? :)
Motorunuzun sol tarafında deponun altından baktığınızda göreceğiniz gaz kolu kelebeklerine bağlı bir makara var. İşte o makaranın üzeri,ndeki stoppper tırnağından 78hp de bir tane daha var. :) O tırnağı oradan aldığınızda oldu da bitti 98 hp :)
VİDEODAKİ ANLATIM VE YAZILAN YAZIYA GÖRE BU OLAY SİZCE BU KADAR BASİT OLABİLİR Mİ?