06-30-2011, 07:07 AM
EICMA'da BMW Concept 6 ortaya ilk çıktığında, ilk 6 silindirli BMW modeline ön ayak olacak naked bir modeldi. Üretim aşamasına gelindiğinde ise karşımıza çıkanlar K1600GT serisi touring modeller oldular. Bu da akıllara ilk görünen spor naked modele ne olduğu sorularını getirdi. İnternette dolaşan dedikodulara göre 6 silindirli bir BMW K1600R çok da uzak bir ihtimal değil.
Yazılanlara göre BMW K1600R üzerinde zaten çalışıyor, 6 silindirli bir motorun da naked bir motosikletin dizaynına ve sürüş stiline uyum göstermesi gayet olası, fakat BMW tarafından geliştirilen 6 silindirli motor eski 4 silindirli "K" serisi motordan 13 beygir kadar daha güçsüz.
Tek sebep K1300R'ın daha güçlü olması değil, aynı zamanda daha makul bir fiyata da sahip olması. Bu da projenin gerçekleşmesi durumunda eski 1300cc dört silindirli motorların ortadan kalkmasını görebileceğimiz anlamına geliyor.
Sonuç olarak BMW üzerinde çalıştığı diğer projelerin de etkisiyle 2013 yılına kadar bir K1600R naked çıkarabilecekmiş gibi görünmüyor.
1,6 litrelik sıralı 6 silindirli motoru ile BMW 6. Geçmişte 6 silindirli motoru Kawasaki ve Honda’da denemişti ama motoru oturtmakta sorun yaşamışlardı. Yakın gelecekte, K Serisi gerçekten BMW altı silindirli motor tarafından üst sınıf bir ürün olacak. Motor düşük devirlerde bile (2.000 rpm gibi) tatminkar güç üretecek.
Motosiklet ilk bakışta ”BMW Vision Efficient Dynamics Concept” otomobiline benzer renk ve tasarım detaylarına sahip gibi görünüyor. BMW’nin gelecek nesil araçları için yeni görüntüsü bu tarz demek ki. Yarı çıplak bir yarış motoru görünümündeki motosiklet her yanıyla havalı bir araç. Fazla söze gerek yok BMW işte. Markaya olan duygusal bağım gittikçe güçleniyor, BMW tasarımcılarını seviyorum
Yazılanlara göre BMW K1600R üzerinde zaten çalışıyor, 6 silindirli bir motorun da naked bir motosikletin dizaynına ve sürüş stiline uyum göstermesi gayet olası, fakat BMW tarafından geliştirilen 6 silindirli motor eski 4 silindirli "K" serisi motordan 13 beygir kadar daha güçsüz.
Tek sebep K1300R'ın daha güçlü olması değil, aynı zamanda daha makul bir fiyata da sahip olması. Bu da projenin gerçekleşmesi durumunda eski 1300cc dört silindirli motorların ortadan kalkmasını görebileceğimiz anlamına geliyor.
Sonuç olarak BMW üzerinde çalıştığı diğer projelerin de etkisiyle 2013 yılına kadar bir K1600R naked çıkarabilecekmiş gibi görünmüyor.
1,6 litrelik sıralı 6 silindirli motoru ile BMW 6. Geçmişte 6 silindirli motoru Kawasaki ve Honda’da denemişti ama motoru oturtmakta sorun yaşamışlardı. Yakın gelecekte, K Serisi gerçekten BMW altı silindirli motor tarafından üst sınıf bir ürün olacak. Motor düşük devirlerde bile (2.000 rpm gibi) tatminkar güç üretecek.
Motosiklet ilk bakışta ”BMW Vision Efficient Dynamics Concept” otomobiline benzer renk ve tasarım detaylarına sahip gibi görünüyor. BMW’nin gelecek nesil araçları için yeni görüntüsü bu tarz demek ki. Yarı çıplak bir yarış motoru görünümündeki motosiklet her yanıyla havalı bir araç. Fazla söze gerek yok BMW işte. Markaya olan duygusal bağım gittikçe güçleniyor, BMW tasarımcılarını seviyorum