Konuyu Değerlendir
  • 0 Oy - 0 Ortalama
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

Buji hakkında
#1

Motorumun bujisini uzun zamandır düşünüyorum değiştimeyi, bir türlü standart buji haricinde buji bulamadım. NGK nın CBR 250 R için olanı var standart buji SIMR8A9 bu modeli olmak istemiyorum, birde amerikada amazon.com epinions.com da satılan GH13AR12ZSYJ4H15 performans bujisi var, yalnız yaptığım araştırmaya göre türkiyede bu modeli satan bir yer yok. Yurt dışı siparişi haricinde ben bu bujiyi türkiyeden nasıl tedarik edebilirim, nasıl bağlantı kurup getittirebilirim, bu işlerle ilgili deneyimi bilgisi olan var ise sevinirim.
Ara
Cevapla
#2

neden standart buji yerine performans buji takmayı düşünüyorsun açıklarmısın? ne gibi bir artısı olacak motoruna ?
Ara
Cevapla
#3

Yakıt sarfiyatı ve performans açısında düşünüyorum. Teknik verilere göre %3 hp artışı %5 yakıt sarfiyatı carbon salınımında düşüs vs vs gibi faktörlerden dolayı düşünüyorum. Acaba bunları gerçekten sağlıyormu yoksa psikolojik olarak mı tatmin olucam bunu pek bilmiyorum. Hani düşünmemdeki sebep nasıl olsa buji alıcam en kalitelisi, en performanslısı olsun açısından düşünüyorum.
Ara
Cevapla
#4

O saydigin kadar performans artirimi yapacagini dusunmuyorum. Bendeki NGK bukileri son bakimda tekrar NGK larla degistirdim. Tanesi 25- 30 TL. Piyasada satiliyo. En yaygin iridyum bujidir.
Ara
Cevapla
#5

Özel tip bujiler yapıları gereği daha düşük ısılarda çalışabildikleri için aracın soğuk çalışmasında iyi performans gösterirler. Ayrıca kendilerini temizleme ısıları daha düşük olduğundan kirlenme oranları oldukça düşüktür. Yine yapıları gereği üstlerindeki kayıplar oldukça azdır. Özellikle tırnaklarının farklı metaryallerden yapılması kirlenmesini zorlaştırır.Yukarıda belirtilen bu temel farklılıklar buji ömrünü uzattığı gibi yeterli ve düzgün ateşleme ile yakıt tasarrufu, gerçek gücünde çalışma devamlılığı gibi avantajlar sağlar.

Benim tavsiyem NGK buji almandır.
Ara
Cevapla
#6

NGK nın cbr 250 R için iridyum bujisi yok standart bujisi var o yüzden başka marka tiplerine yöneldim onlarda türkiyede yok. Sanırım sonunda standart buji alıcam gibi malesef.
Ara
Cevapla
#7

Bu konuda bir zamanlar bende araştırma yapmıştım. Her metal yapıları gereği elektirik iletimleri farklıdır. Bu tip performans bujileri yüksek elektrik iletimi ve bu iletim kalitesini uzun süre sağlayan metallerden yapılıyorlar. Performans bujileri çok fazla yakıt konusunda bir fark sağlamaz sadece kullanım süreleri daha uzun olur.

(08-04-2012, 10:07 PM)frishlie Adlı Kullanıcıdan Alıntı:  NGK nın cbr 250 R için iridyum bujisi yok standart bujisi var o yüzden başka marka tiplerine yöneldim onlarda türkiyede yok. Sanırım sonunda standart buji alıcam gibi malesef.

Standart buji al ama zamanı gelince değiştir.
Cevapla
#8

Aynen. Eger iridyum bulamiyosan standart al. Yurtdisi alisveris yapmadigimdan fikir veremiyorum
Ara
Cevapla
#9

teşekkür ederim bilgileriniz için, 5000 km oldu motorum, 3 hafta sonra yeniden yurt dışına gidiyorum aralıkta gelicem birde oralardan bakayım şimdilik idare etsin, gelince en kötü ihtimal NGK nın standart bujisini alır takarım.
Ara
Cevapla
#10

Benim bildiğim ngk standart tip bir buji üretirse yanında alternatif iridyum ve platinyum da üretir.
Yurt dışında NGK nın ultrasonic bujilerinden bulma ihtimalin var.
Ara
Cevapla


Benzer Konular...
Konu: / Yazar Cevaplar: Gösterim: Son Mesaj
Son Mesaj Yazar: general
09-16-2015, 09:44 PM
Son Mesaj Yazar: gamzegunes
06-20-2013, 08:59 PM
Son Mesaj Yazar: GsrEra
04-29-2013, 05:54 AM
Son Mesaj Yazar: Sofubike
08-25-2012, 10:23 AM
Son Mesaj Yazar: BayramTOPAL
04-19-2012, 07:54 PM

Hızlı Menü:


Bu konuyu görüntüleyen kullanıcı(lar): 1 Ziyaretçi