03-27-2014, 10:23 AM
Yaklaşık 20.000 km yaptıktan sonra bir kaç şey söyleyebilirim sanırım benim melez için...
Evet melez diyorum çünkü genel olarak hem motorsiklet camiası hemde suzukinin kendisi bu motoru hangi sınıf altında satacağını bulamamış...
Çift silindir olmasına rağmen 4 buji ile pistonlarını ateşleyen DL650 yaklaşık 7000 devirden sonra inanılmaz serileşebiliyor.Tabi aynı oranda benzini de içiyor..Çoğu forumda motorun 100 km de 5 lt nin altına indiremediklerini yazmışlar ama ben benzinci arkadaş ile yaptığımız hesaplama sonucu 100 km de 4 lt yaktığını hesapladık.ilginç.
Frenleme tek kelime ile mükemmel.Her iki tekerlerkte de abs mevcut.Fakat kombine değil.Bence kombine olamaması çok fazla bir kayıp değil oranlı bir el ve ayak kordinasyonu ile otomatik kombineden daha güzel sonuçlar elde edilebiliyor...
Süspansiyon sistemi genel olarak başarılı.Ama bazen eksikliğini hissettiğiniz durumlar oluyor.Şehir içinde ufak kasislerden geçerken abs yi devreye sokuyor bence bu amartisörlerin tam olarak tepki vermemesinden kaynaklanıyor.Bir de çoğu Vstrom da olan kronik bir hastalığı var.Bazen çukurlara girdiğiniz zaman ön amartisörden tak diye bir ses geliyo nedenini hiçbir yetkili servis bilmiyor ve çözemiyor.Ama en azından zararı olmadığını söylüyorlar...
Şimdilik bu kadar aklıma geldikçe tecrübelerimi bu başlığa yazmaya devam edicem...
1) Hiç araziye girdin mi, kötü yol şartlarında DL'nin verdiği tepkiler neler?
Ciddi bir arazi sürüşüm olmadı.Sadece stabil yolda kullandım gayet dengeli ve abs li olması biraz daha güven hissi veriyor.Birde üç defa falan derin çamurlu çukura girdim hiç kayma belirtisi göstermedi girdiği gibi çıktı.
2) DL'nin ağırlık merkezi nasıl, çok virajlı yollarda ki izlenimlerin neler ?
Ağırlık merkezi çok iyi ayarlanmış.Yüksek hızlardaki viraj alışı bu yükseklikte ve irilikteki bir motor için gayet doyurucu.Düşük hızlarda sanki bisiklet kullanıyomuşsun gibi rahat ve tepki süresi çok hızlı.Çok virajlı yollarda virajlar bitmesin diye sürekli ufka bakıyorsun.
3) Bakımı nasıl, parçalarının fiyat durumu nedir, kronik sorunları nelerdir, DL alırken nelere dikkat edelim?
Bakım aralığı 6000 km de bir.Hava filtersi hariç genel olarak bütün parçaları göz önünde.Hava filtresi deponun altında.Bu yüzden yazın bakım zamanı gelmeden filtreyi temizlemek çok zor oluyor.Parça fiyatları pahalı ama bu sınıftaki çoğu motorun parça fiyatlarına yakın.Tek kronik problemi var yukarda açıkladım bazen ön amatisörden tak diye bir ses geliyor onun dışında motorunda kronik bir problem görmedim duymadım.DL alırken ekstra dikkat edilcek bir durumu ben göremedim her zaman olduğu gibi bildiğiniz bir ustaya göstermeden alınmamalı.
4) Sence DL için olmazsa olmaz aksesuarlar nelerdir, bunları uygun fiyata nereden temin edebiliriz?
Bence olmassa olmazı gidon yükseltme ve yakınlaştırma aparatı,elcik koruma ve en önemlisi orta sehpa.DL ler fabrikadan orta sehpasız geliyor.Bu durum çok rahatsız edici çünkü zincir yağlarken veya temizlerken sizi zor durumda bırakıyor.Ama orta sehpa alırken çok dikkatli olmak gerekiyor.Bazı ustaların yaptığı orta sehpa tam yerine oturmuyor motor yan kalıyo.Bu parçaları uygun fiyata bulmak tamamen kullanıcının azmine cebindeki paraya ve araştırmaya bağlı.Kesinlikle şurası çok ucuz diyebileceğim bir yer yok,
5) bu kadar yol yaptığın makinanın hiç fotoğrafı yok mu ?
Var :]
6) uzun yol konforu, rüzgar alımı nasıl?
Uzun yol konforu gayet başarılı.Oturuş pozisyonundan dolayı çok rahat ve uzun mesafede mola vermeden gidebiliyorsunuz(bunu kesinlikle tavsiye etmiyorum marka ve modeli ne olursa olsun uzun yolda mutlaka her bir saatte bir en az 15 dakika mola verilmeli).Rüzgar alırımı sürücünün boyuna göre değişkelik gösterir.Orjinal camı ile hiç rüzgar sorunu yaşamadan gidenler var.Ama benim boyum için orjinal cam biraz kısa kalıyor.Fakat bu kısalık sizi yoldan bezdirecek kadar şiddetli ve rahatsız edici değil.
7) DL nin artıları ve eksileri neler?
Artıları;
Seriliği
Yakıtı
Uzun yol konforu
Dayanıklılığı
Tepkime süresi
Aklıma gelenler..
Eksileri
Sıfır alınırken çok çıplak gelmesi
Ön amatisörden ara ara gelen ses
Artçılı binildiğinde yokuşlarda biraz güç kaybetmesi
Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..