Yorumları: 1,837
Konuları: 109
Kayıt Tarihi: Apr 2011
Rep Puanı:
0
daha önce birkaç forumda gördüğüm ancak kendi motosikletimdeki amortisörde yağ sızıntısı olup tamir sırasında "nasıl böyle bir bakımı atlamışım" dedirten bir bakımı sizlerle paylaşmak istedim.
Sadece ön sol amortisörde yağ kaçağı vardı.Ancak doğru olan her iki amortisöründe sökülüp bakımlarının yapılması.Yağ sızıntısı olmayan sağlam amortisörü açıyoruz. ancak oda ne yağ özelliğini kaybetmiş kahverengi/çamur arası bir renkte.:hö:
ustanın "asıl bozuk amortisöre bak " demesi ile resmen katran kıvamında bir yağ çıkıyor :O
ön amortisörlerde yağ sızıntısı olmasa bile 3-4 senelik periyodlarla yağlarının değişip , içlerinin temizlenmesi gerekiyormuş
(Son Düzenleme: 05-02-2011, 05:11 AM, Düzenleyen:
MuratS.)
Yorumları: 7,590
Konuları: 850
Kayıt Tarihi: Dec 2010
Rep Puanı:
0
|: BRh+
|: Vstrom DL650
ek olarak .. Firen hidroliklerini de arada bir kontrol etmeliyiz :tamam:
DijitalTurk |
Toplu.Biz
Keşfedebildiğin kadar özgürsün.. (VeYSeL)
Yorumları: 3,557
Konuları: 82
Kayıt Tarihi: Feb 2011
Bilgi ve paylaşım için teşekkürler
Yorumları: 3,688
Konuları: 269
Kayıt Tarihi: Mar 2011
Fren hidroliklerini tamamen boşaltıp yenilemek lazım. Litresi sanırım 10Tl bir şeydi. Üzerinde DOT4 yazacak dikkat edin. Otomobil hidroliği değil bunlar.
Havasını iyi alarak bu yağı değiştirmek zor değil. Ön amotisör keçe ve yağ değişimi kolay değil. Ben cesaret edemedim (CBX250'de patlamıştı) daha doğrusu yağ değişimi yapılabilir fakat keçe işi allengirli biraz. Bu yağında numaraları var ince kalın şeklinde. Önleri sert yada daha yumuşak yapmak elinizde yani.
Yorumları: 3,744
Konuları: 59
Kayıt Tarihi: Dec 2010
Amartisör yağı değişimi benim motor içinde oldukça zor en kısa sürede baktırmak gerekir. Teşekkür ederim...
Yorumları: 64
Konuları: 16
Kayıt Tarihi: Dec 2010
Rep Puanı:
0
Bilgi ve paylaşım için teşekkürler. :çiçek:
Habu Sevdaluk Beni 7
:kaptan:
Yılmaz Çoban | Siyah
inci
Yorumları: 6
Konuları: 2
Kayıt Tarihi: Feb 2016
Rep Puanı:
0
Teşekkürler eski konuymuş ama tam da aradığım cevabı buldum. Ön amortisorlerimden sadece birisinde sıkıntı var acaba ikisini mi tekini mi tamir ettireceğim diye arıyordum... Ikisi birlikte yapılacak anladığım..
Yorumları: 1,665
Konuları: 29
Kayıt Tarihi: Oct 2015
Bu tarz motorda cift olan urunlerin bakimlarini yine cift olarak yaptirmak daha dogru bir hareket.
Bende kasim ayinda keçelerin birinde eskime olmasina ragmen iki amortisorun yaginida degistim.
Ayni sekilde eskiyen on disliyle birlikte ihtiyac olmasa bile arka disli de degisti.
Frenlere bakim yapiyorken de
Lastikleri degisiyorken de tavsiyem ikisini birlikte degismeniz. Bosuna takim olarak satilmiyorlar sonucta.
Gaz teli de itme ve cekme olarak cift satiliyor ama bu ikisini yenilerken yanliz kalmasin diye debriyaji da eklemek iyi olur.
Sent from my iPhone using Tapatalk
(Son Düzenleme: 02-24-2016, 10:08 PM, Düzenleyen:
SM_trying.)