Merhabalar arkadaşlar;
CBR 600 F serisi ve bir çok ss motorun bakımları ile ilgili olarak daha öncelerden Emre arkadaşımızın bir paylaşımı çok hoşuma gitmişti bunu sizlerle paylaşmak isterim.
1- Öncelikle sağ ve sol panzotları söküyoruz. Sökme işleminde panzotları tutan önde kafa grenajına bağlı 1 vidayı tornavida ve depoya giren bir diğer vidayı alyan ile söküp alıyoruz. Sonrasında depoya ve yan grenaja giren birer adet klipsi çekerek çıkardıktan sonra panzotları almış oluyoruz :
2- Sıra depoyu sökmekte. Motorun selesini çıkartıp aldıktan sonra, depoyu tutan arkadaki 2 adet büyük ve öndeki 2 adet küçük vidayı söküyoruz. İşlem sonunda depoyu tamamen almamıza gerek kalmadan dik vaziyette durabiliyor, bu sayede benzin hortumları vs. çıkarmamıza gerek kalmıyor. :
3- Depoyu kaldırdıktan sonra hava filtre kutusunu sökmemiz gerekiyor. Bunun için öncelikle, üstteki soketi çıkardıktan sonra Hava filtre kutusunun üst parçasını vidalarını sökerek alıyoruz. Karşımıza hava filtresi çıkıyor. Hava filtresini de alıp, kutuyu motor bloğuna sabitleyen alt tarafındaki (sübap kapaklarının olduğu bölümde) 6 adet vidayı söküyoruz, ayrıca kutuya bağlı soket ve hortumları da yerinden çıkarmamız gerekiyor. Bunları da çıkardıktan sonra, filtre kutusunun arka tarafı bağımsız kalıyor ve ön tarafdaki Ram Air borularına bağlı uzantılardan ayırmak için geriye doğru çekerek; filtre kutusunu da yerinden almış oluyoruz :
4- Artık bujilerin üzerinde bulunduğu motor bloğu karşımızda. Açmışken gaz telini ve bağlı bulunduğu yayı da WD40 ile yağlıyoruz :
5- Bu işlemi de yaptıktan sonra, içine toz-pislik vs. kaçmaması için subap kapaklarının üzerini bir bezle kapatıyoruz :
CBR 600 F serisi ve bir çok ss motorun bakımları ile ilgili olarak daha öncelerden Emre arkadaşımızın bir paylaşımı çok hoşuma gitmişti bunu sizlerle paylaşmak isterim.
1- Öncelikle sağ ve sol panzotları söküyoruz. Sökme işleminde panzotları tutan önde kafa grenajına bağlı 1 vidayı tornavida ve depoya giren bir diğer vidayı alyan ile söküp alıyoruz. Sonrasında depoya ve yan grenaja giren birer adet klipsi çekerek çıkardıktan sonra panzotları almış oluyoruz :
2- Sıra depoyu sökmekte. Motorun selesini çıkartıp aldıktan sonra, depoyu tutan arkadaki 2 adet büyük ve öndeki 2 adet küçük vidayı söküyoruz. İşlem sonunda depoyu tamamen almamıza gerek kalmadan dik vaziyette durabiliyor, bu sayede benzin hortumları vs. çıkarmamıza gerek kalmıyor. :
3- Depoyu kaldırdıktan sonra hava filtre kutusunu sökmemiz gerekiyor. Bunun için öncelikle, üstteki soketi çıkardıktan sonra Hava filtre kutusunun üst parçasını vidalarını sökerek alıyoruz. Karşımıza hava filtresi çıkıyor. Hava filtresini de alıp, kutuyu motor bloğuna sabitleyen alt tarafındaki (sübap kapaklarının olduğu bölümde) 6 adet vidayı söküyoruz, ayrıca kutuya bağlı soket ve hortumları da yerinden çıkarmamız gerekiyor. Bunları da çıkardıktan sonra, filtre kutusunun arka tarafı bağımsız kalıyor ve ön tarafdaki Ram Air borularına bağlı uzantılardan ayırmak için geriye doğru çekerek; filtre kutusunu da yerinden almış oluyoruz :
4- Artık bujilerin üzerinde bulunduğu motor bloğu karşımızda. Açmışken gaz telini ve bağlı bulunduğu yayı da WD40 ile yağlıyoruz :
5- Bu işlemi de yaptıktan sonra, içine toz-pislik vs. kaçmaması için subap kapaklarının üzerini bir bezle kapatıyoruz :