Herkese selamlar bu gün başıma gelen iki sıkıntımı da paylaşıp yardım almak istedim sizlerden 1.Fuardan aldığım dizlikler dikkatsizliimsonucu benzin doposunu biraz çizittirmiş:sinirli: bununla ilgili nasıl bir çözüm bulabiliriz 2. Sürüş esnasında elimi gidondan çektiğim anda gidon anında sağa sola dönmeye başlıyor sebebi ne olabilir ?
Yerinde duramayan gidon
03-05-2013, 08:14 PM
Depoya 1 lt orjinal erik rakisi dok geçer titremesi dostum ::)
03-05-2013, 09:49 PM
1. sorununa pasta cila,2. sorununada gaz yağı. yağla gitsin :boom:
BİSİKLETİN ARKA tekerleğine PET ŞİŞESİ SIKIŞTIRIP MOTOR
SESİ ÇIKARMAYA ÇALIŞAN ÇOCUKLARDIK BİZ.... :enen:
03-06-2013, 06:46 AM
Engin keşke dizlikleri aldğında depoya sürtermi sürtmezmi diye hesap etseydin. Aldığın dizlik oturma pozisyonunda depoya çok yakın duruyorsa hiç kullanma git daha değişik bir dizlik al.
Gidondan elini çektiğin anda motorun dengesi bozuluyorsa ön jant göbeğinde veya maşalarda bir yamulma olabilir. servise göstermeni tavsiye ederim.
Güvenli sürüşler.
Gidondan elini çektiğin anda motorun dengesi bozuluyorsa ön jant göbeğinde veya maşalarda bir yamulma olabilir. servise göstermeni tavsiye ederim.
Güvenli sürüşler.
03-06-2013, 07:10 AM
Bu gidon olayı kaç km de denediğinde yapıyor. 40 km ve altıysa normal olarak motor yavaş hızda olduu için denge bozulur ve gidon sağ sol yapar ama yüksek süratte yapıyorsa jantla alakalı bir sıkıntı olabilir.
Emrullah'ın dediği gibi dizlik konusunda, almadan önce motosikletteki dizlerinin temas edebileceği yerlere bakıp o şekilde alınması gerek. Aksi halde depoda geri dönüşü olmayan çizikler luyor. Motosiklet mağazalarında silikon yan tankpadler var onlardan al. Değsede çizilmez.
Emrullah'ın dediği gibi dizlik konusunda, almadan önce motosikletteki dizlerinin temas edebileceği yerlere bakıp o şekilde alınması gerek. Aksi halde depoda geri dönüşü olmayan çizikler luyor. Motosiklet mağazalarında silikon yan tankpadler var onlardan al. Değsede çizilmez.
03-06-2013, 07:18 AM
1) Depo için giymeden önce şeffaf film kaplatabilirdin ama olmuş artık onun için pasta cila ile temizledikten sonra şeffaf filim uygulayabilirsin yada
aslında olması gereken dizlikleri pantolonun altından giymek, bu güvenlik açısından da daha emniyetli..
2) gidonu bıraktığında belli bir yöne mi çekiyor ? biraz daha bilgi verir misin , söylediğin kadarıyla net bir şey söylemek pek mümkün değil.
genel olarak lastik havası, patlak keçe, patlak amortisör, eksik amortisör yağı, belki darbe almış jant dediğin gibi bir sorun yaratabilir..
aslında olması gereken dizlikleri pantolonun altından giymek, bu güvenlik açısından da daha emniyetli..
2) gidonu bıraktığında belli bir yöne mi çekiyor ? biraz daha bilgi verir misin , söylediğin kadarıyla net bir şey söylemek pek mümkün değil.
genel olarak lastik havası, patlak keçe, patlak amortisör, eksik amortisör yağı, belki darbe almış jant dediğin gibi bir sorun yaratabilir..
03-06-2013, 07:29 AM
Engin, 1 ve 2 numaralı yorumları dikkate almaman, senin ve motosikletinin sağlığı için çok önemli.
Birinin motorunun erik rakısına, diğerininkinin de gaz yağına karşı bağışıklığı var.
Sen deneme.
Birinin motorunun erik rakısına, diğerininkinin de gaz yağına karşı bağışıklığı var.
Sen deneme.
03-06-2013, 10:31 AM
Kafa sallama olayı yavaş hızlarda oluyor.Bu gün toplantıya gelebilirsem daha detaylı tarif edebilirim .Evet denedim 1. ve 2. yorumu ama düzelme olmadı :)
07-16-2015, 06:26 AM
Aynı sorunu ben de yaşıyorum.... Nasıl çözdünüz acaba? burgman 650 sürücüsüyüm.. Teşekkürler..
07-16-2015, 08:48 AM
(07-16-2015, 06:26 AM)iyesil Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Aynı sorunu ben de yaşıyorum.... Nasıl çözdünüz acaba? burgman 650 sürücüsüyüm.. Teşekkürler..
İbrahim, öncelikle kendini tanıtsaydın iyi olurdu ama, her neyse.
Bu şekilde sorduğun soruya cevap vermekte kimse istekli olmaz ve bu konuda da haklılar.
İlk fırsatta forum üzerinde kendinden bahset ve tanıt.
İmkanın olursa da toplantılarımıza gel.
Ben yine de bir istisna yapayım ve sana cevap vereyim.
Soruyu ilk soran Engin, zaten cevabı da içinde barındırır şekilde sormuş.
Yani, ellerimi bıraktığımda motor kafa sallıyor diyor.
Cevap, ellerini asla gidondan çekme.
Sebep: Eller gidon üzerinde ve serbest şekilde kalmalıdır. Kasılmış olmamalıdır. Konforlu ve rahat bir sürüşün temel kurallarından biridir bu.
Dirsek ve bilek eklemleri rahat ve gevşek olacak.
Gidon üzerindeki kollarımız yoldan gelen ve amortisörlerin sönümleyemediği vibrasyonu absorbe eder. yani ikinci bir amortisör gibi çalışır.
Kolların kendi ağırlığı bile bunu yapmak için yeterlidir.
Sürüş esnasında her kullanıcı bunu bilinçsizce de olsa yapar.
Düz bir asfaltta ellerini gidondan çekebilirsin (tavsiye etmem) sürüşte bir değişiklik olmaz, kafa sallama da olmaz.
Ama ön tekerin küçücük bir çukura girse yada taşın üzerinden geçse, o küçük sarsıntı yukarı gidona gelinceye kadar büyür ve bunu sönümleyen ellerin gidonda değildir.
Ön teker sağa çekmeye kalkar, hızdan kaynaklı jiroskobik kuvvet tekeri tekrar sürüş eksenine getirir.
Bu sefer de teker sola çekmeye kalkar. Yine aynı jiroskobik kuvvet tekeri yine sürüş eksenine çeker.
Ve bu sürekli ve hızlı bir şekilde olur. Bizlerde bunu kafa sallama olarak tanımlarız.
Ellerin yeniden gidona koyulması ile sorun ortadan kalkar.
YANİİİİİİ: Eğer ön amortisör keçelerinden biri patlak değil, yada çatallarından biri yamuk değilse, sorunun kaynağı sürücüdür.
ÇÖZÜM: Ellerini asla gidondan bırakma.
İnternette ellerini gidondan çekmiş ve kafa sallaya sallaya motorunu devirmiş pek çok video bulacaksın.
« Önceki Konu | Sonraki Konu »
Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 2 Ziyaretçi