Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Suzuki DL650 A Vstrom
#1

DSC01407_zps89ed1963.jpg

DSC01424_zps9ac1beb0.jpg

DSC01423_zps529117d5.jpg

Yaklaşık 20.000 km yaptıktan sonra bir kaç şey söyleyebilirim sanırım benim melez için...

Evet melez diyorum çünkü genel olarak hem motorsiklet camiası hemde suzukinin kendisi bu motoru hangi sınıf altında satacağını bulamamış...

Çift silindir olmasına rağmen 4 buji ile pistonlarını ateşleyen DL650 yaklaşık 7000 devirden sonra inanılmaz serileşebiliyor.Tabi aynı oranda benzini de içiyor..Çoğu forumda motorun 100 km de 5 lt nin altına indiremediklerini yazmışlar ama ben benzinci arkadaş ile yaptığımız hesaplama sonucu 100 km de 4 lt yaktığını hesapladık.ilginç.

Frenleme tek kelime ile mükemmel.Her iki tekerlerkte de abs mevcut.Fakat kombine değil.Bence kombine olamaması çok fazla bir kayıp değil oranlı bir el ve ayak kordinasyonu ile otomatik kombineden daha güzel sonuçlar elde edilebiliyor...


Süspansiyon sistemi genel olarak başarılı.Ama bazen eksikliğini hissettiğiniz durumlar oluyor.Şehir içinde ufak kasislerden geçerken abs yi devreye sokuyor bence bu amartisörlerin tam olarak tepki vermemesinden kaynaklanıyor.Bir de çoğu Vstrom da olan kronik bir hastalığı var.Bazen çukurlara girdiğiniz zaman ön amartisörden tak diye bir ses geliyo nedenini hiçbir yetkili servis bilmiyor ve çözemiyor.Ama en azından zararı olmadığını söylüyorlar...


Şimdilik bu kadar aklıma geldikçe tecrübelerimi bu başlığa yazmaya devam edicem...


1) Hiç araziye girdin mi, kötü yol şartlarında DL'nin verdiği tepkiler neler?

Ciddi bir arazi sürüşüm olmadı.Sadece stabil yolda kullandım gayet dengeli ve abs li olması biraz daha güven hissi veriyor.Birde üç defa falan derin çamurlu çukura girdim hiç kayma belirtisi göstermedi girdiği gibi çıktı.

2) DL'nin ağırlık merkezi nasıl, çok virajlı yollarda ki izlenimlerin neler ?

Ağırlık merkezi çok iyi ayarlanmış.Yüksek hızlardaki viraj alışı bu yükseklikte ve irilikteki bir motor için gayet doyurucu.Düşük hızlarda sanki bisiklet kullanıyomuşsun gibi rahat ve tepki süresi çok hızlı.Çok virajlı yollarda virajlar bitmesin diye sürekli ufka bakıyorsun.

3) Bakımı nasıl, parçalarının fiyat durumu nedir, kronik sorunları nelerdir, DL alırken nelere dikkat edelim?

Bakım aralığı 6000 km de bir.Hava filtersi hariç genel olarak bütün parçaları göz önünde.Hava filtresi deponun altında.Bu yüzden yazın bakım zamanı gelmeden filtreyi temizlemek çok zor oluyor.Parça fiyatları pahalı ama bu sınıftaki çoğu motorun parça fiyatlarına yakın.Tek kronik problemi var yukarda açıkladım bazen ön amatisörden tak diye bir ses geliyor onun dışında motorunda kronik bir problem görmedim duymadım.DL alırken ekstra dikkat edilcek bir durumu ben göremedim her zaman olduğu gibi bildiğiniz bir ustaya göstermeden alınmamalı.

4) Sence DL için olmazsa olmaz aksesuarlar nelerdir, bunları uygun fiyata nereden temin edebiliriz?

Bence olmassa olmazı gidon yükseltme ve yakınlaştırma aparatı,elcik koruma ve en önemlisi orta sehpa.DL ler fabrikadan orta sehpasız geliyor.Bu durum çok rahatsız edici çünkü zincir yağlarken veya temizlerken sizi zor durumda bırakıyor.Ama orta sehpa alırken çok dikkatli olmak gerekiyor.Bazı ustaların yaptığı orta sehpa tam yerine oturmuyor motor yan kalıyo.Bu parçaları uygun fiyata bulmak tamamen kullanıcının azmine cebindeki paraya ve araştırmaya bağlı.Kesinlikle şurası çok ucuz diyebileceğim bir yer yok,

5) bu kadar yol yaptığın makinanın hiç fotoğrafı yok mu ?


Var :]


6) uzun yol konforu, rüzgar alımı nasıl?

Uzun yol konforu gayet başarılı.Oturuş pozisyonundan dolayı çok rahat ve uzun mesafede mola vermeden gidebiliyorsunuz(bunu kesinlikle tavsiye etmiyorum marka ve modeli ne olursa olsun uzun yolda mutlaka her bir saatte bir en az 15 dakika mola verilmeli).Rüzgar alırımı sürücünün boyuna göre değişkelik gösterir.Orjinal camı ile hiç rüzgar sorunu yaşamadan gidenler var.Ama benim boyum için orjinal cam biraz kısa kalıyor.Fakat bu kısalık sizi yoldan bezdirecek kadar şiddetli ve rahatsız edici değil.

7) DL nin artıları ve eksileri neler?

Artıları;

Seriliği
Yakıtı
Uzun yol konforu
Dayanıklılığı
Tepkime süresi
Aklıma gelenler..

Eksileri

Sıfır alınırken çok çıplak gelmesi
Ön amatisörden ara ara gelen ses
Artçılı binildiğinde yokuşlarda biraz güç kaybetmesi

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla
#2

20.000km 'yi 8 satırla sınırlandırmak DL ye haksızlık olmuyor mu @"Seckin Tunali" :utan:

Merak ettiklerimi sorayım bari..

1) Hiç araziye girdin mi, kötü yol şartlarında DL'nin verdiği tepkiler neler?
2) DL'nin ağırlık merkezi nasıl, çok virajlı yollarda ki izlenimlerin neler ?
3) Bakımı nasıl, parçalarının fiyat durumu nedir, kronik sorunları nelerdir, DL alırken nelere dikkat edelim?
4) Sence DL için olmazsa olmaz aksesuarlar nelerdir, bunları uygun fiyata nereden temin edebiliriz?
5) bu kadar yol yaptığın makinanın hiç fotoğrafı yok mu ?
6) uzun yol konforu, rüzgar alımı nasıl?

7) DL nin artıları ve eksileri neler?

İncelemene bunları da eklersen çok sevinirim, eminim benim gibi bu konuları merak eden bir sürü üyemiz vardır..

Emeğin için teşekkürler :çiçek:

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#3

montajcı motoru satıyosun galiba :P
Ara
Cevapla
#4

motordan soğudum valla :P
Ara
Cevapla
#5

(03-27-2014, 01:29 PM)Seckin Tunali Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  5) bu kadar yol yaptığın makinanın hiç fotoğrafı yok mu ?

Var :]

Başlık içine yerleştirir misiniz lütfen efendim :hö:
bizlerde görelim..

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#6

Murat hoca sende bi karar ver al bi dl 650 tis tis git Seçkin ne guzel anlatmis bak
Ara
Cevapla
#7

Eksileri

Sıfır alınırken çok çıplak gelmesi
Ön amatisörden ara ara gelen ses
Artçılı binildiğinde yokuşlarda biraz güç kaybetmesi
[/quote]

eksilerine bir ekleme yapmam gerekiyor müsadenle seço; arada "biip... biiip... biiip..." diye ses de çıkartıp panik yaşanmasına neden oluyor :] :P

Teker üstü olsun... 
Cevapla
#8

(03-27-2014, 09:02 PM)metin Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Eksileri

Sıfır alınırken çok çıplak gelmesi
Ön amatisörden ara ara gelen ses
Artçılı binildiğinde yokuşlarda biraz güç kaybetmesi

eksilerine bir ekleme yapmam gerekiyor müsadenle seço; arada "biip... biiip... biiip..." diye ses de çıkartıp panik yaşanmasına neden oluyor :] :P
[/quote]

Ahaha süpersin abi ama Barışın müdahelesinden sonra :)

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla
#9

Aslında bütün motorlara orta sehpa, arabalara konan klima gibi artık standart olsa fena olmaz sanırım.

Bence 650 cc başlangıç sonrası alınabilecek en düşük cc lerden biri. Dolayısıyla motor üstünde ne kadar az aksesuar olursa, ne kadar çıplak ve hafif olursa o kadar iyi diye düşünüyorum. Görünüşte çok dolu ve heybetli görünüyor ama ağır bir makina olduğunu tahmin ediyorum (190 kg) ve ... Dolayısıyla bu ağırlık çekiş ve yakıt tüketimine etki edecektir.

Tabii ki çok tutulan bir model, haksızlık etmemek gerek. Ama 1000 cc gibi motor hacimlerinde bu cüssede motorlar tercihim olurdu, 650 cc için fazla dolu makinalar ...
Ara
Cevapla
#10

(03-28-2014, 12:33 PM)ipekcan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Aslında bütün motorlara orta sehpa, arabalara konan klima gibi artık standart olsa fena olmaz sanırım.

Bence 650 cc başlangıç sonrası alınabilecek en düşük cc lerden biri. Dolayısıyla motor üstünde ne kadar az aksesuar olursa, ne kadar çıplak ve hafif olursa o kadar iyi diye düşünüyorum. Görünüşte çok dolu ve heybetli görünüyor ama ağır bir makina olduğunu tahmin ediyorum (190 kg) ve ... Dolayısıyla bu ağırlık çekiş ve yakıt tüketimine etki edecektir.

Tabii ki çok tutulan bir model, haksızlık etmemek gerek. Ama 1000 cc gibi motor hacimlerinde bu cüssede motorlar tercihim olurdu, 650 cc için fazla dolu makinalar ...

Dolu dediğin 0.5kg bile etmeyecek 2 parça plastik grenaj, söktüğün zaman çıplak motor çıkıyor ortaya :tamam:

bu arada tenere ile aynı kilograma sahip olması lazım yanlış hatırlamıyorsam..

@"Barış" daha iyi anlatabilir bu konuyu sanırım, hepimizin makinası en az bir kere söktü neredeyse :]

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla


Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi