Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

BALATA DEĞİŞİMİ-1
#21

(03-25-2013, 12:11 PM)MuratS Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Garajda yaptığım aklıma gelen tamirler,
Motor yağ,filitre,buji , hava filitresi değişimi
Debriyaj teli değişimi kopmuştu mecburen öğrendim
Lastik tamiri değişimi
far ayarı,
balata değişimi,
sinyal-sinyal lambası değişimi gibi küçük elektrik işleri
ön arka dişli değişimi, :]

zaten motor yeniyse yıllarca bu saydıklarından başka işlem yapılmıyor murat abi , Bu arada daha önce tamirciye gittinmi :D
Ara
Cevapla
#22

(03-25-2013, 12:28 PM)onur Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  
(03-25-2013, 12:11 PM)MuratS Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Garajda yaptığım aklıma gelen tamirler,
Motor yağ,filitre,buji , hava filitresi değişimi
Debriyaj teli değişimi kopmuştu mecburen öğrendim
Lastik tamiri değişimi
far ayarı,
balata değişimi,
sinyal-sinyal lambası değişimi gibi küçük elektrik işleri
ön arka dişli değişimi, :]

zaten motor yeniyse yıllarca bu saydıklarından başka işlem yapılmıyor murat abi , Bu arada daha önce tamirciye gittinmi :D

yıllarca yağ değiştirmeden gitme onur ...
gittim gördüm öğrendim
Ara
Cevapla
#23

Harun çok faydalı bir paylaşım..

Bunu fotoğraflandırıp böyle detaylı güzel bir şekilde anlattığın içinde ayrıca teşekkürler :çiçek: Gmk

Emeğine sağlık... :tamam:

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#24

(03-25-2013, 01:57 PM)VeYSeL Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Harun çok faydalı bir paylaşım..

Bunu fotoğraflandırıp böyle detaylı güzel bir şekilde anlattığın içinde ayrıca teşekkürler :çiçek: Gmk

Emeğine sağlık... :tamam:

Başkan başkan, TEKNİK diye bir alt bölüm açalım
Ara
Cevapla
#25

(03-25-2013, 11:30 AM)Baris Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  eline sağlık bende bu şekil ufak işler için ustaya gitmeme taraftarıyım mümkün oldukça kendi işimi kendim görürüm. Yazın garaj akşamları düzenliyoruz benim evim garajı müsait fırsat buldukça arkadaşlar toplanıp motorların ufak tefek tamiratlarını yapıyoruz.
Bilgilendirme için tşk.
Fakat anlamadığım birşey oldu balata değişiminde fren kleperinin hava alma civatası neden gevşetiliyor?

Barış abi fren pistonları önceki balata konumunda iyicene öne gelmiş, arkada bir yağ basıncı var, yenilerini taktığımızda daha kalın olduklarından diskin gireceği alan kalmıyor. Yağ tapasını gevşetmemizdeki sebep yağ pompası basınç altından serbest konumuna bıraktığımızda milimetrik bir oynama söz konusu oluyor, yani buda yolda giderken fren sıkmadan fren balatalarını yememesi için. Yani pistonları ittirdiğimizde pompa mekanizmasında bulunan çalpara valf görevinden dolayı yağı geriye kaçırmıyor. Yağ tek yönlü hareket ettiği için, tek tahliye yolu hava alma tapası. Biraz yağ israfı oluyor fakat DOT4 yağın varsa elinde sıkıntı yok. Zaten ucuz 15-20 tl felan:tamam:
Ara
Cevapla


Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 3 Ziyaretçi