01-24-2011, 03:58 PM
Merhabalar ;
Fakat saklama yöntemleri ile ilgili birçok şey anlatılıyor bende aralarından en doğru olduğumu düşündüğüm ve araştırmalarımda doğru sonuca ulaştığım verileri paylaşmak istedim.
Yöntem adım adım;
1. İlk olarak motorumuzu yıkadıktan sonra iyice kuruttuğumuza emin oluyoruz.Motoru en iyi şekilde temizliyoruz,
2. Motorumuzu bir süre çalıştırdıktan sonra sıcak motor yağını boşaltıyoruz ve yerine yeni yağı kullanma klavuzunda belirtilen seviyede dolduruyoruz,
3. Motorumuzda orta ayaklık varsa, bunu kullanarak motorumuzu bırakıyoruz. Hatta mümkünse lastiklerin altına uygun tahtalar hazırlayarak zeminle temasını kesiyor, lastiklerin havasını yarısına kadar indiriyoruz,
4. Yakıt deposunu tamamen boşaltıyoruz ve bir süre havalandırdıktan sonra kapağını kapatıyoruz.Ayrıca karbüratördeki yakıtı tamamen boşaltıyoruz,
5. Akümüzü motorumuzdan ayırarak daha stabil sıcaklıkta muhafaza için evde muhafa ediyoruz,
6. Eksozu ve karbüratörun hava girişine uygun bir malzeme ile hava içine giremeyecek şekilde tıkıyoruz,
7. Temiz bir motor yağını depodaki benzin ile bir kapta karışıtırarak bulamaç haline getirip bir fırça yardımı ile motorun bütün metal, nikelajlı, krom kaplamalı ve Boyalı kısımlarına sürerek hava ile temsını engelliyor ve nemli bir ortamda dahi olsa paslanmasının çürümesini önüne geçeceğimizi belirtiliyor,
8. Metal Yüzeyler WD-40 ile korunabilir,
9. Son olarak Baranda ile üzerini örtmeminin uygun olacağı...
Fakat saklama yöntemleri ile ilgili birçok şey anlatılıyor bende aralarından en doğru olduğumu düşündüğüm ve araştırmalarımda doğru sonuca ulaştığım verileri paylaşmak istedim.
Yöntem adım adım;
1. İlk olarak motorumuzu yıkadıktan sonra iyice kuruttuğumuza emin oluyoruz.Motoru en iyi şekilde temizliyoruz,
2. Motorumuzu bir süre çalıştırdıktan sonra sıcak motor yağını boşaltıyoruz ve yerine yeni yağı kullanma klavuzunda belirtilen seviyede dolduruyoruz,
Alıntı:(Ayrıca bujiyi çıkararak silindir bloğuna 15-20 ml yağ doldurularak motoru bir süre çalıştırıyoruz.)
3. Motorumuzda orta ayaklık varsa, bunu kullanarak motorumuzu bırakıyoruz. Hatta mümkünse lastiklerin altına uygun tahtalar hazırlayarak zeminle temasını kesiyor, lastiklerin havasını yarısına kadar indiriyoruz,
4. Yakıt deposunu tamamen boşaltıyoruz ve bir süre havalandırdıktan sonra kapağını kapatıyoruz.Ayrıca karbüratördeki yakıtı tamamen boşaltıyoruz,
Alıntı:(Bazı kullanıcılarda aksine deponun paslanmaması için full yakıt doldurulması gerektiğini belirtiyorlar.)
5. Akümüzü motorumuzdan ayırarak daha stabil sıcaklıkta muhafaza için evde muhafa ediyoruz,
6. Eksozu ve karbüratörun hava girişine uygun bir malzeme ile hava içine giremeyecek şekilde tıkıyoruz,
7. Temiz bir motor yağını depodaki benzin ile bir kapta karışıtırarak bulamaç haline getirip bir fırça yardımı ile motorun bütün metal, nikelajlı, krom kaplamalı ve Boyalı kısımlarına sürerek hava ile temsını engelliyor ve nemli bir ortamda dahi olsa paslanmasının çürümesini önüne geçeceğimizi belirtiliyor,
Alıntı:(Diğer bir fikir olarakta gres'i yağını aynı şekilde motorun metal, nikelajlı, krom kaplamalı ve boyalı kısımlarına sürebileceğimi belirtiliyor.)
8. Metal Yüzeyler WD-40 ile korunabilir,
9. Son olarak Baranda ile üzerini örtmeminin uygun olacağı...
Alıntı:(Nemli bir ortamda saklanacaksa ıslanmıyacak bir şekilde üzerinin çarşaf ile örtülerek nemin içeride kalmasını engelleyebiliriz)