Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

BİLEĞİ BÜKMEK 2 KEITH CODE
#1

http://www.motosikletim.com.tr/urun/bile...-code.aspx

http://www.superbikeschool.com.tr/1.x/ed...nocache=L1
Ara
Cevapla
#2

Keiti amcayı tek geçerim bu konuda , kitabın pdf versiyonu vardı bende , bilgisayarı kurcalarım istiyenler için.
Ara
Cevapla
#3

evet emu atsana bana mail olarak ben hemen okim şunu
Ara
Cevapla
#4

banada atar mısın
Ara
Cevapla
#5

Arkadaşlar aşagıdaki linkte mevcut buyrun , 138 syf.

https://hotfile.com/dl/166055049/cc13688...ml?lang=tr
Ara
Cevapla
#6

Netten daha önce edinip okumuşluğum var. Her motosiklet kullanıcısının okuması gereken eğitici bir kaynak. Bir kere okuyup bırakmamak ara ara yeniden göz atıp bilgileri tazelemek gerek mutlaka. Harika bir paylaşım teşekkürler. :tamam:
Ayrıca videosu da nette kolaylıkla bulunabilir ama ben filmini izledim diye kitabı okumamazlık etmeyin. :P

No one lives forever...
Ara
Cevapla
#7

Cihan hocam, reklam kokan hareketler bunlar :çiçek:

Açıkçası, kitaba evet ama şu kurs veren kurumlara biraz kıl oluyorum.
California Superbike, OMM Riders, MotoAkademi, GİS Akademei vs. vs. vs..... Bir sürü.
Hepsinde bir " siz ne bok biliyorsunuz ki" havası..
Hepsinde bir " herşeyin en iyisini biz biliriz ", "siz 10 fırın ekmek yeseniz de olamazsınız" edaları.
Verecekleri eğitimler için bir kamyon para isterler ki, Türkiye şartlarına göre çok yüksektir istedikleri paralar.
Bu bölge, siyah giyer. Genelde aynalı ince güneş gözlüğü takarlar. Yaptıkları kilometreleri anlatmaya bayılırlar.

Bu nedenle benim gözümde M. Denizhan hocanın yeri başkadır. Mülayim, mütavazi ve hümanisttir.

Evet eğitim şart. Kask takmak gibi.
Ama şu eğitim işinden dolayı da yeni başlayanı, imkanı olmayanı, meraklıyı vs. soğutmamak lazım.
Pistlerde yarışacak olan gitsin eğitimini isterse yurt dışında alsın.
Ara
Cevapla
#8

(03-28-2013, 08:15 AM)MehmetK Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Cihan hocam, reklam kokan hareketler bunlar :çiçek:

Açıkçası, kitaba evet ama şu kurs veren kurumlara biraz kıl oluyorum.
California Superbike, OMM Riders, MotoAkademi, GİS Akademei vs. vs. vs..... Bir sürü.
Hepsinde bir " siz ne bok biliyorsunuz ki" havası..
Hepsinde bir " herşeyin en iyisini biz biliriz ", "siz 10 fırın ekmek yeseniz de olamazsınız" edaları.
Verecekleri eğitimler için bir kamyon para isterler ki, Türkiye şartlarına göre çok yüksektir istedikleri paralar.
Bu bölge, siyah giyer. Genelde aynalı ince güneş gözlüğü takarlar. Yaptıkları kilometreleri anlatmaya bayılırlar.

Bu nedenle benim gözümde M. Denizhan hocanın yeri başkadır. Mülayim, mütavazi ve hümanisttir.

Evet eğitim şart. Kask takmak gibi.
Ama şu eğitim işinden dolayı da yeni başlayanı, imkanı olmayanı, meraklıyı vs. soğutmamak lazım.
Pistlerde yarışacak olan gitsin eğitimini isterse yurt dışında alsın.


Mehmet abi kurunun yanında yaşı da yakma..
California Superbike,MotoAkademi, GİS Akademi bunlara gitmedim yorum yapamıyorum ancak OMM 'yi bilirim fiyatları çok abartı değil, eğitimleri de kötü değil..

Murat hocamızın yeri gönlümüzde başkadır :çiçek: Nisan ayı da geldi, F1 pisti bizi bekler :]

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#9

Sayın Kutay benim reklamla ne işim olur allah aşkına. Bilgi ve tecrübe kıymetlidir motosiklet olayında kendim hallederim demek pek akıllıca değil zaman ister ve kesin başına kötü bir şeyler gelir. Dönüş yada viraj dediğimiz şey bambaşka bir şey. Fizik kanunları zaten iki tekerlekli bir aletin devrilmeden gitmesini sağlıyor yani düz yolda 300-500 basmak mesele değil pek. Bir çoğumuzu terleten anlar yavaş süratlerde manevralar yada yüksek süratlerde dönüşlerdir. Hemen bütün eğitimlerde de bu konulara önem verilir. Tabiki gaz kontrol, panik fren vs. teknikler gibi bir sürü detay var. Bunları kendi kendine yada eş dost arkadaş tavsiyesi ile öğrenmek zor diye düşünüyorum.

Farklı motosiklet markaları eğitimler veriyor bu eğitimlerde sana kıyafet motosiklet ve pist sağlıyor tabiki bir bedeli olacak. Bazı kurslar yada kurumlarda bazı markaları öne çıkarır sponsorluk vs. bir bağlantıları vardır. Bunlarda normaldir piyasa kuralları yani.

Bu güne kadar allaha şükür önemli bir hata yapmamamı Honda'nın eğitimlerine borçluyum, evet bir sürü para verdim fakat helal olsun diyorum.
OMM'ye gelince BMW kullanmayanı adam yerine koymazlar evet havalıdırlar fakat hiç umurumda değil. Hem kapalı alan hemde yol eğitimlerinden çok şey öğrendim. Ben ne alabildiğime bakarım. Ayrıca kısa bir zaman öncesine kadar ücretsizdi sanırım şimdi bir miktar ücret alınıyor.

Bu konu başlığına gelince biraz ekstrem bir konu yüksek hızlarda özellikle viraj teknikleri, zaman ve parası olan kaçırmasın derim. Ayrıca bol teorik bilgi pratik yapılmazsa bir işe yaramıyor. Kitaplar her detayı yazamaz. Seni sürüş sırasında izleyen bir çift eğitmen gözü yerine geçmez.

Gözlemli eğitimlerde eğitmenin motor üzerinde iki metre arkanda yada yanında sen yusuf amcayla sürerken "dizlerini yapıştır", debriyajdan elini çek", "iki parmakla fren sıkma", kafanı çevir", dirseğini kır", "omuzunu düşür", "ileri bak" vs. diye sana bağırıp çağırmasının kalıcı etkisini hiç bir kitap veremez.

Kısaca, özellikle yeni başlayan kardeşlerime derimki, çok para değil bir 300-500 lira eğitime ayırın bu hayatta kalmanız için çok para değil. Bazen havam olsun diye bazı güvenlik donanımına milyarlar veren yeni başlayanlarda biliyoruz.

Tabi en büyük tehlike "ne gerek var ben zaten biliyorum" düşüncesidir.
Ara
Cevapla
#10

Keith CodeKeith Code'un çeyrek yüzyılı aşan bir süredeki motosiklet özgeçmişi;
1974
Tipik bir Kaliforniya yol yarışçısı haline dönüşür.
10 senelik bir aradan sonra pistlere geri döner.
4 kulüp yarışına katılır, bir ikisini kazanır.
1975
Birkaç yarışa daha katılır, hep ilk sırada bitirir.
Yoshimura adına kulüp yarışlarına girmeye başlar.
1976
Yoshimura için yarış ve testlere devam eder, birkaç yarış daha kazanır.
Kendi araştırmalarından yola çıkarak sürüş teknikleri hakkında yazmaya başlar.
Kulüp seviyesindeki yarışçılar için "Keith Code Sürücü Geliştirme Programını" başlatır. Son derece iyi neticeler alır. Öğrenci zamanları tur başına ortalama 7 saniye düşer. Basın kendisine "The Guru of Roadracing" lakabını takar.
Laguna Seca'da katıldığı ilk Superbike yarışında ilk üçe girer.
Görsel yetenekler üzerine araştırma yapmaya başlar.
Referans noktaları ve diğer ana görsel yetenekleri tanımlar.
1977
AFM klübü için yeni sürücü eğitim programını uygulamaya koyar.
Motorcycle Safety Foundation Eğitmenliği kursunu bitirir.
MSF kusları için sürücü yetiştirir.
1977 - 78
Sürüş teknikleri hakkında yarışçılara seminerler vererek keşiflerini paylaşmaya başlar.
Tekniklerini kendi üzerinde deneyerek Kaliforniya’da GP ve diğer sınıflarda 12 yarışta 11 birincilik kazanır..
1977 - 79
AFM yarış kulubü yönetim kurulu üyesi olur.
1979
Superbike yarışlarına son verir.
Brands Hatch yarış okulunda çalışıp kazandığı tecrübeler ile Amerika'ya yarış okulu kurmak üzere gelen, Richard Lovell ile California Superbike School'u kurar. Lovell 1987 senesinde kendi işini kurana kadar Code ile beraber çalışır.
1980
İlk yüksek performans okulu olan, The California Superbike School ilk dersini verir.
1981
Dirtrack yarışçısı Wayne Rainey'i pist için eğitmek üzere Kawasaki Motors Corp. ile anlaşır. Arkası çorap söküğü gibi gelir..
1982
Superbike School ülke çapında yayılır.
Hala satan ve çıkar çıkmaz en çok satanlar arasına giren, A Twist of the Wrist kitabını yazar.
Superbike şampiyonu Eddie Lawson, Superbike School derslerine girdikten sonra kitapta yorumlarını ve notlarını yazmayı kabul eder.
Keith, Eddie Lawson'dan Superbike School’da ders vermesini ister,Lawson kabul eder.
Birçok okul tarafından bugün kullanılan, frensiz sürücü eğitim yöntemini geliştirir.
1983
Sürüşü özel eğitim basamaklarına bölen ilk eğitmen olur.
Honda adına yarışan korkusuz fakat bol kaza yapan Steve Wise'ın antrenörü olur. Keith ile Wise, arka arkaya 13 Superbike and Formula 1 yarışının 11'inde ilk üçe girer.
1984
Kawasaki için Superbike şampiyonu Wes Cooley ile çalışmaya başlar. Code sadece bir yarış sonunda Cooley'i 7.liklerden ilk üçe soktuğunda Team Muzzy/Kawasaki takımından, Sparky Edmondson Keith Code'a "Ona ne yaptın, bugüne kadar böyle bir şey görmedim" der.
Panik-fren antreman motorunu geliştirir.
Ulusal dirttrack şampiyonu Ricky Graham'ı Honda için piste hazırlamaya başlar.
Birinci Twist kitabı Japoncaya tercüme edilir.
Birinci Twist kitabı Almancaya tercüme edilir ve anında en çok satanlar arasına girer.
Ulusal dirttrack şampiyonu Bubba Shobert'i Honda için piste hazırlamaya başlar. Bubba daha sonra Superbike şampiyonluğunu kazanır.
Dirttrack şampiyonu Doug Chandler'ı piste hazırlamaya başlar. Doug 3 Superbike şampiyonluğu kazanır
İlk adım adım yüksek performans sürücü eğitim programını hazırlar ve uygulamaya başlar.
Daha sonra 3 Ulusal Şampiyona kazanacak olan Donnie Greene'i çalıştırmaya başlar.
1985
Yarış pilotlarına The Soft Science of Roadracing Motorcycles kitabının taslağında bahsettiği teknikler hakkında seminerler vermeye başlar. Pilotlar anında netice almaya başlayınca kitap yayınlanır.
Wayne Rainey içeriği beğenir ve kitap notlarını yazar.
[b]1986

The Soft Science of Roadracing basılmaya devam eder ve halen yarışçılar için tek çalışma kitabıdır. Daytona Birincisi Dave Sadowski daha sonra Code'a, "Artık sana antrenör olarak ihtiyacım yok, zira tüm cevapların olduğu bir kitabım var" der.
Dünyanın ilk ve 21 yıldır hala 1 numara olan sürücü eğitim videosunu yazar, yönetir ve prodüktörlüğünü yapar.
Soft Science of Roadracing kitabı Japoncaya tercüme edilir.
1987
Eğitmen-öğrenci arası el işaretlerinin kullanıldığı pist eğitimini geliştirir.
Videolu motorlu eğitimi başlatır.
1988
Twist video'su Japoncaya çevrildi.
1989
Daha sonra Superbike Şampiyonu olan Thomas Stevens'la çalışmaya başladı.
Daytona ve birçok yarış kazanacak olan David Sadowski'ye antrenörlüğe başladı. İleriki yıllarda Dünya Superbike Şampiyonu olan Fred Merkel'le çalışmaya başladı. Society of Automotive Engineers'a (SAE) sürüş teknolojisi üzerine seminerler verdi.
1990
Dale Quarterly'e antrenörlük yapmaya başlar. Quarterly Ulusual Şampiyonluklar kazandığı gibi kaza yapmayı da bırakır.
Öğrencisi Doug Chandler ilk Superbike yarışını kazanır, zaferinin Keith'in antrenörlüğü sayesinde olduğunu ifade eder.
Twist video'su İspanyolcaya çevrilir.
Twist video'su Almancaya çevrilir.
Amerikan televizyonunda ilk defa tam sezon yarış yayınlanmasını sağlar.
Donnie Greene ile çalışmaya tekrar başlar. Greene bir Ulusal 250cc şamiyonluğu daha kazanır.
Avusturalya'daki ilk okulunu düzenler.
1991
Guatemala'daki ilk okulunu düzenler
Scott Russell'ı çalıştırmaya başlar. Russell, Superbike'da yarışmaya başlar ve Keith'e yardımları için teşekkür eder. Daha sonra ABD ve Dünya Superbike Şampiyonluklarını kazanır.
Öğrencileri ve son 10 yıllık eğitim başarıları nedeniyle, Motorcyclist Dergisinin Yılın Motorcusu ödülünü kazanır.
Jake Zemke'yi bir sezon çalıştırır. Jake daha sonra podyuma abone olur.
Mike Smith'i çalıştırır. Mike, Ulusal Formula USA şampiyonu olur.
1992
Fabrika pilotu Jamie James'i çalıştırır.
Chuck Graves Code'un öğrencisi olur ve Formula USA şampiyonu olur.
48 yaşında A Twist of the Wrist 2 için araştırma yapmak üzere 250cc de yarışmaya başlar. Yaşlı biri için çok iyi neticeler alır. Kulüp yarışlarında podyuma çıkar, bazı ulusal yarışlarda ilk 10'a girer.
Hızlı-dönüş sürüş teknolojisini keşfeder.
Bugün için hala yüksek performanslı sürüş için bir numara kitap kabul edilen Twist 2yi yazar.
Pivot-dönüş tekniğini keşfeder..
Motorcycle Safety Foundation tarafından sürücü güvenliği çalışmalarından dolayı şeref ödülüne layık görülür.
1993
Kanca-dönüş vücut pozisyonu tekniğini keşfeder.
Gaz Kontrolü hakkındaki dünyadaki ilk araştırmayı yayınlar.
Sürücü girdileri ve sürüşe olan etkileri hakkındaki araştırmalarını yayınlar.
Keyif için 250 Gp de yarışmaya devam eder.
Sportrider ve Motorcycle Consumer News'da köşesi yayınlanmaya başlar.
Twist 2 kitabı Almancaya tercüme edilir ve anında en çok satanlar arasına girer.
1994
Bisiklete ilgi duyar, bisiklet ayakkabıları için güvenliği arttırıcı bir aparat geliştirir.
Bisiklet alanında Yetti takımı sürücüsü Marla Strebb'i anlatan A Gear Higher kitabını yazar.
1995
Genel istek üzerine Avusturalya'ya ders vermek için tekrar gider.
Superbike School Avusturalya'yı kurar.
Superbike School eğitim formatını 4. Basamak halinde tekrar düzenler.
1996
İngiltere'de Superbike School'a başlar. Okullar ülke çapında bir numara olur.
Sürüş eğitmenleri için gelişmiş eğitim programları geliştirir.
Yeni eğitim teknikleri geliştirmek için Moto Liberty ile 125 GP okulları kurar.
Yeni eğitim formatının her tür sürücü için işe yaradığını göstermek için Sadece – Harley okulları açar.
Ben Bostrom, Keith ile çalışmaya başlar.
Eric Bostrom, Keith'den sürüş tavsiyeleri alır.
Roland Sands ile çalışır. (her yarış en az bir ila üç kere arası düşen) Sands düşmeyi bırakır ve Ulusal Şampiyonluğu kazanır.
1997
Dönüş Çalışmasını geliştirir: binlerce sürücüyü eğitmeye devam eder.
Sean Higby'i çalıştırır.
Higby 2 silindirli sınıfta başa oynar.
Okulun zaten başarılı olan egzersizlerine yeni Görüş Egzersizleri ilave eder.
Lean & Slide motorunu icat eder, patentini alır ve uygulamaya koyar.
1998
Tommy Hayden'ı çalıştırarak kazalardan ve kötü neticelerden kurtarıp tekrar zirveye çıkarır.
John Kocinski'yi çalıştırır. John bir sonraki sezon Dünya Şampionu olur.
Kontra dönüş tekniği ve vücutla dönüş sorunlarına karşı No BS motorunu geliştirir.
1999
Yabancı ülkelerdeki eğitim merkezlerine Lean & Slide motoru satışlarını başlatır.
Avusturalya şubesi Malezya'ya açılır.
2000Arka arkaya Ulusal 250 şampiyonu olan Chuck Sorensen ile fikir alışverişinde bulunur.
Virajda-hücum teknolojisini gelişitirir ve eğitim programına dahil eder.
Dizden-dize, hızlı ve güvenli yatırma tekniğini geliştirir ve eğitim programına dahil eder.
İngiltere okulu Motorcycle News'un senenin en iyi pist okulu ünvanını kazanır.
2001
Race And Competition Experience eğitimini geliştirir.
R.A.C.E. okullarında hızlı sonuç alabilmek için radar kullanmaya başlar.
Okullar Fransa ve İspanya'ya yayılır.
Okullarda kullanılmak üzere Vücut Düzeltme Cihazını icat eder.
2002
Her iki Twist kitabı CD üzerinde sesli kitap halinde yayınlanır.
Tek-teker makinasını kullanmaya başlar.
Yunanistan'da okul açılır.
Avusturalya şubesi Filipinler'e açılır.
Norveç Ulaştırma Departmanı Code tekniğini esas alan bir sürücü eğitim programını uygulamaya başlar.
Dünya çapında Superbike School öğrencisi sayısı 100.000'e ulaşır.
2003
Twist 1, interaktif CD piyasaya çıkar.
Keith'in Slide Bike aleti Singapur Polis, İtfaiye ve Sivil Savunma görevlilerinin eğitim araçları arasına girer.
Okul tur programına İsveç ve İrlanda dahil olur.
www.superbikeschool.com/bbs adresinde Superbike School sürücü forumu başlar
2004
Okul tur programına Güney Afrika dahil olur.
2005
California Superbike School Thomas Luthi'yi çalıştırmaya başlar. Luthi, 125cc Dünya Şampiyonu olur.
Leon Camier'i çalıştırır. Leon British Supersport Şampiyonu olur.

Keith, 1950lerde, motosikletin karanlık çağlarında motora binmeye başladı. İlk defa 16 yaşında yarıştı daha sonra 70, 80 ve 90larda yarışa devam etti. Tasarım eğitimi aldı; fotoğrafçılık yaptı; sanatçılar için ayakkabı tasarladı ve üretti; işportada pretzel (bir cins simit) sattı; 60’larda uyuşturucu müptelasıydı, Dianetics’le kendine geldi; yazar ve mucit; kendini motosiklet sürüş sanatını anlamaya ve öğretmeye adadı. Sürüş ve yarışı tanımlamaya çalışan ilk kişidir, çalışmaları halen devam etmektedir.
Keith, Glendale Kaliforniyada 32 yıllık eşi Judy ile yaşamakta. Dylan adında bir oğlu var.
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: GsrEra
09-06-2012, 08:17 AM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi