Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

BALATA DEĞİŞİMİ-1
#1

Ön diskler için aldığım brenta marka fren balataları.

DSCF8530_zps7b3df693.jpg

Söktüğüm sol ön kaliper içi ve eski balatalarının görünümü

DSCF8534_zps2b466623.jpg

Ön frenlerin Çift piston kaliper yuvaları.

DSCF8535_zps9c002bbf.jpg

Çıkardığım fren balatalarının yenisine göre aşınmışlığı.

DSCF8536_zps3d0fe5e3.jpg

Pistonlara parmaklarımla bastırarak geri gitmelerini sağlıyorum. Bu işlemi yapmadan önce hava alma tapasını biraz gevşetmemiz gerekiyor.

DSCF8538_zps83280568.jpg

Balatanın bir tanesini yuvasına oturtuyorum.

DSCF8546_zps198e0fdf.jpg

İkinci balatayıda yuvasına oturtuyorum.

DSCF8547_zps6a656209.jpg

Parmaklarımla ittirmeme rağmen pistonların tam geri gitmesini sağlayamadım parmaklarım ACIDI :]:]:] Balatarın ikisini taktıktan sonra tornavida yardımıyla biraz daha ittirerek pistonların geri gitmelerini sağladım.

DSCF8548_zps037a17a8.jpg

Fren balatarın arasını açtırarak, diske yerleştiriyoruz.

DSCF8550_zpsc1c1a5fd.jpg

Söktüğüm civataları, Her derde deva olduğunu paylaştığımız bir forumda WD40'lıyorum. Mümin senin paylaşımını bir kez daha anıyorum :tamam:

DSCF8553_zpsc2a1c960.jpg

Civatalarını yerine taktıkmı ve havasını aldıkmı sol balata değişim işlemi tamamlanmış olacak :tamam:

DSCF8555_zpsed592ba0.jpg


DSCF8556_zpsac4c3e0b.jpg
Ara
Cevapla
#2

Harun eline sağlık. Böyle motosikletliyle haşır neşir olanları görünce seviniyorum.
Bu arada açmışken kaliper pistonlarını biraz dışarı çıkarıp temizlemenide tavsiye ederim. Balata spreyi ve yağ ile ileri geri oynatarak iyice temizle. Çünkü zamanla toz giriyor pistonları çiziyor ve çalışmasını engelliyor.

Eline sağlık:çiçek:
Ara
Cevapla
#3

Bunlarda arka balataların değişimi.

DSCF8529_zps75373bee.jpg



DSCF8603_zps885b5453.jpg


Çıkan balatalar.

DSCF8605_zps3ad248bb.jpg



DSCF8601_zpsa7ee5057.jpg


DSCF8600_zpsbb86e2c9.jpg
Ara
Cevapla
#4

Harun ellerine sağlık örnek olucak bir paylaşım. :çiçek:
Bazı işleri kendimizin yapması hem motorumuzla kaynaşmayı hemde vereceği tepkileri daha iyi bilmemize yardımcı bir durum..
Bu tarz konular için forumda ayrı bir kısım olması hiçde fena olmazdı sanırım..

Bende krosla ilgili yaptıklarımı paylaşmak isterdim ama nerdeyse her araziden sonra yamulan parçaları düzelttiğim ve orasını burasını cırtla tutturduğum için paylaşmasam daha iyi olucak galiba.. :]
Ara
Cevapla
#5

vallaha eline sağlık harun. Güzel şeyler bunlar, Anasını satim nette yabancı ülkede kadınlar yapıyolar bunları, Biz cesaret edemiyoruz. böyle basit işlemleri kendimizin yapmasında fayda var. Eline sağlık
Ara
Cevapla
#6

Devamını resimler fazla diye forum kabul etmedi balata değişimi-2 olarak paylaştım, o artık yok silinmiş sanırım:]

Sıkma işlemine geçiyorum burada.

DSCF8557_zps6cba4bf1.jpg

Geçelim sağ balataya. Bu tarafın işçiliği daha kolay ve daha rahat. Motorun duruş konumu açısından, o yüzden burayı en sona sakladım:]

DSCF8560_zps0d47aa5f.jpg

Çıkan balatalar bayağı aşınmış yaklaşık 2.5 - 3 mm kadar kalmış. Değişme zamanı gelmiş fakat, çok elzem bir durum değil daha 3000-5000 km daha götürürmüş, disklere zarar vermeden değiştirmekte yarar var. Nede olsa sezon başlıyor :alkış:

DSCF8563_zps8f2da8fa.jpg

Sol tarafta ayrıntılı paylaştığım için sağı hızlı geçiyorum.

DSCF8564_zpse7140009.jpg

DSCF8565_zpsbd0a9714.jpg

En son işlem olarak kaliperlerdeki havayı almakta belki geriye hava kaçmış olabilir, Bu durum çok zararlı, şıkıştırma yapmaz frenler sertleşir daş gibi olur. Hava kalmamasındaki mantık sıvılar basıncı eşit olarak iletirler, içerisinde kalan hava basınç iletiminde set görevi görür:tamam: Havayı almadan önce DOT4 hidrolik yağımı tamamlayayayım.

DSCF8567_zps0528551c.jpg

DSCF8569_zpse8dce3a6.jpg

DSCF8571_zps3ca9f2bf.jpg

Son olarak Haydi GSR'ım, Atımı ısıttım, yine full kuşandım teste çıkma zamanı geldi artık. Cumartesi öğleden sonra 4-5 gibi çok güzel bir hava oldu, hemde frenleri test edeyim hemde biraz turlayayım dedim. Yaptığım işçilik mükemmel oldu, ön frenler mükemmel tutuyor gaza gelip arka kaldıracaktım neredeyse :P

DSCF8582_zps466ae528.jpg


Umarım paylaşımım yeni öğrenen, bilgisi olmayan yada cesaret edemeyenler için örnek teşkil eder. Yurt dışında adamlar herşeyi çekip bilgilendiriyorlar, bende bundan sonra GMK'da paylaşacağım yaptığım çalışmalarımı,bilgi paylaştıkça güzeldir fayda sağlar isem ne mutlu bana:tamam:Gmk
Ara
Cevapla
#7

Harun tesekkurler. Boyle paylasimlar herkes icin cok onemli ve yararli olacak. Devamini bekleriz. Bende elimden geldigince yardimci olacagim
Ara
Cevapla
#8

Harun eline sağlık ancak fren merkezlerini vidalarken loctite kullanmadığını gördüm.Orta sertlikteki loctite ile o vidaları sabitlemeni öneririm.Söktüğün vidaların üzerindede eski kalıtıları var.Bu sabitlleme frenler için yapılmalıdır.
Ara
Cevapla
#9

Harun öpüyorum seni ,eline sağlık.
Gsr sende mutlu gibi duruyor : )
Ara
Cevapla
#10

Bizde mutlu degilniydi len : )
Ara
Cevapla


Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 22 Ziyaretçi