Aklından versys geçen, "aslında versys de alınabilir ama nasıldır ki?" diye meraklanan arkadaşlara elimden geldiğince motosikleti anlatmaya çalışacağım..
Kullandığım motosiklet 2010 model ve bence versys serisi içinde en hoş renklerle donatılmış olan 2010 modeller. gövde rengi ve siyah gri kombinasyonu bence çok hoş seçilmiş. Bu sene üretimlerinde Türkiye'ye ithal edilmiş olan orjinal renk olarak siyah, sarı ve nadiren kırmızı rengini bulabiliyorsunuz.
Sevenlerin çok sevdiği, sevmeyenin de nefret ettiği tek farlı sıra dışı tasarımlı bu dual sport motosiklet, kıyaslamaya alıştığımız diğer muadilleri gibi kross koşullarında çok başarılı değil. Ancak sadece lastikleri değiştirilerek uygun lastiklerle araziye girildiğinde oldukça uzun ön amortisörü sayesinde tatmin edici performans sergileyebiliyor. 82 cm yüksekliğindeki orta genişlikte selesi ve yüksek konumlandırılmış geniş gidon sayesinde kontrolü kolaylaşan versys'in tek dezavantajı suya girerken düşünmeniz gereken, tekerleklerin arasında ve alçakta kalan eksozu :)
Uzun yol seyahatlerinde oturuş pozisyonu, ayarlanabilir ön ve arka amortisörler, alçak konumlu ayak pegleri gayet konforlu yolculuk etmenizi sağlıyor. Artçılı yolculuklarda da yeterince konfor vadetmekle birlikte makinanın bir touring olmadığını hatırlıyorsunuz. Bununla birlikte kısa tekerlek açıklığı, yüksek süratlerde biraz tedirgin edebiliyor. Motosiklet sağa sola kaçma eğilimi gösterebiliyor. Ayrıca düşük devirlerde biraz ayna ve gidon titreşimi var. 2015'te piyasaya çıkan yeni kasalarında, motor takozunun değiştirilmesi ile bu sorunun ortadan kaldırıldığı Kawasaki tarafından söyleniyor.
Versys'in belki de en başarılı olduğu alan gündelik kullanım. Özellikle şehir içi trafiğinde göründüğünün aksine, sanki 250 cc 'lik hafif ve kıvrak bir motosiklet kullandığınızı düşünebilirsiniz. 66 beygir gücündeki motorun gaz tepkimeleri çok keskin ve inanılmaz keyif veriyor. Hatta dayanamayıp teker yapmaya bile kalkışabilirsiniz :) Ayrıca frenleri oldukça başarılı. Bu modellerde ABS opsiyonel olarak sunuluyor. Kombine fren bulunmuyor. Kombine frene hiç ihtiyaç bırakmıyor.
Vites aralıkları kısa tutulmuş olan motosikletin vites geçişleri problemsiz.
Motorun gösterge paneli oldukça şık ve sade. Ortada konumlandırılmış analog devir saatinin sağ tarafında dijital hız göstergesi bulunuyor. kilometre saati, mesafe ölçer ve dijital saat ise tek satırda bulunuyor ve buton ile hangisinin görüntüleneceğini seçmeniz gerekiyor. Yani saat ile kilometreyi bir arada göremiyorsunuz. Bence bu bir eksiklik..
Motosikletin üzerinde gelen orjinal camı her ne kadar yeterli korumayı sağlasa da benim gibi televizyon büyüklüğünde cama alışkın olan birine yeterli gelmeyecektir. Bu nedenle kesinlikle bir tur camı ve elcik koruma edinmek gerekiyor.
Yakıt olarak şehir içi ve dışı kullanımda ortalama 4.5 litre yakıt tüketimi elde ettim. Tabi bu değerleri bir miktar daha aşağı çekmek ya da epey yukarı çıkarmak tamamen kullananın elinde. 6000 kilometrede bir bakıma giren motosikletin bakım maliyetleri bildiğimiz Kawasaki standartlarında. Çok uygun olmamakla birlikte yetkili servis fiyatlarının diğer servislere göre çok farklı olmadığını söyleyebilirim.
Ülkemizde Versys'in piyasası nispeten sınırlı olmakla birlikte araştırdığım kadarıyla yurtdışında pazar payının daha yüksek olduğunu gördüm. Ben Versys'in, tek motosiklete sahip olup hem şehir içinde gündelik kullanımda, hem hafta sonu turlarında, hem de uzun seyahatlerde kullanmak isteyen arkadaşlar için iyi bir alternatif olduğunu söyleyebilirim.
Olumlu yönleri;
- çok olmasa da tutumlu
- seri, kıvrak
- konforlu
- mükemmel frenlere sahip
Olumsuz yönleri;
- biraz gidon, bolca ayna titreşimli
Umarım faydalı bir inceleme olmuştur. Aklıma geldikçe ekleyeceğim. Saygılar :çiçek:
Kullandığım motosiklet 2010 model ve bence versys serisi içinde en hoş renklerle donatılmış olan 2010 modeller. gövde rengi ve siyah gri kombinasyonu bence çok hoş seçilmiş. Bu sene üretimlerinde Türkiye'ye ithal edilmiş olan orjinal renk olarak siyah, sarı ve nadiren kırmızı rengini bulabiliyorsunuz.
Sevenlerin çok sevdiği, sevmeyenin de nefret ettiği tek farlı sıra dışı tasarımlı bu dual sport motosiklet, kıyaslamaya alıştığımız diğer muadilleri gibi kross koşullarında çok başarılı değil. Ancak sadece lastikleri değiştirilerek uygun lastiklerle araziye girildiğinde oldukça uzun ön amortisörü sayesinde tatmin edici performans sergileyebiliyor. 82 cm yüksekliğindeki orta genişlikte selesi ve yüksek konumlandırılmış geniş gidon sayesinde kontrolü kolaylaşan versys'in tek dezavantajı suya girerken düşünmeniz gereken, tekerleklerin arasında ve alçakta kalan eksozu :)
Uzun yol seyahatlerinde oturuş pozisyonu, ayarlanabilir ön ve arka amortisörler, alçak konumlu ayak pegleri gayet konforlu yolculuk etmenizi sağlıyor. Artçılı yolculuklarda da yeterince konfor vadetmekle birlikte makinanın bir touring olmadığını hatırlıyorsunuz. Bununla birlikte kısa tekerlek açıklığı, yüksek süratlerde biraz tedirgin edebiliyor. Motosiklet sağa sola kaçma eğilimi gösterebiliyor. Ayrıca düşük devirlerde biraz ayna ve gidon titreşimi var. 2015'te piyasaya çıkan yeni kasalarında, motor takozunun değiştirilmesi ile bu sorunun ortadan kaldırıldığı Kawasaki tarafından söyleniyor.
Versys'in belki de en başarılı olduğu alan gündelik kullanım. Özellikle şehir içi trafiğinde göründüğünün aksine, sanki 250 cc 'lik hafif ve kıvrak bir motosiklet kullandığınızı düşünebilirsiniz. 66 beygir gücündeki motorun gaz tepkimeleri çok keskin ve inanılmaz keyif veriyor. Hatta dayanamayıp teker yapmaya bile kalkışabilirsiniz :) Ayrıca frenleri oldukça başarılı. Bu modellerde ABS opsiyonel olarak sunuluyor. Kombine fren bulunmuyor. Kombine frene hiç ihtiyaç bırakmıyor.
Vites aralıkları kısa tutulmuş olan motosikletin vites geçişleri problemsiz.
Motorun gösterge paneli oldukça şık ve sade. Ortada konumlandırılmış analog devir saatinin sağ tarafında dijital hız göstergesi bulunuyor. kilometre saati, mesafe ölçer ve dijital saat ise tek satırda bulunuyor ve buton ile hangisinin görüntüleneceğini seçmeniz gerekiyor. Yani saat ile kilometreyi bir arada göremiyorsunuz. Bence bu bir eksiklik..
Motosikletin üzerinde gelen orjinal camı her ne kadar yeterli korumayı sağlasa da benim gibi televizyon büyüklüğünde cama alışkın olan birine yeterli gelmeyecektir. Bu nedenle kesinlikle bir tur camı ve elcik koruma edinmek gerekiyor.
Yakıt olarak şehir içi ve dışı kullanımda ortalama 4.5 litre yakıt tüketimi elde ettim. Tabi bu değerleri bir miktar daha aşağı çekmek ya da epey yukarı çıkarmak tamamen kullananın elinde. 6000 kilometrede bir bakıma giren motosikletin bakım maliyetleri bildiğimiz Kawasaki standartlarında. Çok uygun olmamakla birlikte yetkili servis fiyatlarının diğer servislere göre çok farklı olmadığını söyleyebilirim.
Ülkemizde Versys'in piyasası nispeten sınırlı olmakla birlikte araştırdığım kadarıyla yurtdışında pazar payının daha yüksek olduğunu gördüm. Ben Versys'in, tek motosiklete sahip olup hem şehir içinde gündelik kullanımda, hem hafta sonu turlarında, hem de uzun seyahatlerde kullanmak isteyen arkadaşlar için iyi bir alternatif olduğunu söyleyebilirim.
Olumlu yönleri;
- çok olmasa da tutumlu
- seri, kıvrak
- konforlu
- mükemmel frenlere sahip
Olumsuz yönleri;
- biraz gidon, bolca ayna titreşimli
Umarım faydalı bir inceleme olmuştur. Aklıma geldikçe ekleyeceğim. Saygılar :çiçek:
:tr: Kuşlar kısa.. Hayat uçuyor..