04-26-2018, 12:39 AM
Merhaba arkadaşlar.
Uzun bir aradan sonra sahalara tekrar geri döndüm.
Tanıyanlar bilir neden 3 sene ara vermek zorunda kaldığımı.
Neyse konumuza dönelim.
19.04.2018 tarihi itibari ile bi çılgınlık yapıp ( ki bu her zamanki halim ) gittim 7535km de 2017 model Bajaj Dominar 400 aldım.
Alırken çok büyük çekincelerim vardı. Kafamı kurcalayan bulandıran bir sürü soru işareti vardı..
Hatta Cem VATANSEVER ve bi kaç arkadaş ile görüştüğümde bir sürü seçenek varken neden Bajaj sorusu da soruldu.
Dominar ımı alırken ince eleyip sık dokudum. Çok düşündüm. CBF600,Vstrom DL650,Capanord,Varadero,F650gs,KLE500 vs de baktım.Fakat hep yorgun ve masraflı makinalar vardı benim fiyat aralığımda piyasada.
Bende Dominar da karar kıldım.
Kırklareli / Lüleburgaz dan aldım geldim makinayı.
İlk izlenimlerim şunlar ;
* Vites aralıkları biraz kısa.
* Devir kesici var 8500 devirde RPM ışığı yakmaya başlıyor ve 9000 devirde kesiciye giriyor. 13000 devire kadar göstergesi var halbuki.
* Hızlanması,torku gayet iyi ki,70-80km/h ile giderken 6, viteste vites düşürmeden gaz açtığında hiç zorlanmadan ve yorulmadan 140/150 km/h'a rahatlıkla çıkıyor.
* Abs olması başka bi artısı.
* Virajları çok iyi (ben viraja yatmaktan çekinirken makina banamısın demiyor )
* Dengesi ve ataklığı bana göre çok iyi.
* Amortisötleri çok iyi. Yaylanması falan çok iyi.
* Kaydırmalı debriyaj olduğundan dolayı,virajda veya vites düşürürken arka teker kilitlemiyor ki bu çok güzel bir özellik. Virajda arkayı salcakmı vs derdin yok.
* Makina hatayı tölere edebiliyor. Dengeli bir makina.
Gelelim eksilerine..
* Vibrasyon var.fakat ne az nede çok.
* Kafa grenajından cızırtılı bir ses geliyor yüksek devirde (şambrel ile boşluğu doldurduğunda ses kesiliyor )
* Aynalar 120km/h dan sonra belirgin bi şekilde titriyor. (gidon yükseltme ile sorun çözülüyor.)
* Sürüş pozisyonu olarak naked olduğu için makina biraz yoruyor 120km/h dan sonra rüzgar bariz derecede hissediliyor.. (gidon yükseltme ve uzun tur camı ile bu sorun ortadan kalkıyor.
* Depo'dan vibrasyon hissediliyor ( deponun yanları boş,şambrel lastik ve elyaf ile doldurulduğunda vibrasyon kesiliyor.)
* Arka sele rahatsız. ( uzunda çok sertleşiyor ve sele yaptırmak şart )
* Artçı için vibrasyon biraz fazla imiş fakat yan çanta ve topcase takıldığında vibrasyon arkada hemen hemen hissedilmiyor.)
Yakıt konusuna gelirsek eğer;
Lüleburgaz'da fulledim depoyu, Darıca'ya geldiğimde tekrar fulledim.
tabi lüleburgaz ile sınırlı kalmadım.şehir içi vs gezdim. toplamda 1 depo ile 309km yaptım ve Darıca'da fullediğimde 9 lt benzin aldı
toplamda. buda 2,91 lt yapar 100km de. buda km de 0,177 krş yapar. Litre fiyatı 6,10 tl benzin.
Sonraki dolduruşumda biraz daha fazla yaktı çünki biraz zorladım makinayı. yüksek devirde gittim 130-140 km/h ile motoru denedim. Tepkilerini ölçtüm. Alışma evresi diyelim,3,4 lt yaktırdım. buda 20krş a denk geldi.
Ortalama şehir içi 4 lt, şehirler arası zorlamaz isen 3 lt, zorlar isen 3,5 lt yakıyor.
Yani 400 cc (373,4cc) bir makina için ideal bir yakıt.
Artçı ile hiç zorlanmadan 130/140 km/h ile çok rahat bir şekilde uzun yol yapılabilen bir makina (eşim ile birlikte gezerken denedim)
Açıkçası bu kadar memnun kalacağımı hiç düşünmemiştim.
Verdiğim paraya değermi sorusuna cevabım ise, evet değer..
Gelelim yapılacaklara.
İlk etapta;
* Uzun tur camı 135 tl
* Arka dişli 42 veya 40 a düşürülecek 65 tl
* Gidon yükseltme (ileri geri hareket edebilen ) 150tl
* Yan çanta demiri 150 tl
* Yan çanta 300 tl
Bunlar da yapıldıktan sonra tam bir uzun yol canavarı olacak bizim evlat.
Uzun bir aradan sonra sahalara tekrar geri döndüm.
Tanıyanlar bilir neden 3 sene ara vermek zorunda kaldığımı.
Neyse konumuza dönelim.
19.04.2018 tarihi itibari ile bi çılgınlık yapıp ( ki bu her zamanki halim ) gittim 7535km de 2017 model Bajaj Dominar 400 aldım.
Alırken çok büyük çekincelerim vardı. Kafamı kurcalayan bulandıran bir sürü soru işareti vardı..
Hatta Cem VATANSEVER ve bi kaç arkadaş ile görüştüğümde bir sürü seçenek varken neden Bajaj sorusu da soruldu.
Dominar ımı alırken ince eleyip sık dokudum. Çok düşündüm. CBF600,Vstrom DL650,Capanord,Varadero,F650gs,KLE500 vs de baktım.Fakat hep yorgun ve masraflı makinalar vardı benim fiyat aralığımda piyasada.
Bende Dominar da karar kıldım.
Kırklareli / Lüleburgaz dan aldım geldim makinayı.
İlk izlenimlerim şunlar ;
* Vites aralıkları biraz kısa.
* Devir kesici var 8500 devirde RPM ışığı yakmaya başlıyor ve 9000 devirde kesiciye giriyor. 13000 devire kadar göstergesi var halbuki.
* Hızlanması,torku gayet iyi ki,70-80km/h ile giderken 6, viteste vites düşürmeden gaz açtığında hiç zorlanmadan ve yorulmadan 140/150 km/h'a rahatlıkla çıkıyor.
* Abs olması başka bi artısı.
* Virajları çok iyi (ben viraja yatmaktan çekinirken makina banamısın demiyor )
* Dengesi ve ataklığı bana göre çok iyi.
* Amortisötleri çok iyi. Yaylanması falan çok iyi.
* Kaydırmalı debriyaj olduğundan dolayı,virajda veya vites düşürürken arka teker kilitlemiyor ki bu çok güzel bir özellik. Virajda arkayı salcakmı vs derdin yok.
* Makina hatayı tölere edebiliyor. Dengeli bir makina.
Gelelim eksilerine..
* Vibrasyon var.fakat ne az nede çok.
* Kafa grenajından cızırtılı bir ses geliyor yüksek devirde (şambrel ile boşluğu doldurduğunda ses kesiliyor )
* Aynalar 120km/h dan sonra belirgin bi şekilde titriyor. (gidon yükseltme ile sorun çözülüyor.)
* Sürüş pozisyonu olarak naked olduğu için makina biraz yoruyor 120km/h dan sonra rüzgar bariz derecede hissediliyor.. (gidon yükseltme ve uzun tur camı ile bu sorun ortadan kalkıyor.
* Depo'dan vibrasyon hissediliyor ( deponun yanları boş,şambrel lastik ve elyaf ile doldurulduğunda vibrasyon kesiliyor.)
* Arka sele rahatsız. ( uzunda çok sertleşiyor ve sele yaptırmak şart )
* Artçı için vibrasyon biraz fazla imiş fakat yan çanta ve topcase takıldığında vibrasyon arkada hemen hemen hissedilmiyor.)
Yakıt konusuna gelirsek eğer;
Lüleburgaz'da fulledim depoyu, Darıca'ya geldiğimde tekrar fulledim.
tabi lüleburgaz ile sınırlı kalmadım.şehir içi vs gezdim. toplamda 1 depo ile 309km yaptım ve Darıca'da fullediğimde 9 lt benzin aldı
toplamda. buda 2,91 lt yapar 100km de. buda km de 0,177 krş yapar. Litre fiyatı 6,10 tl benzin.
Sonraki dolduruşumda biraz daha fazla yaktı çünki biraz zorladım makinayı. yüksek devirde gittim 130-140 km/h ile motoru denedim. Tepkilerini ölçtüm. Alışma evresi diyelim,3,4 lt yaktırdım. buda 20krş a denk geldi.
Ortalama şehir içi 4 lt, şehirler arası zorlamaz isen 3 lt, zorlar isen 3,5 lt yakıyor.
Yani 400 cc (373,4cc) bir makina için ideal bir yakıt.
Artçı ile hiç zorlanmadan 130/140 km/h ile çok rahat bir şekilde uzun yol yapılabilen bir makina (eşim ile birlikte gezerken denedim)
Açıkçası bu kadar memnun kalacağımı hiç düşünmemiştim.
Verdiğim paraya değermi sorusuna cevabım ise, evet değer..
Gelelim yapılacaklara.
İlk etapta;
* Uzun tur camı 135 tl
* Arka dişli 42 veya 40 a düşürülecek 65 tl
* Gidon yükseltme (ileri geri hareket edebilen ) 150tl
* Yan çanta demiri 150 tl
* Yan çanta 300 tl
Bunlar da yapıldıktan sonra tam bir uzun yol canavarı olacak bizim evlat.
Diğerleri ßir Yere Gitmek İçin Araba Kullanırken,
ßizler Motorsiklet Kullanmak İçin ßir Yerlere Gideriz..
İşte Aramızdaki En ßüyük Fark ßu !..
MoToRsİkLeTLeRi FaRk Edİn !......