11-02-2015, 07:39 AM
@"Mike.xxlarge" arkadaşımızın isteği üzerine 2013 kasım ayından beri kullandığım motorumun kendimce bir incelemesini yapacağım. Almayı düşünenlere bir nebze yardımcı olabilirsem ne mutlu.
Bildiğiniz üzere Diversion, 600 cc hacmine sahip bir Sport Touring.
Şehir içi benzin sarfiyatı gibi özellikleri internette aratıp bulabilirsiniz zaten fakat benim kullanış tarzımla (genelde pasif, gerektiğinde agresif) 40 TL'lik benzinle (benzin 5 TL/L dersek >> 8 Litre) 120 km gidiyor. yani km'de 33 kuruş yakıyor.
Daha çok şehir içinde kullanıyorum ve gayet kıvrak. Fakat trafikte bir süre takılıp kalırsanız oturuş pozisyonundan kaynaklı rahatsızlıklar (benim en çok ellerim yoruluyor) ortaya çıkabilir.
Şehir dışına çok çıkmıyorum ama geçenlerde eşimle artçılı olarak Eskişehir'e gittik Ataşehir'den. Yaklaşık 322 km ve 3 kere mola verdik. Ben uzun yolda bu kadar rahat olacağını hiç tahmin etmiyordum ama bu tecrübeden sonra "sport touring" dedikleri kadar varmış dedim gerçekten. Üstelik motorda yan çanta, topcase yoktu. Depo üstü çanta ve eşimde bir sırt çantası ile gittik, o şekilde bile yorulmadı.
Bu sürede 17 litrelik deposuna bir tam bir de yarım dolum gerçekleştirmiş oldum. (ortalama 120 km/h ve 2 kişi)
Gelelim ses konusuna. 4 silindirli motorun gözardı edilemez bir sesi ve torku var zaten herkes bilir.
Fabrika çıkışı egzostu neredeyse yok gibi. Görünüş ve kullanım olarak büyük rahatlık veriyor fakat yüksek ses seviyorsanız bir egzost taktırmanız şart. Youtube da farklı egzostlarla seslerini dinleyip karar verebilirsiniz. Yalnız bir yerde bu motora egzost takmanın biraz zor olduğunu okumuştum. Şu an kaynağı hatırlamıyorum ama bulursam yazarım. Aklınızda bu da olsun diye yazdım.
buldum: şu forumda luthier nickli arkadaş direkt katalizöre bağlı diye yazmış.
Performans konusuna gelince beni oldukça tatmin eden bir gücü var. Yolda arkanıza önünüze gelen araçlardan pek bir korkunuz olmuyor. Ne bmw ler ne cayenne ler.. neyse, 600 lük sınıfındaki diğer motorlarla arasındaki farkı bilmiyorum çünkü şehir içinde motor yarışını sevmem, yapanı da desteklemem.
Burada belirtmek gerekir ki top speed 225 km/h olarak görünse de benim deneyimlediğim artçıyla birlikte 200 km/h.
Bu arada benim boy 1.74, kilom da 64. Buna göre karşılaştırma yapabilirsiniz.
0-100 km/h hızlanma 4.1 saniye.
ABS benim modelde yok. (2013 trafiğe çıkışlı) Bunu da söylemekte fayda var.
Viraj konusunda Diversion epeyce övülmüştür. Yine de buna güvenip çok hızlı viraj yapmayın :)
Motorun tipi olarak da dışarıdan aldığım feedbacklere bakılırsa gayet yakışıklı ve dikkat çeken bir motor. Özellikle race blue serisinin renkleri hoşuma gidiyor.
Motora her baktığımda iyi ki bunu almışım diyorum. Bu kaç sene daha böyle devam edecek hiç fikrim yok. Bu gidişle satamayacağım bu motoru :)
Benim Diversion almayı düşünenlere verebileceğim tavsiye belki bir gidon yükseltme ve egzost takma işlemi olabilir. Bunun dışında da en önemlisi dikkatli kullanın demek olabilir.
Sorularınız olursa vakit buldukça cevaplarım.
Selametle..
Bildiğiniz üzere Diversion, 600 cc hacmine sahip bir Sport Touring.
Şehir içi benzin sarfiyatı gibi özellikleri internette aratıp bulabilirsiniz zaten fakat benim kullanış tarzımla (genelde pasif, gerektiğinde agresif) 40 TL'lik benzinle (benzin 5 TL/L dersek >> 8 Litre) 120 km gidiyor. yani km'de 33 kuruş yakıyor.
Daha çok şehir içinde kullanıyorum ve gayet kıvrak. Fakat trafikte bir süre takılıp kalırsanız oturuş pozisyonundan kaynaklı rahatsızlıklar (benim en çok ellerim yoruluyor) ortaya çıkabilir.
Şehir dışına çok çıkmıyorum ama geçenlerde eşimle artçılı olarak Eskişehir'e gittik Ataşehir'den. Yaklaşık 322 km ve 3 kere mola verdik. Ben uzun yolda bu kadar rahat olacağını hiç tahmin etmiyordum ama bu tecrübeden sonra "sport touring" dedikleri kadar varmış dedim gerçekten. Üstelik motorda yan çanta, topcase yoktu. Depo üstü çanta ve eşimde bir sırt çantası ile gittik, o şekilde bile yorulmadı.
Bu sürede 17 litrelik deposuna bir tam bir de yarım dolum gerçekleştirmiş oldum. (ortalama 120 km/h ve 2 kişi)
Gelelim ses konusuna. 4 silindirli motorun gözardı edilemez bir sesi ve torku var zaten herkes bilir.
Fabrika çıkışı egzostu neredeyse yok gibi. Görünüş ve kullanım olarak büyük rahatlık veriyor fakat yüksek ses seviyorsanız bir egzost taktırmanız şart. Youtube da farklı egzostlarla seslerini dinleyip karar verebilirsiniz. Yalnız bir yerde bu motora egzost takmanın biraz zor olduğunu okumuştum. Şu an kaynağı hatırlamıyorum ama bulursam yazarım. Aklınızda bu da olsun diye yazdım.
buldum: şu forumda luthier nickli arkadaş direkt katalizöre bağlı diye yazmış.
Performans konusuna gelince beni oldukça tatmin eden bir gücü var. Yolda arkanıza önünüze gelen araçlardan pek bir korkunuz olmuyor. Ne bmw ler ne cayenne ler.. neyse, 600 lük sınıfındaki diğer motorlarla arasındaki farkı bilmiyorum çünkü şehir içinde motor yarışını sevmem, yapanı da desteklemem.
Burada belirtmek gerekir ki top speed 225 km/h olarak görünse de benim deneyimlediğim artçıyla birlikte 200 km/h.
Bu arada benim boy 1.74, kilom da 64. Buna göre karşılaştırma yapabilirsiniz.
0-100 km/h hızlanma 4.1 saniye.
ABS benim modelde yok. (2013 trafiğe çıkışlı) Bunu da söylemekte fayda var.
Viraj konusunda Diversion epeyce övülmüştür. Yine de buna güvenip çok hızlı viraj yapmayın :)
Motorun tipi olarak da dışarıdan aldığım feedbacklere bakılırsa gayet yakışıklı ve dikkat çeken bir motor. Özellikle race blue serisinin renkleri hoşuma gidiyor.
Motora her baktığımda iyi ki bunu almışım diyorum. Bu kaç sene daha böyle devam edecek hiç fikrim yok. Bu gidişle satamayacağım bu motoru :)
Benim Diversion almayı düşünenlere verebileceğim tavsiye belki bir gidon yükseltme ve egzost takma işlemi olabilir. Bunun dışında da en önemlisi dikkatli kullanın demek olabilir.
Sorularınız olursa vakit buldukça cevaplarım.
Selametle..