01-04-2011, 10:31 AM
1.Bir saniye(yanlış)
2. İki saniye(doğru)
3. Doğru viraj hattı
4. Yanlış viraj hattı
5. Doğru takip
6. Yanlış takip
6a. Takip üçgeninin boyu.(Hızın her 15 km si için bir araba boyu).
7. Kavşakta bekleyen arabanın görüş alanı dışındasınız. Bu sollama kaza demektir.
7a. Kavşakta izlenecek doğru hat(kırmızı çizgili hat kavşak içlerine en derin görüşü sağlıyor).
7b. Kavşak olmadığında doğru seyir hattı.
8. Klasik kaza1.jpg
9. Klasik kaza2.
10.Omuz üstünden göz kontrolü(kör alanlar)
11. Sola dönüş(dış pozisyon doğru-kesik çizgiler bakış derinliklerini göstermektedir, dönüş hatları değildir)
12. Sağa dönüş(iç pozisyon doğru/orta şeride yakın pozisyon-kesik çizgiler bakış derinliklerini göstermektedir, dönüş hatları değildir)
13. Doğru takip mesafesi
14. Yanlış takip mesafesi
15. Viraj tekniği
16. Kırmadan gazlamak doğru.(Daha fazla yol aldığı için no.1)
17. Kırmadan frenlemek doğru.(Çarpma hızı 40 dan 20 ye düştüğü için).
18. Virajda karşı yönden gelen araca bakışlarınızı kitlerseniz kaza olabilir. Arabayı dikkate alarak kendi güvenli çıkışınıza bakınız. Ayrıca erken dönüşe başladığınız için (A) engelini geç farkedip arabaya tehlikeli bir biçimde (B) yanaşırsınız.
19. Viraj dönerken yol kenarındaki ağaçlara (A) bakmayın. Baktığınıza yönelirsiniz.. Kendi güvenli çıkışınıza (B) bakın.
20. Dönüşlerin olması gerekli ve doğru motor/ araba hatları.
21. Sürekli virajlarda dönüş hattı(kırmızı çizgi)
22. S virajda sollama(üçgen görüş alanı, kırmızı çizgi sollama hattı)
23. Araçların kör noktaları.1(Mavi hat B doğru, sarı hat A yanlış)
24. Araçların kör noktaları.2
25. Araçların kör noktaları.3(mavi hat doğru)
26. Araçların kör noktaları.4
27. Görünürlük.
28. Yan girişlerdeki riskler.
28a. Yan girişlerdeki riskler.2
29. Yan çıkışlardaki riskler.
30. Kavşak Riskleri 1
31. kavşak Riskleri 2
32. Kavşak Riskleri 3
33. Kavşak Riskleri 4
34. Motosikletleri sollamak
2. İki saniye(doğru)
3. Doğru viraj hattı
4. Yanlış viraj hattı
5. Doğru takip
6. Yanlış takip
6a. Takip üçgeninin boyu.(Hızın her 15 km si için bir araba boyu).
7. Kavşakta bekleyen arabanın görüş alanı dışındasınız. Bu sollama kaza demektir.
7a. Kavşakta izlenecek doğru hat(kırmızı çizgili hat kavşak içlerine en derin görüşü sağlıyor).
7b. Kavşak olmadığında doğru seyir hattı.
8. Klasik kaza1.jpg
9. Klasik kaza2.
10.Omuz üstünden göz kontrolü(kör alanlar)
11. Sola dönüş(dış pozisyon doğru-kesik çizgiler bakış derinliklerini göstermektedir, dönüş hatları değildir)
12. Sağa dönüş(iç pozisyon doğru/orta şeride yakın pozisyon-kesik çizgiler bakış derinliklerini göstermektedir, dönüş hatları değildir)
13. Doğru takip mesafesi
14. Yanlış takip mesafesi
15. Viraj tekniği
16. Kırmadan gazlamak doğru.(Daha fazla yol aldığı için no.1)
17. Kırmadan frenlemek doğru.(Çarpma hızı 40 dan 20 ye düştüğü için).
18. Virajda karşı yönden gelen araca bakışlarınızı kitlerseniz kaza olabilir. Arabayı dikkate alarak kendi güvenli çıkışınıza bakınız. Ayrıca erken dönüşe başladığınız için (A) engelini geç farkedip arabaya tehlikeli bir biçimde (B) yanaşırsınız.
19. Viraj dönerken yol kenarındaki ağaçlara (A) bakmayın. Baktığınıza yönelirsiniz.. Kendi güvenli çıkışınıza (B) bakın.
20. Dönüşlerin olması gerekli ve doğru motor/ araba hatları.
21. Sürekli virajlarda dönüş hattı(kırmızı çizgi)
22. S virajda sollama(üçgen görüş alanı, kırmızı çizgi sollama hattı)
23. Araçların kör noktaları.1(Mavi hat B doğru, sarı hat A yanlış)
24. Araçların kör noktaları.2
25. Araçların kör noktaları.3(mavi hat doğru)
26. Araçların kör noktaları.4
27. Görünürlük.
28. Yan girişlerdeki riskler.
28a. Yan girişlerdeki riskler.2
29. Yan çıkışlardaki riskler.
30. Kavşak Riskleri 1
31. kavşak Riskleri 2
32. Kavşak Riskleri 3
33. Kavşak Riskleri 4
34. Motosikletleri sollamak
Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..