Dostlar, beklediğimiz havalar geldi ve kendimizi attık yollara.
Fakat, bu dönemde bizi bekleyen bir kısım tehlikeye dikkatinizi çekmek istiyorum.
Zaten pek çoğunuz bu söyleyeceklerimi yaşamışsınızdır.
1- UÇUŞANLAR;
Baharla birlikte tabiat uyanıyor. Doğal olarak da sinek, arı v.b uçuşanlar.
Kısacık bir yolda dahi kaskımız, uçuşan leşi ile doluyor.
Bu dönemde, kaskınızın vizörünün muhakkak kapalı olmasına dikkat edin.
Gözünüze kaçacak bir uçuşan, sizin saliseler içinde motor hakimiyetinizi kaybetmenize sebebiyet verecektir.
2- HAYVAN DIŞKISI;
İlk fırsatta kendimizi şehrin kalabalığının dışına atıp, köylere doğru yola koyuluruz.
Bu dönemde, hayvanlar ahırlardan çıkmış, ve dışarıda dolaşıyor olacaklar.
Medeniyetten nasibini almamış bu inek hayvanı, yolun ortasına sıçmakta hiç bir sakınca görmez :=)
İşte bizim için tehlike burada başlıyor.
Özellikle dönüşte lastiğimizi bu taze gübreye kaptırmamız ile motorun hakimiyetini kaybetmemiz an meselisidir.
Köy yolu ve köy geçişlerinde, özellikle dönüşlerde yerdeki dışkılara dikkat.
3- GÜNEŞ GÖRMEYEN ÇİĞLİ BÖLGE;
Özellikle bu dönemde, gündüz ve gece sıcaklık farkları yüksek oluyor.
Güneş gören yerler kuru, görmeyen yerler, geceden ıslak olabiliyor.
Sabahın erken saatlerinde yapılan yolculuklarda dönüşlerde özellikle bu ıslak kalan yerlere dikkat.
Kuru yola göre sürüş yaparken aniden önünüze çıkan ıslak zemin motorun hakimiyetini kaybetmenize sebep olacaktır.
4- YOL KIYISINDAKİ AĞAÇ VE ÇALILARIN UZAYAN DALLARI;
Bahar ile uyanan bitki örtüsü, yeni dallar atacaktır.
Dönüşlerde yere olan açımız, 90 dereceden daha küçük olacaktır.
Virajın genişliği, hızımız, açının 60 derecelere kadar düşmesini gerektirecektir.
Bu durumda tekerimiz yolda kalırken, kafamız yolun dışına doğru yatacaktır.
Tehlike burada başlıyor. Uzayan ağaç ve çalıların dallarından sağlam bir tokat yemeniz yine an meselesi.
Her an böyle bir süprize hazırlıklı olup, sürüşünüzü buna göre ayarlamayı unutmayın.
5- YAŞLANMIŞ VE SERTLEŞMİŞ LASTİKLER;
Bir önceki kıştan kalan ve yol yapmayan motorumuzun lastiğinin durumuna dikkat çekmek istiyorum.
Yatan ve taş zemine oturmuş lastiğinizde kılcal çatlaklar oluşmuşabilir.
Lastik yaşlanarak serleşmiş olabilir.
Sert ve yaşlanmış lastikler ile yol tutuşunuz zayıflayacak, hatta hiç kalmayacaktır.
Kendimizi yollara vurmadan önce lastiğimizi kontrol edelim.
Değişmesi gerekiyorsa, ihmal etmeden değiştirelim.
6- MAALESEF DİĞER MOTORLAR;
Bilinen tehlikelere karşı kendimizi otomatik olarak hazırlarız.
Biz motorlar için temel tehlike, motosiklet haricindeki diğer araçların tamamıdır.
Maalesef motosikletleri kendimize tehlike olarak görmeyiz.
Yukarıda saydığım ve 5 ana başlıktaki tehlikeleri dikkate almayan yanımızdaki bir motor da bizim için büyük bir tehlike oluşturur.
Aynız zamanda her motorsiklet kullananı, kendiniz gibi iyi ve dikkatli kullanacağını beklemek büyük hata olur.
Eğer ki, birlikte seyehat ettiğiniz motosiklet arkadaşınız bu işe yeni başlamışssa tehlike bir okadar daha büyük olur.
Aklıma gelen ve geçmiş tecrübelerim ışığında bahar ile gelen ve dikkat etmemiz gerek 6 önemli noktaya dikkatinizi çekmek istedim.
Tekeriniz hep düz bassın.
Hepinize kazasız ve keyif dolu sürüşler diliyorum.
Sağlıcakla,
Fakat, bu dönemde bizi bekleyen bir kısım tehlikeye dikkatinizi çekmek istiyorum.
Zaten pek çoğunuz bu söyleyeceklerimi yaşamışsınızdır.
1- UÇUŞANLAR;
Baharla birlikte tabiat uyanıyor. Doğal olarak da sinek, arı v.b uçuşanlar.
Kısacık bir yolda dahi kaskımız, uçuşan leşi ile doluyor.
Bu dönemde, kaskınızın vizörünün muhakkak kapalı olmasına dikkat edin.
Gözünüze kaçacak bir uçuşan, sizin saliseler içinde motor hakimiyetinizi kaybetmenize sebebiyet verecektir.
2- HAYVAN DIŞKISI;
İlk fırsatta kendimizi şehrin kalabalığının dışına atıp, köylere doğru yola koyuluruz.
Bu dönemde, hayvanlar ahırlardan çıkmış, ve dışarıda dolaşıyor olacaklar.
Medeniyetten nasibini almamış bu inek hayvanı, yolun ortasına sıçmakta hiç bir sakınca görmez :=)
İşte bizim için tehlike burada başlıyor.
Özellikle dönüşte lastiğimizi bu taze gübreye kaptırmamız ile motorun hakimiyetini kaybetmemiz an meselisidir.
Köy yolu ve köy geçişlerinde, özellikle dönüşlerde yerdeki dışkılara dikkat.
3- GÜNEŞ GÖRMEYEN ÇİĞLİ BÖLGE;
Özellikle bu dönemde, gündüz ve gece sıcaklık farkları yüksek oluyor.
Güneş gören yerler kuru, görmeyen yerler, geceden ıslak olabiliyor.
Sabahın erken saatlerinde yapılan yolculuklarda dönüşlerde özellikle bu ıslak kalan yerlere dikkat.
Kuru yola göre sürüş yaparken aniden önünüze çıkan ıslak zemin motorun hakimiyetini kaybetmenize sebep olacaktır.
4- YOL KIYISINDAKİ AĞAÇ VE ÇALILARIN UZAYAN DALLARI;
Bahar ile uyanan bitki örtüsü, yeni dallar atacaktır.
Dönüşlerde yere olan açımız, 90 dereceden daha küçük olacaktır.
Virajın genişliği, hızımız, açının 60 derecelere kadar düşmesini gerektirecektir.
Bu durumda tekerimiz yolda kalırken, kafamız yolun dışına doğru yatacaktır.
Tehlike burada başlıyor. Uzayan ağaç ve çalıların dallarından sağlam bir tokat yemeniz yine an meselesi.
Her an böyle bir süprize hazırlıklı olup, sürüşünüzü buna göre ayarlamayı unutmayın.
5- YAŞLANMIŞ VE SERTLEŞMİŞ LASTİKLER;
Bir önceki kıştan kalan ve yol yapmayan motorumuzun lastiğinin durumuna dikkat çekmek istiyorum.
Yatan ve taş zemine oturmuş lastiğinizde kılcal çatlaklar oluşmuşabilir.
Lastik yaşlanarak serleşmiş olabilir.
Sert ve yaşlanmış lastikler ile yol tutuşunuz zayıflayacak, hatta hiç kalmayacaktır.
Kendimizi yollara vurmadan önce lastiğimizi kontrol edelim.
Değişmesi gerekiyorsa, ihmal etmeden değiştirelim.
6- MAALESEF DİĞER MOTORLAR;
Bilinen tehlikelere karşı kendimizi otomatik olarak hazırlarız.
Biz motorlar için temel tehlike, motosiklet haricindeki diğer araçların tamamıdır.
Maalesef motosikletleri kendimize tehlike olarak görmeyiz.
Yukarıda saydığım ve 5 ana başlıktaki tehlikeleri dikkate almayan yanımızdaki bir motor da bizim için büyük bir tehlike oluşturur.
Aynız zamanda her motorsiklet kullananı, kendiniz gibi iyi ve dikkatli kullanacağını beklemek büyük hata olur.
Eğer ki, birlikte seyehat ettiğiniz motosiklet arkadaşınız bu işe yeni başlamışssa tehlike bir okadar daha büyük olur.
Aklıma gelen ve geçmiş tecrübelerim ışığında bahar ile gelen ve dikkat etmemiz gerek 6 önemli noktaya dikkatinizi çekmek istedim.
Tekeriniz hep düz bassın.
Hepinize kazasız ve keyif dolu sürüşler diliyorum.
Sağlıcakla,