03-24-2013, 06:06 AM
Devamını resimler fazla diye forum kabul etmedi balata değişimi-2 olarak paylaştım, o artık yok silinmiş sanırım:]
Sıkma işlemine geçiyorum burada.
Geçelim sağ balataya. Bu tarafın işçiliği daha kolay ve daha rahat. Motorun duruş konumu açısından, o yüzden burayı en sona sakladım:]
Çıkan balatalar bayağı aşınmış yaklaşık 2.5 - 3 mm kadar kalmış. Değişme zamanı gelmiş fakat, çok elzem bir durum değil daha 3000-5000 km daha götürürmüş, disklere zarar vermeden değiştirmekte yarar var. Nede olsa sezon başlıyor :alkış:
Sol tarafta ayrıntılı paylaştığım için sağı hızlı geçiyorum.
En son işlem olarak kaliperlerdeki havayı almakta belki geriye hava kaçmış olabilir, Bu durum çok zararlı, şıkıştırma yapmaz frenler sertleşir daş gibi olur. Hava kalmamasındaki mantık sıvılar basıncı eşit olarak iletirler, içerisinde kalan hava basınç iletiminde set görevi görür:tamam: Havayı almadan önce DOT4 hidrolik yağımı tamamlayayayım.
Son olarak Haydi GSR'ım, Atımı ısıttım, yine full kuşandım teste çıkma zamanı geldi artık. Cumartesi öğleden sonra 4-5 gibi çok güzel bir hava oldu, hemde frenleri test edeyim hemde biraz turlayayım dedim. Yaptığım işçilik mükemmel oldu, ön frenler mükemmel tutuyor gaza gelip arka kaldıracaktım neredeyse :P
Umarım paylaşımım yeni öğrenen, bilgisi olmayan yada cesaret edemeyenler için örnek teşkil eder. Yurt dışında adamlar herşeyi çekip bilgilendiriyorlar, bende bundan sonra GMK'da paylaşacağım yaptığım çalışmalarımı,bilgi paylaştıkça güzeldir fayda sağlar isem ne mutlu bana:tamam:
Sıkma işlemine geçiyorum burada.
Geçelim sağ balataya. Bu tarafın işçiliği daha kolay ve daha rahat. Motorun duruş konumu açısından, o yüzden burayı en sona sakladım:]
Çıkan balatalar bayağı aşınmış yaklaşık 2.5 - 3 mm kadar kalmış. Değişme zamanı gelmiş fakat, çok elzem bir durum değil daha 3000-5000 km daha götürürmüş, disklere zarar vermeden değiştirmekte yarar var. Nede olsa sezon başlıyor :alkış:
Sol tarafta ayrıntılı paylaştığım için sağı hızlı geçiyorum.
En son işlem olarak kaliperlerdeki havayı almakta belki geriye hava kaçmış olabilir, Bu durum çok zararlı, şıkıştırma yapmaz frenler sertleşir daş gibi olur. Hava kalmamasındaki mantık sıvılar basıncı eşit olarak iletirler, içerisinde kalan hava basınç iletiminde set görevi görür:tamam: Havayı almadan önce DOT4 hidrolik yağımı tamamlayayayım.
Son olarak Haydi GSR'ım, Atımı ısıttım, yine full kuşandım teste çıkma zamanı geldi artık. Cumartesi öğleden sonra 4-5 gibi çok güzel bir hava oldu, hemde frenleri test edeyim hemde biraz turlayayım dedim. Yaptığım işçilik mükemmel oldu, ön frenler mükemmel tutuyor gaza gelip arka kaldıracaktım neredeyse :P
Umarım paylaşımım yeni öğrenen, bilgisi olmayan yada cesaret edemeyenler için örnek teşkil eder. Yurt dışında adamlar herşeyi çekip bilgilendiriyorlar, bende bundan sonra GMK'da paylaşacağım yaptığım çalışmalarımı,bilgi paylaştıkça güzeldir fayda sağlar isem ne mutlu bana:tamam: