04-13-2013, 07:41 PM
(04-12-2013, 10:57 AM)Baris Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Çağlar benim merak ettiğim havada hiç kuş sürüsüne daldın mı? yok kuşlar motoru bozuyormuş uçak düşermiş falan rivayet mi bu yoksa gerçekten öyle birşey varmı?
Kesinlikle rivayet değil .Hatta kuş çarpması dediğimiz olay Oldukça tehlikeli . Başıma 2 kez kuşlarla ilgili vukuat meydana geldi . Ancak şükürler olsun ki herhangi bir tehlike atlatmadık . Aslında bu üzerinde durmamız gereken derin bir konu... Biz insanlar kendimize sormalıyız Kuşlar uçaklar için mi tehlikeli yoksa biz onlar için mi?
Özellikle ülkemizde bir çok havalimanı kuşların barınması ve beslenebilmesi için en ideal alan olan deltalara veya havzalara yapılmışlardır. Buna en iyi verilebilecek örnekler ise Samsun Çarşamba Havalimanı - Hatay havaalanı ve İzmir Adnan Menderes meydanlarıdır. Bu örnekler arttıralabilir...
Ben herşeyden önce sadece bir pilot olarak değil tabiat sever bir kişi olarak kuşların doğal yaşam alanlarına gerekli fizibilite çalışması yapılmadan inşa edilen havaalanlarını hiç bir zaman onaylamıyorum ve onaylamıyacağım .:kötü:
(04-12-2013, 12:26 PM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı:(04-12-2013, 12:23 PM)onur Adlı Kullanıcıdan Alıntı: alçak uçuşta bende çok yakıyor diye biliyorum yukarda yerçekimi azaldığı için harcadığı enejinin az olduğu kanısındayım
fakat yukarıdada hava yoğunluğu azalıyor sanıyorum buda hem artı hem eski...yani kaldırma kuvveti düşer fakat sürtünme kuvvetleri azalır.
en doğrusunu pilotumuz bilir :]
Evet uçağın kaldırma kuvveti hava yoğunluğunun fazla olması ile birlikte alçak irtifada artar . Ancak bununla birlikte yakıt tüketimi özellikle jet motorlu uçaklarda paralel olarak artar . Yüksek irtifada ise durum tam tersidir. Hava yoğunluğunun azalması ile birlikte uçağın tutunması zorlaşır fakat ters orantılı olarak yakıt tüketimi hava yoğunluğunun azalması ile birlikte düşer . Bu nedenle jet motorlu uçaklar mümkün olan en kısa zamanda yüksek irtifada uçmaya çalışırlar :tamam:.