04-19-2013, 11:32 AM
(04-19-2013, 11:17 AM)Cihan Adlı Kullanıcıdan Alıntı: artçı şoklar gelebilir, dikkatli olmak lazım.
Polat Alemdara nasıl geldik?
Senden ötürü!!!!!
Sn. GMK havacılık daire başkanı arkadaşım, Çağlar.
Yine çoook merak ettiğim bir sorum daha var.
Cevaplarsanın şahsım ve kamuoyu adına çok teşekkür ederim.
SORU:
Araba, motosiklet, kamyon, tır, otobüs vs. vs. her tür aracı çalıştırmak için bir anahtar kullanılıyor.
Kimi anahtar ile, kimi parmak izi ile, kimi kart ilse vs. çalışıyor.
Peki ya uçak ne ile ve nasıl çalışıyor.?
Herhangi bir anahtarı ve yedek anahtarı varmıdır?
Varsa, yedek anahtarı patron evinde mi saklar?
Biz her hangi bir yeni kara taşıtı aldığımızda, satıcı işlemin sonunda seromoni ile anahtarı elimize verir.
Uçaklarda bu nasıl olur.
Eğer cevap, "anahtar felan yok" çıkarsa, uçağın güvenliği nasıl sağlanıyor.
Park halinde iken biri uçağa girip kaçırma riski nedir?
Bildiğimiz kadarı ile uçaklar hiç durmuyor, uçuş ekibi değişip yoluna devam ediyor.
Bu durumda o uçağı kullanan her pilotta anahtar olması gerekmiyor mu?
Yoksa anahtar, uçağa girişte, paspasın altına mı koyuyorsunuz.
Şimdiden teşekkürler.