10-15-2018, 10:52 AM
Honda VFR1200X Crosctourer inceleme
Mart 2018 de 37.000 km de aldığım ve son 5.000 km dir flört ettiğim motorumun bana göre iyi ve kötü yanlarını merak edip sahip olmayı düşünen arkadaşlar için paylaşacağım.
VFR1200X Crosctourer Honda markasının ağır endurosu olarak geçiyor, ismindeki cross la yakından uzaktan alakası olmayan akabindeki tourer onu daha iyi anlatan bir yakıştırma olur,
Motoru 1237cc -130hp - 126nm güç üretmektedir eeee makina gergin olunca bunu dizginleyecek olan güvenlik sistemleri motorda gayet güzel çalışıyor hem cüssesi hemde gücüyle alakalı kendisinin ciddi problemleri olsa da kullanıcı dostu TCS sistemi işini layığı ile yapıyor. Makinanın üstündeki fren sistemi önde çift kaliper 3 piston arkada ise tek kaliper 2 pistonlu ve ayrıyetten combine ABS sistemi ile desteklenen tabiri caizse zımba gibi frenlere sahip.
Makinanın şaflı olması kullanıcı için büyük lüks ::) yok zincir temizliyeyim offf zincirim uzadı ayarı yapıyım yok az yağladım off çok yağlamışım jantım yağ oldu gibi hayıflanmalarınız olmuyor. Fakat vites değişimlerinde şaftın kendine özgü (dan-dun tak-tuk) sesleri insanı ilk etap da korkutsada sonradan alışır oluyorsunuz fakat 1200x deki bu sesler diğer rakiplerine göre çok daha az (bu sesleri birde diğer rakiplerinde duyun :)
Jantlarının tel olması sürüşü konforlu ve güvenli yapıyor lastikleri tubeles dir yakın zamandada yaşadığım bir olayda ön jantım yamuldu fakat akort ayarı yapılarak tekrar eski haline geri gelebiliyor normal bir jant olsaydı kesin daha kötü sonuçlarla beni yolda bırakırdı ::) I love you tel jant
Artcılı şekilde seyahat modunda makinanın gidişine doyum olmuyor hani derler'ya eşşek yükünü alınca gidermiş :)
hem sürücünün hemde artcının rahat edebilmesi için her şey düşünülmüş sele konforu oturuş pozisyonu gidonun tutuş pozisyonu olsun herşey mükemmel geniş virajların tadına doyum olmadığı gibi kısa sert ve peş peşe sağlı sollu virajlarda homurdanmalar olabiliyor o tarz yollarda konfordan eser kalmıyor bütün sihir bitiyor ve tam bir bal kabağına dönüşüyor :)
Gösterge tablosunda hız, devir, vites, km, tripA-tripB, saat, dış ortam sıcaklığı ve yakıt verilerini görebiliyoruz.
hazır yakıttan söz açılmışken 21,5lt depo kapasitesi mevcut ben sakin kullanımda 320km yaptım sabit 180-200km ile gidersek depo 270km götürüyor tabiki bu veriler kullanıma göre çok değişken (dostum içiyor bu alet )
Bakım ve işletme giderleri :)
Makinanın bakım masrafları çok maliyetli değil periyodik bakımında 4lt yağ, Yağ filtresi, Hava Filtresi 600tl gibi bişey tutuyor (2018 yılı fiyatları)
1200cc üzeri olduğu için üst sıradan vergilendiriliyor yıllık vergisi 740tl (2018 yılı fiyatları)
Almayı düşünen arkadaşlara şiddetle tavsiye ediyorum kullanması Güven Özveri ve Tecrübe istesede başlangıç motoru olmasa da sahip olduktan sonra, bir gün satsam yerine ne alabilirim sorusunun yanıtı olmayan bir motor.
Mart 2018 de 37.000 km de aldığım ve son 5.000 km dir flört ettiğim motorumun bana göre iyi ve kötü yanlarını merak edip sahip olmayı düşünen arkadaşlar için paylaşacağım.
VFR1200X Crosctourer Honda markasının ağır endurosu olarak geçiyor, ismindeki cross la yakından uzaktan alakası olmayan akabindeki tourer onu daha iyi anlatan bir yakıştırma olur,
Motoru 1237cc -130hp - 126nm güç üretmektedir eeee makina gergin olunca bunu dizginleyecek olan güvenlik sistemleri motorda gayet güzel çalışıyor hem cüssesi hemde gücüyle alakalı kendisinin ciddi problemleri olsa da kullanıcı dostu TCS sistemi işini layığı ile yapıyor. Makinanın üstündeki fren sistemi önde çift kaliper 3 piston arkada ise tek kaliper 2 pistonlu ve ayrıyetten combine ABS sistemi ile desteklenen tabiri caizse zımba gibi frenlere sahip.
Makinanın şaflı olması kullanıcı için büyük lüks ::) yok zincir temizliyeyim offf zincirim uzadı ayarı yapıyım yok az yağladım off çok yağlamışım jantım yağ oldu gibi hayıflanmalarınız olmuyor. Fakat vites değişimlerinde şaftın kendine özgü (dan-dun tak-tuk) sesleri insanı ilk etap da korkutsada sonradan alışır oluyorsunuz fakat 1200x deki bu sesler diğer rakiplerine göre çok daha az (bu sesleri birde diğer rakiplerinde duyun :)
Jantlarının tel olması sürüşü konforlu ve güvenli yapıyor lastikleri tubeles dir yakın zamandada yaşadığım bir olayda ön jantım yamuldu fakat akort ayarı yapılarak tekrar eski haline geri gelebiliyor normal bir jant olsaydı kesin daha kötü sonuçlarla beni yolda bırakırdı ::) I love you tel jant
Artcılı şekilde seyahat modunda makinanın gidişine doyum olmuyor hani derler'ya eşşek yükünü alınca gidermiş :)
hem sürücünün hemde artcının rahat edebilmesi için her şey düşünülmüş sele konforu oturuş pozisyonu gidonun tutuş pozisyonu olsun herşey mükemmel geniş virajların tadına doyum olmadığı gibi kısa sert ve peş peşe sağlı sollu virajlarda homurdanmalar olabiliyor o tarz yollarda konfordan eser kalmıyor bütün sihir bitiyor ve tam bir bal kabağına dönüşüyor :)
Gösterge tablosunda hız, devir, vites, km, tripA-tripB, saat, dış ortam sıcaklığı ve yakıt verilerini görebiliyoruz.
hazır yakıttan söz açılmışken 21,5lt depo kapasitesi mevcut ben sakin kullanımda 320km yaptım sabit 180-200km ile gidersek depo 270km götürüyor tabiki bu veriler kullanıma göre çok değişken (dostum içiyor bu alet )
Bakım ve işletme giderleri :)
Makinanın bakım masrafları çok maliyetli değil periyodik bakımında 4lt yağ, Yağ filtresi, Hava Filtresi 600tl gibi bişey tutuyor (2018 yılı fiyatları)
1200cc üzeri olduğu için üst sıradan vergilendiriliyor yıllık vergisi 740tl (2018 yılı fiyatları)
Almayı düşünen arkadaşlara şiddetle tavsiye ediyorum kullanması Güven Özveri ve Tecrübe istesede başlangıç motoru olmasa da sahip olduktan sonra, bir gün satsam yerine ne alabilirim sorusunun yanıtı olmayan bir motor.