Yorumları: 4,189
Konuları: 241
Kayıt Tarihi: Dec 2010
Rep Puanı:
0
Kalkış esnasındaki koltuğa yapıştırması ve havalandıktan sonraki o iç gıcıklayıcı durum paha biçilemez.
Yorumları: 992
Konuları: 5
Kayıt Tarihi: Dec 2010
Rep Puanı:
0
Uçak hava boşluğunu düştüğündeki tırsma anı
Yorumları: 264
Konuları: 23
Kayıt Tarihi: Sep 2012
Bi arkadaşım uçak simülasyonu üzerinde çalışıyor, ciddi bütçeli bir proje ve şuana kadar yapılanların en kapsamlı olanı ve gerçeğe en yakın olması hedefleniyor. Şuan yapım aşamasında ve bittiği zaman gerçek uçak kullanma tecrübesine dahi erişeceğiz.
Böyle birşey
Google arattım resmini bulamadım, projeye en yakın bu resmi buldum idare edin :çiçek:
(Son Düzenleme: 03-06-2013, 11:30 AM, Düzenleyen:
Tembel Reis.)
Yorumları: 2,345
Konuları: 98
Kayıt Tarihi: Dec 2010
Rep Puanı:
0
(03-06-2013, 11:20 AM)MehmetK Adlı Kullanıcıdan Alıntı: (03-06-2013, 08:22 AM)Seckin Tunali Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Flight simulator sayılırsa bende pilotum :)
Yeni Rakı sayılırsa, ben de pilotum o zaman :]
Seço, bu ne abi ya...
abi zaten 3 büyük yeni rakı şişesini boş getirene pilot sertifikası veriyorlar :)
Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Yorumları: 3,557
Konuları: 82
Kayıt Tarihi: Feb 2011
(03-06-2013, 07:25 AM)VeYSeL Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Hayırlı olsun Çağlar:tamam:
İlgi ve merakla bekliyoruz paylaşımları :çiçek:
(03-06-2013, 07:14 AM)GsrEra Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Teşekkürler. Güzel bir konu. Takip edeceğim.
Başlık konuya uygun olarak değiştirilirse çok daha güzel olur kanısındayım.
Hangi başlık Erdem ?
İlk başta yazının başlığı Teşekkürler şekilindeydi. Onu demek istemiştim.
Yorumları: 136
Konuları: 20
Kayıt Tarihi: Feb 2013
(03-06-2013, 07:12 AM)MehmetK Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Aha da yıllarca siste-site, forum-forum, tırım-tırım aradığım başlık bizim forumda açılmış ya.....
Anı da çok, soru da. Önce bir kaç soru soracağım. Hazır bulmulum mecrayı.
Kalkıştan belli bir süre sonra kaptan pilot konuşur.
Yol ve gidilecek yerin hava durumu vs. bilgi verir.
Soru 1:
Kaptan bu bilgiyi verirken neden ağzına leblebi tozu yada bir avuç misket koyar.
Yada ağzına ne koyar. Yok eğer ağzında birşey yok ise, kaptanlar uçuş kabininin kelebek camını açıp ta
soğuktan yüz felci mi geçirmiştir ki, kayık ve bayık anons yaparlar?
Neden yolcular genellikle bu anonstan bir bok anlamaz?
Bu bir gelenekmidir. (doktorların yazdığı reçetenin, hasta tarafından asla okunamaması gibi)
Yoksa gerçekten biryerlere yazılmış kuralmıdır?
Efsane soru:] valla haklısın Mehmet abi bende çoğu zaman yolcu olarak uçarken anonslardan çoğu zaman bişey anlamıyorum ancak bu bir gelenek falan değil :] Şekil yapmak amaçlı olabilir . Ama zaman zaman çok komik duruma düşülünebiliyor. Ben kendi adıma anonslarda mümkün olduğu kadar açıklayıcı ve anlaşılır olmaya çalışıyorum :tamam:
Yorumları: 3,557
Konuları: 82
Kayıt Tarihi: Feb 2011
Bir gun tolluca snin ucaga bilet alip kokpiti baasacazz
Yorumları: 4,259
Konuları: 128
Kayıt Tarihi: Dec 2010
Rep Puanı:
0
Çağlar, cevap için teşekkürler.
Yani diyorsun ki, genelde şekil için yapılıyor. Normalde pilotlar böyle konuşmuyor. :tamam:
Soru 2: Tekerde motor var mı.
Uçak yerde iken, piste yönlendiğinde yada taxi yaparken kanatlardaki jet motorlarını mı kullanır?
Yoksa, tekerleklerindeki hidromotor yada vs bir tahrik sistemini mi kullanır? Tekerlerde tahrik sitemi varmıdır?
Soru 3: Otomatik pilot.
Uçak kalkıştan sonra rota ve irtifasına oturduktan sonra mı otomatik pilota geçilir?
Otomatik pilot, düz ve stabil uçuşlarda mı kullanılır ?
Uçak otomatik pilot kontrolünde uçarken pilot ne yapar? Uyur mu?