Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Kros ve Enduro Arasındaki Farklar
#1
Thumbs Up 

Çoğu arkadaşımız Kros ile Enduro arasında ki farkları karıştırıyor, bende bir yerde okuduğum yazıyı sizlerle paylaşıyorum..
Donald_Duck Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Kros (cross yazmiyoruz) motosikleti ve enduro ayni motordur, bazi aksesuar farkliliklari vardir.


Kros motorlari sadece arazide kullanilmak uzere detaylandirilirlar. Arazi tipi disli lastikleri asfaltta tutunmaz. Ayna, far, sinyal, gostergeler, yan destek, orta sehpa, yolcu basamaklari, bagaj -canta, on cam vb. arazi icin luks sayilabilecek, motor dusunce kirilip dokulebilecek hic bir aksesuari yoktur.

Trafige cikamazlar, dolayisi ile plakaya ihtiyaclari da yoktur. Parkura kamyon yada treyler ile tasinip, yeristan-geziden sonra sonra garaja ceklirler. Arazide tas, agac vb. cisimlere carpmamalari icin olabildigince yukseltilmislerdir. Suspansiyor ayarlari da serttir. Herhangi bir konfor saglayacak ozellikleri yoktur. Selesi one arkaya rahatca kaymayi saglayacak sekilde tek parcadir ve yere ulasmasi kolay olsun diye de son derece incedir.

Ornegin CRF 450R Motokros makinesi (motokros a MX de denir, aklinizda bulunsun)
Honda_SRF450R_06_2007_1024x768.jpg

Ayni motoru, trafige cikacak sekilde ve konfor aksesuarlari ile donatirsaniz bu bir "enduro" olur.

Ornegin yine ayni motor Honda CRF450X Enduro
010.jpg
Aralarinda hemen hic fark olmadigina dikkatinizi cekerim. Aslinda tek fark "plaka takilarak trafige cikabilecek hale getirilmis olmasi" dir.

Bunlarin disinda bir ucuncu (hep karistirilir) segment vardir, buna da "enduro-turing" denir, ki bu motor toprak yollar vb. hafif arazi + asfalt / stabilize yollar icin dusunulmus, uzun yollara dayanikli, dik oturusu ve genis selesi ile konforlu, yol motorlarina gore yuksek, MX e gore yumusak suspansiyonludur.

Ornegin Suzuki VStorm
suzuki_dl650_angle_hb_gobi_tn.jpg

ayrıca Benim motorum olan Yamaha XT 660R için de bazı arkadaşlar görüntüsüne aldanıp kros olduğunu idda etmektedir, ancak araziye yatkın Enduro dur..
Yamaha_XT660R_09_1024x768.jpg

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#2

tartışılır bir konu aslında...Çünkü gerçekten enduro ve kros motorlar ayrı iki segmenttir o yüzden yukardaki yazıya katılmıyorum..hem yukardaki yazıya bakarsak bir çok farklılık tanımlamış ve sadece bunlar eksilince kros olur demiş...peki o zaman ss makinaya bagaj takalım hafif dişli lastik takalım bi de sis farı al sana Enduro...olmaz dimi bana da olmaz gibi geldi...bu konu sadece firmaların ürettikleri modellere verdikleri segmentlerle değişebiliyor...Gerçek Enduro motor uzun yol için tasarlanmış rahat kullanımlıdır ve bu yüzden titreşimi azaltmak için genelde 3 kollu çelik alaşımlı jantlar kullanılır..kros motorlarda ise kesinilkle çelik tel jant kullanılır darbeye dayanıklı olsun diye...

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla
#3

(12-29-2010, 09:51 AM)Seçkin Tunalı Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  tartışılır bir konu aslında...Çünkü gerçekten enduro ve kros motorlar ayrı iki segmenttir o yüzden yukardaki yazıya katılmıyorum..hem yukardaki yazıya bakarsak bir çok farklılık tanımlamış ve sadece bunlar eksilince kros olur demiş...peki o zaman ss makinaya bagaj takalım hafif dişli lastik takalım bi de sis farı al sana Enduro...olmaz dimi bana da olmaz gibi geldi...bu konu sadece firmaların ürettikleri modellere verdikleri segmentlerle değişebiliyor...Gerçek Enduro motor uzun yol için tasarlanmış rahat kullanımlıdır ve bu yüzden titreşimi azaltmak için genelde 3 kollu çelik alaşımlı jantlar kullanılır..kros motorlarda ise kesinilkle çelik tel jant kullanılır darbeye dayanıklı olsun diye...

bunu yazan adam ss ile kıyaslamadığı için ufak farklılıklar vardır demiş seçkin ss e ne takarsan tak zaten motor yapısı gereği ss dir..

motoru değiştirmen lazım o zamanda zaten enduro yada kros olur Ay

ayrıca titreşim jant yapılarından ziyade enduro motorların genelde tek veya çift silindir olmasından kaynaklıdır Ay

makinanın kros olduğu jant larından tespit edilmez.. BMW 1200gs adv de tel jant benim makinada ama ikisi de kros değil..

gibi..

ayrıca bu yazıyı yazan adam Dünyaca kabul görmüş Motosiklet Teorisi kitabının yazarı..

heralde biraz bişeyler biliyordur :çiçek:

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#4

ben bütün tel jantlar kros tur demedimki sadece aradaki farkı belirtmek için dedim...ayrıca evet motoru gereği ss makinaya ne yaparsan yap ss makinadır..buna nazaran kross ve enduro motorlarında da segmentine göre motor kapasitesi değişir...genelde kross makinalarda tork u yüksek tutarak güçlü olaması sağlanır ama enduro makinalarda kross motorun hacmine ve ağırlığına göre değişen tork güçü endurolarda çok fazla değişiklik göstermez çünkü enduro motorlar daha çok konfor ve uzun yol için tasarlanır...

evet titreşim de silindir sayısı ve konumlarıda çok önemlidir...buda markaya göre değişir..BMW daha çok yatık silindir kullanır titreşimi en aza indirmek ve virajlarda daha çok denge sağlamak için...
valla yukarıdaki yazıyı isterse enduro motorun icatı yazsın bu bilgilerin doğrulunu kanıtlamaz..metametik değil çünkü bu iş..kesin sonucu yoktur..her motosiklet firması tüketicilerin istekleri doğrultusunda modeller üzerinde değişiklik yaparlar..bu değişiklikler bazen kross motorları enduro motor segmentine daha yakın hale getirir bazen de enduro üzerinde yapılan değişiklikler kross segmentine yakınlaştırır...ve bu yüzden bazı modeller ne endurodur nede kros...arada kalırlar...


burda asıl önemli olan bir segmenti saplantı haline getirmemek..eğer üzerine bindiğiniz motorsiklet sizin isteklerinizi karşılıyorsa ister enduro desinler ister kros ister super sport...herşey sizin zevkinize kalmıştır...

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla
#5

Kankalar, kavga etmeyin.
Vallahi ayırmam.

Slogan 1: Endurocu, Croscu kardeştir. Ayıran kalleştir.
Slogan 2: Endurocu, Croscu elele, yürüyelim genel geziye.
Ara
Cevapla
#6

yok be abi ne kavgası ikimizde sadece bilmediğimiz noktaları birbirimize gösteriyoruz :) yoksa muck Veyse'le...

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla
#7

xxxxxxxxx FLAŞ FLAŞ FLAŞ XXXXXXX
YILIN SON POLEMİĞİ

Seçkin ve Veyselin giriştiği cros ve enduro motosikletleri arasındaki farklar konulu tartışma yılın son günlerine damgasını vuracak gibi.
Hatta, bu tartışma 2011 yılına da sarkacak gibi görünüyor.

Gmk
Ara
Cevapla
#8

oke herkez görüş bildirsin ozaman :D

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla
#9

xxxxxxxxxx FLAŞ FLAŞ FLAŞ XXXXXXX
SON DAKİAK GELİŞMESİ

Yakın kaynaklardan aldığımız bilgiye göre;
2011 yılına kavgalı girmekistemeyen eski dostlar tartışmaya son verme eğilimindelermişşşşş.

Hatta, bu doğrultuda ilk zeytin dalı Seçkin'den gelmiş.
Kelimesine dokunmadan aynen aktarıyorum.
Alıntı:Gönderen Seçkin Tunalı - Bugün 12:49 PM
yok be abi ne kavgası ikimizde sadece bilmediğimiz noktaları birbirimize gösteriyoruz :) yoksa muck Veyse'le...

Gmk
Ara
Cevapla
#10

flaş flaş flaş Veysel bu tartışmadan sonra motorunu satıp Vstorm almaya karar verdiğini açıkladı!!!

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: ENGİN
11-22-2013, 07:00 PM
Son Mesaj Yazar: VeYSeL
05-23-2013, 08:34 AM
Son Mesaj Yazar: onur
11-28-2012, 08:46 AM
Son Mesaj Yazar: Ozgur.Baydar
09-30-2012, 10:40 AM
Son Mesaj Yazar: Seyit Tekirdağ
04-05-2012, 06:01 PM
Son Mesaj Yazar: GsrEra
02-04-2012, 10:10 PM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 2 Ziyaretçi