Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Xenon Kit Zararları Hakkında Bilgilendirme
#1

Yeni montajını yaptırdığım xenon lamba kiti sebebiyle çarşamba akşamı yolda kaldık xenon kitinin ilk çalışmada optimum değere gelene kadarki çektiği akım sebebiyle sargıdan konjekötüre gelen kablanun soketten kavrulaması motorun şarzı kesmesine devamında yolda kalmama sebep oldu. Soketin kavrulması hayat kurtardı aslında eğer ordan yanıp şarzı kesmeseydi ya sargı yanacaktı yada konjektör yanacaktı dün akşam itibariyle motoru fabrika ayarlarına geri döndürdük işin özü xenon faydalı olduğu kadar bazen zararlıda olabiliyor yaptığım forum araştırmalarında aslında benim başıma gelen olayın bir çok kişinin acı tecrübesi olduğunu öğrenmiş oldum.

Dip not:
- Xenon kitine anahtar bağlamak ilk çalışmada motorun zarar görme riskini azaltıyor fakat konjektörün zaman içerisinde zarar görmeyeceği anlamına gelmiyor.
- Xenon kitini role bağlayarak aküden direk çalıştırmak akü için daha zararlı motorun kendi lamba tesisatını kullanmak gerek.
-Motorun ürettiği akım watt olarak öğrenilip bu bilgiye göre lamba yüklemesi yapılmalı yoksa yolda kalmamak elde değil.

ALINTI:
Motora bağlı olan alternatör(ya da dinamo) hareket enerjisini enerjiye çevirerek doğrultulmamış elektrik (alternatif akım) üretir. Üretilen bu akım, konjektör vasıtasıyla doğrultularak doğru akıma çevrilir. Bu da elektrikle çalışan birimleri beslemek ve aküyü şarj etmek için kullanılır. Konjektör de 2 çıkış yoktur tek çıkış vardır. Aradaki sigorta ve anahtarları saymazsak tüm birimler ve akü buna paralel bağlıdır. Alternatörün, konjektörün ve akünün güçleri, araç üzerinde bulunan tüm elektrik yüklerinin toplamına göre hesaplanır(yinede araçtan araca değişen belli bir aşma payı vardır). Siz tüm elektrik birimlerini çalıştırsanız bile az bir akımla da olsa alternatör aküyü şarj etmeye devam eder. Mesela benim motorun alternatörü motor 5000 devirdeyken maximum 380 Watt üretir(Alternatör maximum gücünü belli bir motor devrinde vermeye başlar). Tüm yükü hesapladığımızda bile bu değerin çok altında kalıyor.

Xenon farlar, klasik halojen farlara göre daha iyi aydınlatmaları ve bunu yaklaşık %30 daha az enerji tüketerek sağlamalarıyla araçlarda hayli popüler oldu. Yalnız, şöyle bir sıkıntı var: Bu farlar ilk yanma anından tam parlaklığını verene kadar geçen süre içerisinde çok yüksek akım çekerler. Bunu şuradaki video da görebilirsiniz:
Eleman, 12V tam şarjlı bir akü ve bir 35 Wattlık Xenon ampül ile test düzeneği hazırlamış. Solda ampermetreyle çekilen akımı ölçerken sağda ise voltmetreyle akünün voltajını ölçüyor.

http://www.youtube.com/watch?v=JZjyoGbaUbY


Video da görüldüğü üzere xenon ampülü yandığı anda 8.5A akım çekmekte ve ancak 1 dk sonra 3.5A seviyesine düşmektedir. Gerçekte çektiği akım olan 3.3A'e ise 3 dk sonra ulaşmakta. Şimdi 35 Wlık halojen ampülünü ele alırsak, çekilen akımını bulmak için 35'i 12 volta böldüğümüzde 2,92A gibi bir değer çıkmakta. Sizin motorunuzda 2 ampül olduğundan bu değer 5.84A; xenon kullandığınızda ise 17A gibi çok yüksek bir akıma ulaşacaktır. Arada 11.2A gibi ciddi bir fark olacak dolayısıyla sizin motorun elektrik sistemine göre takılmış olan konjektörünüz bu yükü kaldıramayarak yanacaktır.
Cevapla
#2

Xenon'u olanlar düşünsün diyorum.. No xenon no problem.
Ara
Cevapla
#3

Aynen öyle. Bu yüzden yeni nesil LED teknolojisini tercik etmek en mantıklısı. Şu an için xenondan daha pahalıya malolsa dahi kullanımda sağladığı faydaları fiyatının önüne geçiyor. normal bir LED diyot 1,5 voltla çalışır ve 1A akım çeker. İlk çalışmadan itibaren çekilen akım sabit kalır.

:tr:  Kuşlar kısa.. Hayat uçuyor..
Ara
Cevapla
#4

xenon a karşıyız :)

hacı senin kuzenin led sislerden bulabilirsek çok güzel olur.
Ara
Cevapla
#5

Barış geçmiş olsun ucuz atlatmışsın.

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla
#6

iyi hoş da arkadaş..

CBF 150 kullandım xenonlu,
XT660 kullandım yıllarca Xenonlu..
Seçkin de Xenon var..

hiç birinde çok şükür konjektör sorunu olmadı.

Acaba kullanılan xenon'un bir hatası ,kalite farkı yada akım kaçağı v.s. gibi bir durum mu var ?

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#7

arkadaşlar bu xenon kitini motorunuzda kullanmak alkol gibi bir şey zararlı olduğunu bilerek kullanmak gibi düşünün karar sizin hesap ortada.
Kullanıp da sorun yaşamamış arkadaşlar var evet inşallah da bir sorun yaşamazlar yolda kalmak kadar kötü birşey yok:kötü:
yada tavsiyem xenon dan vazgeçemiyorsan motorunun bir köşesine takviye kablosu sıkıştır ne olur ne olmaz.
Cevapla
#8

(03-13-2015, 12:34 PM)VeYSeL Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  iyi hoş da arkadaş..

CBF 150 kullandım xenonlu,
XT660 kullandım yıllarca Xenonlu..
Seçkin de Xenon var..

hiç birinde çok şükür konjektör sorunu olmadı.

Acaba kullanılan xenon'un bir hatası ,kalite farkı yada akım kaçağı v.s. gibi bir durum mu var ?

Bence kullanılan Xeonun kalitesi,çektiği amper ve voltajı da önemli...

Uzun zamandır kullanıyorum bir sorun olmadı.
Tabi bu olmayacağı anlamına gelmiyor.
Fabrika çıkışı motosikletlerde de
bu tür hataların olduğu durumlar var.

Kimi motor xenonu kaldırır kimi motor kaldıramaz.

Yapmayıp pişman olanlardansa yapıp pişman olanlardanım galiba..
Ara
Cevapla
#9

Arkadaş

H4 standart ampul neredeyse 100Watt çekiyor,
Xenon yaklaşık 35Watt çekeni bile var,

Cihazda sorun yok ise nasıl oluyor da konjektörü bitiriyor, biri bana bunu açıklar mı ?


150313182529_Screenshot_2.png
150313182529_Screenshot_1.png

DijitalTurk Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Cevapla
#10

(03-13-2015, 10:12 AM)Alper.Şensöz Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Aynen öyle. Bu yüzden yeni nesil LED teknolojisini tercik etmek en mantıklısı. Şu an için xenondan daha pahalıya malolsa dahi kullanımda sağladığı faydaları fiyatının önüne geçiyor. normal bir LED diyot 1,5 voltla çalışır ve 1A akım çeker. İlk çalışmadan itibaren çekilen akım sabit kalır.
Burada yanlış bildiğin bir bilgi var abi. Ledlerin akım değeri değişmese de çalıştıkları volt hiçbir zaman sabit değildir ilk çalıştığında olması gerekenden fazla bir voltla çalışır ve bu değer giderek düşer ve sabitlenir. Bu volt değerini ayarlayacak bir ara eleman kullanmadığımızdan hiçbir zaman ledleri gerçek ömürleri kadar kullanamayız ve daha kısa sürede arıza vermelerine neden oluruz.
Not:Bu bilgiler çalıştığım yerdeki bir mühendis abimden aldığım bilgilerdir

(03-13-2015, 06:26 PM)VeYSeL Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Arkadaş

H4 standart ampul neredeyse 100Watt çekiyor,
Xenon yaklaşık 35Watt çekeni bile var,

Cihazda sorun yok ise nasıl oluyor da konjektörü bitiriyor, biri bana bunu açıklar mı ?


150313182529_Screenshot_2.png
150313182529_Screenshot_1.png

Başkanım bu konular çok karışık konular. Bilgi tecrübe isteyen konular. Bizim motorlarda cbf te xt de vb. diğer motorlarda kullanılan elektronik devrelerle barış abinin motorda kullanılan elektronik devreler aynı değil. Her bir devrenin çıkışı filtreleniyor ve bu sayede diğer devrelere zarar vermesi engelleniyor. Ama bu çin malı adi kalitesiz xenonların devreleri hiçbir filtreleme yapılmadan ya da yeterli filtreleme yapılmadan piyasada standartlara uygunsuz bir şekilde satılıyor. Bundan dolayı bu sıkıntılar xenonda xenona motordan motora sıkıntı çıkarıp çıkarmayacağı tamamen şansa kalıyor. Bugün alıp kullandığınız marka sizin motora herhangi bir zarar vermese de yarın tekrar aynı marka xenonu motorunuza taktığınızda motorunuza zarar vermeyeceği bilinemez. Ve standartsız bir ürünü alıp kullandığınızdan dolayı hiçbir hak iddaa edemezsiniz.

(03-13-2015, 06:26 PM)VeYSeL Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  Arkadaş

H4 standart ampul neredeyse 100Watt çekiyor,
Xenon yaklaşık 35Watt çekeni bile var,

Cihazda sorun yok ise nasıl oluyor da konjektörü bitiriyor, biri bana bunu açıklar mı ?


150313182529_Screenshot_2.png
150313182529_Screenshot_1.png

Başkanım bu konular çok karışık konular. Bilgi tecrübe isteyen konular. Bizim motorlarda cbf te xt de vb. diğer motorlarda kullanılan elektronik devrelerle barış abinin motorda kullanılan elektronik devreler aynı değil. Her bir devrenin çıkışı filtreleniyor ve bu sayede diğer devrelere zarar vermesi engelleniyor. Ama bu çin malı adi kalitesiz xenonların devreleri hiçbir filtreleme yapılmadan ya da yeterli filtreleme yapılmadan piyasada standartlara uygunsuz bir şekilde satılıyor. Bundan dolayı bu sıkıntılar xenonda xenona motordan motora sıkıntı çıkarıp çıkarmayacağı tamamen şansa kalıyor. Bugün alıp kullandığınız marka sizin motora herhangi bir zarar vermese de yarın tekrar aynı marka xenonu motorunuza taktığınızda motorunuza zarar vermeyeceği bilinemez. Ve standartsız bir ürünü alıp kullandığınızdan dolayı hiçbir hak iddaa edemezsiniz.

Hayat olduğun yerde...
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: gamzegunes
06-20-2013, 08:59 PM
Son Mesaj Yazar: GsrEra
04-29-2013, 05:54 AM
Son Mesaj Yazar: frishlie
08-25-2012, 06:41 PM
Son Mesaj Yazar: Sofubike
08-25-2012, 10:23 AM
Son Mesaj Yazar: BayramTOPAL
04-19-2012, 07:54 PM
Son Mesaj Yazar: Cihan
02-03-2012, 09:26 AM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi