Çoğu arkadaşımız Kros ile Enduro arasında ki farkları karıştırıyor, bende bir yerde okuduğum yazıyı sizlerle paylaşıyorum..
ayrıca Benim motorum olan Yamaha XT 660R için de bazı arkadaşlar görüntüsüne aldanıp kros olduğunu idda etmektedir, ancak araziye yatkın Enduro dur..
Donald_Duck Adlı Kullanıcıdan Alıntı:Kros (cross yazmiyoruz) motosikleti ve enduro ayni motordur, bazi aksesuar farkliliklari vardir.
Kros motorlari sadece arazide kullanilmak uzere detaylandirilirlar. Arazi tipi disli lastikleri asfaltta tutunmaz. Ayna, far, sinyal, gostergeler, yan destek, orta sehpa, yolcu basamaklari, bagaj -canta, on cam vb. arazi icin luks sayilabilecek, motor dusunce kirilip dokulebilecek hic bir aksesuari yoktur.
Trafige cikamazlar, dolayisi ile plakaya ihtiyaclari da yoktur. Parkura kamyon yada treyler ile tasinip, yeristan-geziden sonra sonra garaja ceklirler. Arazide tas, agac vb. cisimlere carpmamalari icin olabildigince yukseltilmislerdir. Suspansiyor ayarlari da serttir. Herhangi bir konfor saglayacak ozellikleri yoktur. Selesi one arkaya rahatca kaymayi saglayacak sekilde tek parcadir ve yere ulasmasi kolay olsun diye de son derece incedir.
Ornegin CRF 450R Motokros makinesi (motokros a MX de denir, aklinizda bulunsun)
Ayni motoru, trafige cikacak sekilde ve konfor aksesuarlari ile donatirsaniz bu bir "enduro" olur.
Ornegin yine ayni motor Honda CRF450X Enduro
Aralarinda hemen hic fark olmadigina dikkatinizi cekerim. Aslinda tek fark "plaka takilarak trafige cikabilecek hale getirilmis olmasi" dir.
Bunlarin disinda bir ucuncu (hep karistirilir) segment vardir, buna da "enduro-turing" denir, ki bu motor toprak yollar vb. hafif arazi + asfalt / stabilize yollar icin dusunulmus, uzun yollara dayanikli, dik oturusu ve genis selesi ile konforlu, yol motorlarina gore yuksek, MX e gore yumusak suspansiyonludur.
Ornegin Suzuki VStorm
ayrıca Benim motorum olan Yamaha XT 660R için de bazı arkadaşlar görüntüsüne aldanıp kros olduğunu idda etmektedir, ancak araziye yatkın Enduro dur..